Numai. Nu mai.

numai nu mai

Hm, bizar, pare-se că n-am abordat aici chestiunea asta.

Numai se scrie numai când înseamnă doar:

Numai atât? / Doar atât?
Am numai o oră la dispoziţie.

Nu mai se scrie nu mai în contexte de genul:

Înainte mergeam des la film, acum nu mai merg deloc.

Adică atunci când e o opoziţie între un “înainte” când se întâmpla ceva şi un “acum”, când acel ceva nu se mai întâmplă.
Ca not anymore din engleză.
Sau non plus în franceză.

(Despre mai şi m-ai, aici.)

Etichete: ,

14 Răspunsuri to “Numai. Nu mai.”

  1. jademan Says:

    Românii rulz!! Şmecheri pân’ la Dumnezău!… :D Numa’ nu mai fă prostii!… :D

  2. diacritica Says:

    Numa’ nu mai fă prostii!…

    Numa’ nu mai face tu prostii şi nu mai scrie nu fă.
    Eu vorbesc degeaba aici?! :)

    http://diacritica.wordpress.com/2009/12/19/imperativul/

  3. jademan Says:

    Ce, mă, ‘fă’ numa’ la femei? Adică ‘fă, te ia dracu’!’? Şi cred eu că ar trebui să fie ‘fă’ la imperativ… Adică ‘fă-mi şi mie o favoare!’… :( :D

  4. jademan Says:

    Sună mai frumos! :D

  5. diacritica Says:

    Păi e “fă” la imperativ, da’ la imperativul afirmativ. La imperativ negativ e “nu face”. :)

  6. Epigonul Says:

    Deci nu era ok când trimiteam sms-uri cu urări de tipul “nu mai bine vă doresc”?! :)

  7. diacritica Says:

    Nu mai bine te gândeai tu mai bine înainte să trimiţi sms-uri cu urări numai de bine, că aşa nu mai greşeai? :D

  8. Jademan Says:

    Da-ţi-ar Dumnezeu sănătate şi avere! Na! :D

  9. diacritica Says:

    Da-mi-ar! :)

  10. diacritica Says:

    ca am pus accent grav in loc de cratima.. (dupa cum am observat ca`ti place);

    Limbii române, în general, îi place cratima în loc de accent grav, nu doar mie.

    Am tastatura in eng.

    După ştiinţa mea, tastatura englezească are şi ea cratimă – dreapta sus, între 0 şi =, înainte de backspace… Fix în capătul cel’lalt faţă de `….

  11. diacritica Says:

    cei carora nu li s`a oferit darul de a`nvata in clasele primare, respectiv in gimnaziu lb. romana cum trebuie;

    Tuturor ni s-a oferit. Puţini au avut înţelepciunea să profite de.

  12. arthas Says:

    Deviati de la subiect copii. Btw FNF, am aceleasi frustrari, cand vad atatea specimene care se tarasc prin facultate cu lipsuri gramaticale.

  13. GigiDuru Says:

    Iti multumesc !

  14. diacritica Says:

    Să creşti mare!

Comentariile nu sunt permise.


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,617 other followers

