Ţi, ţii, ţi-i

N-a căutat nimeni, da’ uitându-mă la căutările despre vii şi vi-i, am avut revelaţia că există şi cestiunea ţi, ţii, ţi-i.

Car’ va să zică:

Scriem ţi (ţi-) când putem adăuga ţie:
Ţi l-am dat (ţie). Ţi-am dat (ţie). Ţi-aş da (ţie).

Scriem ţii când vine de la a ţine:
Tu ţii cu FC Cucuieţii din Deal.

Scriem ţi-i când putem completa cu ţie … pe ei:
Mi-ai trimis banii? – Ţi-i trimit mâine (ţie pe ei, banii).

Scriem ţi-i când înseamnă ţi-e, îţi este.
Ţi-i greu? – Mi-i greu.

Etichete: , ,

3 răspunsuri to “Ţi, ţii, ţi-i”

  1. Mko Says:

    Și când lipim câte-un verb „a fi”?

    Ți-i frică? (Ți-e frică, îți este frică)

    Tot așa se scrie? Și la toate celelalte,

    mi-i frică,
    ți-i frică.
    i-i frică
    ni-i frică
    vi-i frică
    li-i frică

    Hm?
    Or fi cam populare formele astea de exprimare, dar le aud frecvent.
    Cum e cu ele, tanti Grămătico?

  2. Myky Says:

    Si la a ține minte e „Ții minte”?

  3. diacritica Says:

    Tu cum crezi că e?

Lasă un răspuns

