Însărcinată alături

Pe vremea mea se rămânea însărcinată cu un bărbat. Acuma văd că se rămâne însărcinată alături de. Mă gândesc că-n timp ce cu. Cu altul.

http://www.libertatea.ro/stire/jamie-lynn-spears-s-a-despartit-de-tatal-copilului-ei-275289.html

11 gânduri despre „Însărcinată alături

  1. Of, că pricinoasă mai eşti şi tu… Cu, alături, între, în loc de… Rezultatul contează, nu?

  2. Avînd în vedere că se spune şi:„ cînd rămăsesem însărcinată cu Alina, nu eram hotărîtă să păstrez sarcina…”, probabil că autorul formulării în discuţie, şi ea nefericită, a vrut să evite expresia asta, fiindcă sună naşpa să spui că ai rămas însărcinată cu soţul tău, de parcă el ar fi în vintrele tale 🙂 . Dacă e s-o luăm ad litteram. Bărbatul te lasă gravidă/însărcinată sună ok, pe cînd cealaltă nu prea…

  3. cînd rămăsesem însărcinată cu Alina

    Aia oi fi zis-o tu când ai rămas însărcinat cu Alina.

    sună naşpa să spui că ai rămas însărcinată cu soţul tău, de parcă el ar fi în vintrele tale

    Aşa? Da’ unde-i bărbatu’ când te lasă însărcinată, dacă nu-i „în vintrele” tale?

    (Când zici că fata lu’ nea Cutare, nemăritată, e-nsărcinată, întrebarea e „cu cine?!” („Cu a’ lu’ Apopii.”), nu „de cine?”.)

  4. Lorinule, „vintrele”, la plural, înseamnă „măruntaie”. Mai uită-te-n dex.

    Şi, că tot ţii morţiş să, du-te de te dă deştept pe blogul tău. Ăsta-i blogul pe care mă dau deşteaptă eu, selectându-mi interlocutorii. Şi anume, nepublicându-i pe cei mai deştepţi decât mine, după cum rezultă din exemplul de faţă.

  5. Stai, tu Dia, că se poate şi „alături de”. Să-ţi explic:
    Când am venit de la maternitate cu fiu-meu, fiică-mea (de 2 ani) zicea că „bebe-i a lu’ nenea dotol”, că doar îl văzuse şi la spital. 😀
    No, dacă analizăm, din punctul meu de vedere, am rămas „cu” soţul, iar dintr-al ei, am rămas „alături de”. 😀 😀

    Probabil că nici autorul/toarea articolului nu are mai mult de 2 ani. 😀

  6. Omenaşii au dreptate! N-ai de un’ să ştii dacă chiar cu ăla a rămas gravidă! Şi-au luat şi ei o măsură de precauţie… 😀

  7. Întrebarea ‘cu cine?’ e, de fapt ‘cu cine şi-a pus-o de a rămas însărcinată?’. Părerea mea. 😀

  8. Multumesc pentru avertizare!
    Trebuie sa fiu atenta „alături de” cine merg pe strada.
    Daca Doamne fereste, mi se intampla bucuria?
    Macar sa stiu cu cine. 🙂
    O sa fie mai greu daca este aglomeratie.
    Pot sa aleg pe cel mai bogat?
    O zi buna!

  9. Stai aşa, Diacritica-Nepreţuita, stai aşa… uite cum s-ar putea interpreta scriitura cu pricina:

    Având în vedere că există expresia „a călca strâmb”, „a rămâne însărcinată alături de un bărbat” este probabil un eufemism pentru „a fi alăturea cu drumul”.

    Acum, ce-i drept, nu-i clar dacă alăturea cu drumul e fătuca în chestiune ori însuşi autorele (sic! asta ca să nu se sesizeze din oficiul de procuror al limbii române Lorin au mai ştiu eu cine altul) care scriează (sic! şi iarăşi sic!) despre ea.

Comentariile nu închise.