RATB sau despre tâmpenie

RATB a scos biletele, a băgat cardurile.
Nu mai poţi cumpăra o singură călătorie, cumperi cel puţin două. Ca la metrou, ok. Costă 1,3 x 2 = 2,6 lei + 1,6 lei contravaloarea suportului = 4,2 lei. Două călătorii. Pe 1,6 lei suport poţi să încarci maxim 10 călătorii. Mai ai nevoie de încă 5 – alt suport, alţi 1,6 lei.

Cardul MULTIPLU
Cardul calatorilor ocazionali

Acest card este utilizabil numai in reteaua RATB, fiind destinat in special calatorilor ocazionali, cu precadere celor nerezidenti in Bucuresti. Poate fi achizitionat, contra cost, de la unitatile de vanzare din reteaua RATB. Titlurile disponibile pentru incarcare pe cardul Multiplu sunt: Abonament 1 zi si contravaloarea a minim 2/ maxim 10 calatorii (EXPRES, urbane, preorasenesti). Cardul Multiplu nu se reincarca, valoarea suportului platindu-se la fiecare procurare. http://card.ratb.ro/

Sunteţi tâmpiţi?!
Cum adică să plătesc valoarea suportului?!
E ca şi cum Metrorex mi-ar zice „două călătorii costă 3 lei, cartela costă 1,6 lei, deci 4,6 lei în total”.
E ca şi cum la teatru sau la operă sau în parcarea cu plată aş plăti x lei dreptul de a vedea&asculta / parca plus z lei biletul în sine.

Adică vine mama, are nevoie de 2 călătorii prin Bucureşti, plăteşte automat 4,2 lei – adică 2,1 lei pe călătorie, adică cu 0,8 lei / 60% mai mult decât mine, care am card Activ de câţiva ani, că am abonament, şi să zicem că i s-a amortizat costul. Şi chiar dacă încarcă maximul admis pe cardul cu pricina, 10 călătorii, tot plăteşte mai mult decât mine. De fapt, plăteşte pentru o călătorie mai mult decât tariful afişat, ceea-mi pare că-i ilegal – atâta vreme cât nu are nici o posibilitate să cumpere o călătorie la tariful afişat, de 1,3 lei. Parcă hypermarketurile erau penalizate pentru practici dintr-astea…

Ce-i tâmpenia asta, stimaţi cetăţeni?!
Cum adică să plătesc costul suportului?! Păi îmi vinzi serviciul, nu suportul! Costă prea mult suportul? Asumă-ţi scumpirea biletului, nu te apuca de vândut suporturi!

În weekendu’ ăsta compun reclamaţie la OPC.

Etichete:

20 Răspunsuri to “RATB sau despre tâmpenie”

  1. fina Says:

    nasica, poate sugerezi sa faca unu reincarcabil – la Londra asa functioneaza. il platesti, e drept – dar cand nu-ti mai trebuie te duci cu el in locul si-ti da inapoi banii pe el.

  2. diacritica Says:

    si-ti da inapoi banii pe el.

    La Londra.

    Or’cum, nu de mama mi-e (iniţial scrisesem Pătrăţel, dup-aia mi-am adus aminte că poa’ să fie chiar Pătrăţica – Rotunjica, mă rog -, mama mea) ci ideea că am un tarif de 1,3 cu care nu pot să-mi cumpăr o călătorie.

  3. VictorCh Says:

    „…ceea-mi pare că-i ilegal – atâta vreme cât nu are nici o posibilitate să cumpere o călătorie la tariful afişat, de 1,3 lei.”
    Hm! Stiu si eu? PARCA nu-i chiar asa; nu stiu EXACT – CUM functioneaza sistemul in Bucuresti, da’ TARE nu-mi vine-a crede ca „provincialii” n-ar putea sa obtina un asa-numit „portofel electronic”, pe care poti sa incarci (cred) orice suma.
    NICI portofelul asta nu-i gratuit, da’ costul lui nu-i „rupere de nori”, si este reicarcabil repetat pana la comanda „Ho!”
    Adevarat, TOT costa calatoria CU „CEVA „in plus, si sistemul „nu merita” decat pt cei care preconizeaza deplasari repetate prin Bucuresti (in viitorul previzibil), da’ orisicat… (Dezavantajat ramane – spre ex – cineva care are treaba in Bucuresti o singura data si are de facut doar un drum dus-intors – spre ex la o ambasada unde are totul rezolvat, tre’ numa’ sa se prezinte si sa semneze – cu 1 – 2 mijloace de transport, urmand ca ulterior sa nu mai revina. Acu-u… nu poti multumi CHIAR PE TOATA lumea (mai ales ca cine are de facut UN asemenea drum este mai probabil sa „ia” un taxi decat un mijloc de transport apartinand RATB).

  4. diacritica Says:

    Nu contează cât costă cardul reîncărcabil. Dacă o călătorie ajune să coste fie şi numai cu 0,01 lei peste tariful afişat, nu e în regulă.

  5. VictorCh Says:

    Adevarat!
    Da’ ti se pare mai in regula sa fie obligatorie (PRIN LEGE!) primirea salariului pe card, caz in care platesti bancii (nu trebuie sa te deranjezi, iti retine ea (banca) banii respectivi direct din sumele pe care ar trebui sa ti le plateasca) si comision de administrarea contului, si comision pt retrageri de lichiditati, si nu-mai-stiu-CE alte taxe? (Sau RATB-ul o fi mai fraier decat bancile? Sau or fi bancile mai „istete” decat RATB-ul?)

  6. diacritica Says:

    Nu e „pe card”, e în contul bancar. Şi mi se pare normal să-i primesc în cont, nu în mână. (Am trăit şi experienţa ailaltă, vreme de câţiva ani. Coadă în picioare la casierie, ca să primesc salariul în mână. Nici măcar pus într-un plic. Penibil şi cu nimic mai în regulă decât contul bancar.)

    Iar comisioanele băncii reprezintă plata unui serviciu. Nu-ţi convin convin comisioanele, schimbi banca. (Banca mea, de exemplu, nu-mi reţine comision dacă retrag bani de la bancomat, nu-mi reţine comision pentru plata cu cardul, nu-mi reţine comision de administrare, nu mi-a cerut bani ca să-mi emită cardul – cum mi-a cerut RATB-ul când mi-a emis cardul pentru abonament.) Banca, oricât de hulită ar fi ea, încă nu mi-a cerut bani pe suport. Nu mi-a zis niciodată „comisionul e de 3 lei, chitanţa costă 1 leu, deci 4 lei în total, vă rog”. Costul chitanţei e inclus în preţul serviciului. În articolul de mai sus asta susţin: că RATB-ul ar trebui să facă acelaşi lucru, chiar dacă asta înseamnă să crească preţul călătoriei.

  7. Costin Says:

    Spune-ne şi nouă, te rog, numele băncii şi tipul contului. Sau de unde îţi ia banii.

  8. diacritica Says:

    Bani îmi ia pe alte cele – pe tranzacţiile din online banking, pe retragerile de numerar de la bancomatele altor bănci, când mi-e lene să caut bancomatul potrivit.
    Ideea e că, dacă aş vrea, aş putea să-mi scot toţii banii fără comision.
    http://www.bancatransilvania.ro/persoane_fizice/comisioane_card_visa_electron.html

  9. fina Says:

    As adauga: la Transilvania, daca iti faci card de credit, nu-ti ia dobanda in prima luna pe sumele extrase din card. Alte banci iti iau dobanda pe retrageri (nu si pe plati) – Transilvania nu ia dobanda deloc daca pana pe 25 ale lunii urmatoare dai toti banii inapoi. Recomand cu caldura – dupa ce RBS m-a uscat la dobanzi.

  10. VictorCh Says:

    „Nu e “pe card”, e în contul bancar.”
    Ba-i TAMAN „pe card”, cum scrisesem eu – ma referisem NU la persoanele… educate in domeniul economic (cele care ar folosi o terminologie corecta, asa cum ai folosit-o dumneata – care persoane (probabil) nu ar protesta atunci cand un bine le este facut chiar si „cu anasana”) ci la badea Gheo (portarul) si la tata Leana cu fi-sa Frusina (femei „de servici”), care nu stiu (si nici nu vor sa invete, pt ca nu-i intereseaza) CARE-i „bucataria interna” financiara, CE anume „zace” „in spatele” cardului pe care l-au primit; tot ce stiu ei este ca au semnat un contract ca vin la „servici” atatea ore pe zi, fac cutare treaba, si pt asta o data (sau de doua ori) „pe luna” au de primit in total „ACEASTA” suma – suma pe care „pe card” nu o mai primesc intreaga, ci „ciuntita”.
    Sincer sa fiu, SI EU am fost FOARTE revoltat atunci cand A FOST IMPUSA (si inca PRIN LEGE!) (CEL PUTIN in invatamant) achitarea salariului in aceasta maniera (LA O ANUMITA BANCA IMPUSA!). Dumneata mi-ai argumentat (corect si pertinent) ca banca este indreptatita sa primesca bani pt un serviciu pe care il presteaza – si eu n-am nimic impotriva, ai dreptate. Da’ DE CE sa primeasca banca DIN BANII MEI plata pt un serviciu pe care EU – NU l-am cerut? Cu CE drept dirijeaza legiuitorul o parte din venitul individului care sunt eu (venit obtinut in urma muncii mele) catre o ALTA identitate PRIVATA? (EXACT aceeasi problema ca si cu asigurarile private: statul colecteaza de la „mine” (un „eu” generic) sume pe care eu sunt obligat PRIN EFECTUL LEGII sa le platesc, si apoi IN MOD OBLIGATORIU acei bani ii incredinteaza spre administrare unor privati…)

    „…mi se pare normal să-i primesc în cont, nu în mână.”
    Iar mie mi se pare corect sa-ti fie oferita posibilitatea sa incasezi banii la care esti indreptatita in oricare modalitate pe care o consideri cea mai adecvata optiunilor dumitale – dar NU in mod obligatoriu alegerea sa fie facuta de altcineva pt mine pt un serviciu civilizat, da’ costisitor.
    Da, as multumi si eu celui care mi-ar oferi aceasta POSIBILITATE (cu conditia sa nu fie o OBLIGATIE!) – mai ales daca mi-ar plati EL, cel care ofera, costurile respectivei variante oferite.

    „Banca mea, de exemplu, nu-mi reţine comision dacă retrag bani de la bancomat, nu-mi reţine comision pentru plata cu cardul, nu-mi reţine comision de administrare, nu mi-a cerut bani ca să-mi emită cardul…”
    si apoi
    „Bani îmi ia pe alte cele – pe tranzacţiile din online banking, pe retragerile de numerar de la bancomatele altor bănci […] dacă aş vrea, aş putea să-mi scot toţii banii fără comision.”
    POATE (doar „poate”) o fi vreo banca in stare sa faca activitate de caritate – pt cate-o persoana ici-colo, da’ TARE ma indoiesc de capacitatea (si – MAI ALES – de disponibilitatea) VREUNEI banci de a face acest lucru in mod continuu si ca fenomen de masa.
    „Badea” si „ţaţa” si „fiica” de care vorbisem anterior NU fac plati on-line si NU risipesc farame din venitul lor cel prapadit (care si-asa abia-abia le ajunge cat sa nu moara de foame) fiindu-le lene sa mearga pana la bancomatul corespunzator – si NICI nu i-ar deranja sa STEA la coada pt a-si primi leafa intreaga pe loc (de plic ORICUM nu le pasa, ca n-au nevoie de el): decat sa munceasca pt a castiga niste bani pt ca apoi cu banii „dupa” munca lor sa plateasca pt servicii civilizate, te asigur ca pt acei bani ar prefera SA STEA (fie si la coada).

    „Banca, oricât de hulită ar fi ea, încă nu mi-a cerut bani pe suport.”
    Asa e – pt ca are profitul SUFICIENT de mare (spre ex in urma nerusinat de marii diferente intre dobanda perceputa la creditare si cea oferita la economisire) incat sa-si poata permite asemenea gesturi de magnanimitate – mai ales ca banca are in vedere formarea de clienti (cat mai fideli ei) pt viitor.

  11. Costin Says:

    Mulţumesc, diacritica, mi-e de folos ce-ai scris.

  12. diacritica Says:

    Să creşti mare!

  13. Manzel Says:

    Si, ai scris in weekend reclamatia?

  14. diacritica Says:

    Nu. Am scris despre Letea.
    Dar reclamaţia o s-o scriu, cât de curând.

  15. Manzel Says:

    Am vazut c-ai scris despre Letea si te-am dat mai departe cu multumiri mentale, ca bine ai scris.

  16. Ema Says:

    Draga VictorCH, n-am reusit sa citesc tot ce ai scris, ai scris putin cam mult, insa as vrea sa te contrazic in legatura cu un aspect. Si eu lucrez in invatamant si nimeni nu m-a obligat sa imi fac un card la o anumita banca, intr-adevar, au sugerat BRD, majoritatea colegelor au acolo, dar eu am dat cardul de la BCR. Le-am explicat frumos ca acesta e card pentru studenti si nu mi se ia comision la nimic, deci pe asta vreau banii, si nu mi-a sarit nimeni in cap. Si chiar daca ti se pare asa aiurea, nu mi se ia comision nici la plati online. Deci nu exagera generalizand cu lucruri pe care nu le stii.

  17. VictorCh Says:

    Ema:
    Doamna mea s-a pensionat din invatamant in toamna lui 2005. In ultimii vreo doi-trei ani inainte de asta a devenit OBLIGATORIU sa-si primeasca salariul „pe card” (POSIBILITATEA o avea atunci de alti vreo doi ani, dar nu era obligatorie). Pt primirea salariului I-A FOST IMPUS sa-si „faCA CArd” (EVIDENT – sa-si deschida cont – asta ca sa nu ma mai critice autoarea blogului) la o anumita banca specifica (cea la care avea cont unitatea de invatamant unde preda ea). La argumentarea ei ca deja „ARE card” la ALTE doua banci i s-a raspuns ca n-are decat sa inchida acele conturi si sa-si deschida cont „unde trebuie”, caci altfel nu-si va putea ridica salariul, scoala nefiind dispusa sa efectueze operatiunile si sa achite costul transferului de bani catre alta banca.
    Chiar si eu (si CU ATAT MAI MULT ea) suntem „afoni” in gestiune economica (din pacate n-am prea avut ce sa gestionam, astfel incat sa fi avut motiv sa invatam asta, asa „gloabe batrane” cum suntem), deci n-am stiut (si nu stiu nici acum) daca ceea ce au facut „ei” a fost legal – si NICI n-am verificat CE s-ar fi intamplat daca nu si-ar fi „facut card” „unde trebuie”, ci ar fi staruit mortis sa-si primeasca salariul in vreunul din conturile pe care le avea deja.
    Generalizarea concuziilor trase pe baza informatiilor mele (asa putine cum sunt ele – este adevarat ca multe lucruri eu nu le stiu) am facut-o in urma primirii (in aceeasi perioada) de informatii care confirmau ca SI ALTOR profesoare (prietene – sau macar cunostinte – de-ale ei, intai de la alte scoli din municipiu, apoi si din alte judete) li se intamplase acelasi lucru.
    Regret ca nu te-am „intalnit” (fie si virtual) prin 2002-2003, ca sa ne fi indrumat si pe noi (sper ca ai fi avut bunavointa de a-ti ajuta o colega de profesie) CUM anume sa procedam in aceasta privinta pt a obtine un rezultat tot atat de favorabil (noua) cum ai reusit sa obtii dumneata…

  18. diacritica Says:

    Pt primirea salariului I-A FOST IMPUS sa-si “faCA CArd” (EVIDENT – sa-si deschida cont – asta ca sa nu ma mai critice autoarea blogului) la o anumita banca specifica (cea la care avea cont unitatea de invatamant unde preda ea). La argumentarea ei ca deja “ARE card” la ALTE doua banci i s-a raspuns ca n-are decat sa inchida acele conturi si sa-si deschida cont “unde trebuie”, caci altfel nu-si va putea ridica salariul, scoala nefiind dispusa sa efectueze operatiunile si sa achite costul transferului de bani catre alta banca.

    În 2002-2003 încă era posibil ca angajatorul să-şi oblige angajaţii să-şi facă cont la o anumită bancă, pentru că oamenii erau neinformaţi.
    Şi firma mea ne-a cerut recent (acu’ câteva săptămâni) să comunicăm conturile BRD – am răspuns frumos că n-am de gând să. Pentru că eu de 2-3 ani încoace toate plăţile mi le fac prin internat banking (ăla când intri de pe net în contul tău şi faci operaţiuni), acolo am istoricul plăţilor şi deci nu.
    De obligat nu te poate obliga. Angajatorul e însă obligat el să-ţi plătească salariul. Dacă are deja un cont al tău (şi nu are scris de mâna ta că ăla nu mai e valabil) şi nu ţi-a plătit salariul, problema e la el.

  19. VictorCh Says:

    Multumesc, diacritico, te cred – intre timp eu (si MULTI altii) am descoperit internetul si ACUM nu mai suntem CHIAR atat de… (Hm!) „naivi”, limitati in conoastere; da’ „atunci”…

  20. Yuki Says:

    faian discutie, si cu bancile, si cu ratb-ul. am patit-o si eu de paste cand am fost in Buc, tot asa, n-am gasit bilete la chiosc si ne-a spsu tanti ca treb sa ne cumaram card din ala. am ales sa nu si sa mergem fara bilet. A fost prima oara in 14 ani,de cand circul cu ratb-ul cand am merg ilegal 😦

Comentariile sunt închise.


