S-ar, sar

Că le-a căutat  cineva mai devreme.

Sar se scrie sar când vine de la a sări: eu sar, ei/ele sar.

S-ar se scrie s-ar când putem adăuga el/ea sau ei/ele:
El/ea s-ar duce. / Ei/ele s-ar duce.

După cum putem observa noi cu ochiul liber, e vorba de condiţionalul unui verb reflexiv (a se duce), pe care-l putem plimba astfel pe la toate persoanele:

Eu m-aş duce. (Maş nu există).
Tu te-ai duce. (Teai nu există. Vezi şi aici.)
El/ea s-ar duce. (Cum ziceam, sar vine de la a sări.)
Noi ne-am duce. (Neam înseamnă fie familie, fie popor. Vezi şi aici)
Voi v-aţi duce. (Vaţi nu există.)
Ei/ele s-ar duce.
________________
M-am, te-ai, s-a, ne-am, v-aţi, s-au.
M-: m-am, m-ai, m-a, m-aş, m-oi, m-o. Şi alte m-uri.

Etichete: , , , , , ,


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,613 other followers

