Ferme de iepuri europene

Mi-a trimis Codru poza asta:

09-08-26 ferme de iepuri europene

Îmi picase şi mie sub ochi şi m-a făcut să râd, da’ să mor dacă-mi dau seama de ce. Mă gândeam c-o fi chestie de topică – c-ar fi trebuit să zică “ferme europene de iepuri”, da’ şi-aşa tot îmi vine să râd. Sau poate pen’că e prima oară când aud de ferme de iepuri? Parcă pân’acuma de crescătorii am auzit. În fine, e funny, da’ tot nu-mi explic de ce.

Şi, de fapt, pe mine mă interesează ultimul anunţ – ăla cu “primiţi bani oriunde pe gratis”. Deci pot să mă duc la poşta Vitan şi-mi dau ăia acolo bani pe gratis? Şi-mi dau cât vreau eu, sau e o limită pe zi, ca la card?

Etichete:

8 Răspunsuri to “Ferme de iepuri europene”

  1. Codru Vrabie Says:

    eu n’am o problema cu “ferma de iepuri,” mai ales ca exista si de struti, si de melci :) in opinia mea, problema de stalcire a logicii este ca “ferma europeana” nu exista! simplul fapt ca-i finantata din fonduri nerambursabile de la UE n’o face sa fie europeana; nici macar faptul c’ar corespunde cu toate standardele europene in materie de “fermuit” n’o face sa fie europeana; iar eu n’am cunostinta de vreo caracteristica__culturala specific europeana care sa fie aplicabila fermelor… prin urmare, sfortarea de-a face corect acordul adjectivului “europene” cu substantivul “ferme” devine ridicola de la sine :) ultimul lucru care ma “aprinde” in acel anunt este faptul ca lipseste “-ti” de dupa “dezvolta” :( de fapt, am observat ca lipseste, in ultima vreme, aproape de peste tot :(((

  2. diacritica Says:

    Cum să nu existe ferme europene?! Adică ce, noi nu ne zicem europeni acu’ că am intrat în Europa?! Adică noi de ce ne-am sforţat atâta, cale de amar de ani?! :D Şi, adică, dacă există ferme americane, de ce să nu existe şi ferme europene?! Adică ce, trebea să-i zică “ferme româneşti de iepuri”?! Ce-i cu naţionalismul ăsta?! :D :D :D

    (Iar -ţi lipseşte pentru că probabil se plăteşte la număru’ de semne. :D )

  3. Miss Zebra Says:

    @diacritica: Poate cresc iepuri belgieni si atunci denumirea ar fi mai interesanta: ferma europeana/romaneasca de iepuri belgieni! :))
    @Codru Vrabie: In ceea ce il priveste pe “-ti” care lipseste, este de gasit la magazinul de la coltul strazii mele, unde pe usa scrie: “Inchide-ti usa cu mana!”

  4. diacritica Says:

    Nu. M-am mai gândit şi am avut o revelaţie:
    -ţi -ul lipseşte din cauză de dubiu.
    Azi, de exemplu, 17 oameni au ajuns pe blogul ăsta de pe tagul “trimiteţi sau trimite-ţi”, plus căutări cu google: cum se scrie corect cuvantul trimite-ti, cum se scrie corect a-ti.
    Or dubiul ăsta se rezolvă simplu: îl elimini pe -ţi. Nu? :D

  5. mirella Says:

    Ioi, “bani oriunde pe gratis”, unde-i Oriunde-le ăsta? Că-l caut, no problem, da’ sper că nu-i ori, unde… :P
    Trimiteţimişimieundeoriunde ăsta, mulţam tare!

  6. diacritica Says:

    Când descopăr, dau de veste. Bani de oriunde pe gratis, la tot poporu’. :D

  7. Ferme de iepuri din România « diacritica Says:

    [...] presupunem – satisfacţia profesională a prietenului nostru Codru, nemulţumit de sintagma “ferme de iepuri europene”, iată, unii cititori şi-au luat seama şi folosesc termenii [...]

  8. denis Says:

    am o ferna de rame cine ma poate ajuta

Comentariile nu sunt permise.


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,617 other followers

