Găini gramaticale, altele

Domnu’ Pleşu, mă scuzaţi, v-a scăpat i-ul ăsta pe jos, l-a găsit amicu’ bluegod şi mi l-a dat mie să vi-l dau. Da, ştiu că-s chichiţie şi chiţibuşăreli, că oricum se-nţelege şi că nu forma contează, ci fondul, mai ales când e vorba de matale şi de domnu’ Liiceanu. De-asta arătă sireaca ţărişoara cum arată, domnu’ Pleşu: că toată lumea se preocupă de fondul grătarului, nu de forma peturilor.
Luaţ’ de-l puneţ’ la loc, dom’ Pleşu!

Andrei Pleşu, Adevărul

(Copii, noi spunem şi scriem „să fii prost”, conjunctiv prezent, din seria să fiu, să fii, să fie.)

__________________________________

Criza limbii române şi găinile gramaticale

__________________________________

Etichete: , , ,

12 răspunsuri to “Găini gramaticale, altele”

  1. Zina Says:

    Diacritica, dar dacă a fost o eroare „de tipar” ? Nu îl văd pe Pleşu să fie chiar aşa de agramat…

  2. diacritica Says:

    https://diacritica.wordpress.com/2010/08/05/cunostinte-de-casa-mare/
    https://diacritica.wordpress.com/2011/02/17/o-dilema-aceeasi-despre-dl-plesu-si-ortografia-dumisale/

    Erori de tipar. De corector. De corectură. Numa’ ale lu’ domnu’ Pleşu nu.

  3. BadDragon Says:

    😀 Asa mi’am zis si eu cind am citit articolul, e de la culegator 🙂 Da’ ramine problema cealalta: vine unu’ care vrea sa scrie „fi prost” ca a vazut el pina si la Plesu ca asa e corect.

  4. niku_elektriku Says:

    si io tomnai ma ‘ntrebam cum „sai cer prietenia” lu’ dom’ plesu!

  5. ioana Says:

    Şi eu am făcut ochii mari, dar mi-a spus un amic să nu mă agit :), nu de alta, dar acesta e titlul patentat al cantautorului pitecantrop.

  6. crisuadi Says:

    In tipografii nu mai sunt culegatori ( cei care culeg literele ) , in redactii sunt tehnoredactori care dactilografiaza articolele pe tastatura computerului.Ei mai pot gresi . Si Dl. Plesu isi dactilografiaza textul , dar nu el il introduce in programul unde este redactat ziarul , el il inmaneaza tehnoredactorului…E o tehnologie … Sincer , nu cred ca Plesu nu stie sa scrie ” sa fii prost ” . E ca si cand ai crede ca Dali nu stie sa deseneze o mana in racourci…
    Deci , n-are rost sa accesez link-urile pe care le-ai mentionat mai sus..:-)

  7. crisuadi Says:

    Da , stiu , Dali e mort !

  8. diacritica Says:

    Linkurile erau pentru Zina, nu pentru tine.

  9. ciNicu Says:

    „Da, ştiu că-s chichiţie şi chiţibuşăreli…”

    Pînă vine domnu’ Pleșu să-și ia „i”-ul înapoi, văz că ”obiectul pierdut” e bine ascuns, printre chichițe, să nu-l fure careva. 😀

  10. BadDragon Says:

    @crisuadi Era un emoticon pe acolo, evident ca nu mai exista culegatori (exceptind, poate, tiparnitele PCR aflat in ilegalitate). Si, la fel de evident pentru mine, dl. Plesu stie cum se scrie „sa fii prost”. Nu cred ca nestiinta a vrut s’o evidentieze diacritica, ci neglijenta.

    @ioana Am cautat pe net si nu am gasit nici o instanta a poeziei dupa care cinta Socaciu in care sa fie scris „sa fi prost”. Nu exclud posibilitatea ca cei care au tehnoredactat respectivele versiuni sa fi corectat cu de la sine putere „greseala” iar dl. Plesu sa fi avut acces la original.

  11. diacritica Says:

    @cinicu: i-ai suflat, nu mă mai joc!

  12. VictorCh Says:

    BadDragon: „Nu cred ca nestiinta a vrut s’o evidentieze diacritica, ci neglijenta.”
    EU cred ca a vrut sa evidentieze NU MOTIVUL (cauza), ci FAPTUL CA articolul (pana si al D-lui Plesu) apare „in public” cu greseli de ortografie, ceea ce (vorba dumitale in comentariul precedent) poate fi un motiv in plus pt scrierea in mod gresit (dar avand „argumentul” acestui articol) de catre altii.
    Da’ articolelor astora nu le mai face nimeni corectura, si nu le mai da nimeni (in principiu autorul) „bun de tipar” dupa o lecturare finala?

Comentariile sunt închise.


