Specialiştii ştiutori ai Realităţii

De la fina, cu specificarea pupe mama pă ei dă specialişti!.

Băi, nu pricep, să mor!
Aţi făcut liceul naval la seral, sau cum?!

http://www.realitatea.net/sobi-cseh–despre-filmul-in-care-basescu-loveste-un-copil–e-un-trucaj-ordinar_689332.html

_______

Copii, după cum mai spus-o de nenumărate ori p-aci, pe a şti îl scriem cu doi i numai la persoana a II-a singular, la indicativ prezent (tu ştii) şi la condiţional prezent (tu să ştii).
De la radicalul şti- + terminaţiile specifice:
eu ştiu – eu să ştiu
tu ştii – tu să ştii
el ştie – el să ştie
noi ştim – noi să ştim
voi ştiţi – voi să ştiţi
ei ştiu – ei să ştie

Viitorul (voi şti) şi condiţionalul prezent (aş şti) se scriu cu un singur i, indiferent de persoană.

Etichete: , , ,

6 Răspunsuri la “Specialiştii ştiutori ai Realităţii” r r

  1. sorinborodi spune:

    ‘Sa scri’ sau ‘sa scrii’ ?
    Numai bine !

  2. sorinborodi spune:

    Si mai am o intrebare:
    ‘Sa intri’ sau ‘sa intrii’ ?

  3. diacritica spune:

    După tine, cum e?

  4. F.M. spune:

    Ca să scrii, trebuie, mai întâi, să intri … în clasă.

  5. sorinborodi spune:

    Multumesc pentru raspuns.
    Cu ‘sa scrii’ imi era clar,insa la ‘sa sti’ parca mai auzeam un ‘i’ pe final….

  6. diacritica spune:

    Evident că auzi încă un -i pe final!!! E “să ştii”. Care nu-i totuna cu “ar şti” de mai sus.

    Of, Doamne, îmi pare că degeaba m-am omorât să fac şi cuprinsul din homepage, şi indexul, şi locul de-ntrebat!!
    E muncă-n vânt.

    Nu mai pot, mă dezarmează chestiile astea!

Comentariile nu sunt permise.


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,887 other followers