Trasee pentru mama

10:30 Romulus (anume casa aia şi aia) – Parfumului (da, aia-i casa, mama) – intrarea Parfumului – primăria – casa căsătoriilor (da, aici ai venit când s-a măritat Isabela) – La Cena (ui’ ce grădină are!) – Matei Basarab (uite ce casă a recuperat doamna C.!) – Udrişte (casa aia de pe colţ) – Sfânta Vineri (biserica e bloc acum, da’ locu’ tot Sfânta Vineri e) – oraşul vechi (mama, nu mă-ntreba ce stradă e, că le-ncurc întotdeauna!) – BNR şi tăcerea inocenţilor şi ruinele de sub sticlă (mai erau şi aici, mama, da’ deveniseră coş de gunoi, aşa că le-au acoperit) – Stavropoleos (fix la sfârşitul unei slujbe, aşa că plăcinte şi colivă şi vin – chiar mi se făcuse foame, asta-i ora la care mănânc eu! – deci stat şi mâncat pe pietroaie în curtea bisericii) – ţigară pe-o bordură (că doară n-o să fumăm fumeze în curtea bisericii!) – Calea Victoriei (la naiba, 123u’ nu mai are staţie aici?! mergem la următoarea, mama) – Orhideelor – pasaj Basarab pe dedesubt (ăsta e?! ăsta e) – servisu’ Bricostore (nţ, veniţi mai bine luni) – pauză de ţigară din nou, la gară – 205 – ţeapă, nu merge spre Filantropia, ne-ntoarcem o staţie – MŢR – târgul boierului – cârnaţi picanţi şi salată de varză – Cristi, nu vii să ne iei tu, dacă tot mergi la Bookfest? – Bookfest – Andi Moisescu (săru-mâna, doamnă! – sunt fan al emisiunii dumneavoastră! – ei, acu’ intrăm în vacanţă…) – Cărtărescu (ei, mama, te-ai fi gândit tu că dai nas în nas cu domnu’ Cărtărescu fix în restaurantul unde n-ai vrut să stai că nu se fuma?) – maMaia Morgenstern (nu-mi place, mă mamă, prea e preţioasă!) – Radu Naum – şi Horia Ghibuţiu –  şi Radu Paraschivescu – şi mai erau nişte figuri pe care le-am văzut la televizor, da’ nu mai ştiu cum le cheamă – cafea pe marginea drumului – outlet de şoşoni – acasă – am făcut băşică-n talpă, mă mamă! cum mai merg io la Tuşnad?! – 19:00

Mamei mele îi place Bucureştiul.

🙂

Etichete:

11 răspunsuri to “Trasee pentru mama”

  1. Marco Polo Says:

    Un film de „cine-verite” ce se deruleaza secvential in mintea noastra si cu „subtitrarea” citita mai sus, cuprinzand cate ceva din pitorescul dambovitean schimbator la tot pasul dar care va ramanea acelasi si peste multe alte….Bookfest-uri.La cat mai multe incursiuni placute !

  2. fina Says:

    si mie imi place. si mi-e dor de el cum mi-e dor si de dunare. de ani de zile.

  3. Teamadetrepte Says:

    Nu-mi vine să cred că am citit „Bucureştiul” pe acest blog, unde ştiam că e apărată vorbirea corectă… Et tu, Diacritica?!

  4. diacritica Says:

    Am discutat deja cestiunea. Gramatica Academiei îi zice și „Bucureștiul”. Ca Galațiul, nu Galații.

    Unele substantive proprii pluralia tantum menifestă tendinţa de refacere a unei forme de singular (marcate de articolul hotărât), adecvate specificului individualizator al numelor proprii: Bucureştiul / Bucureştii, Iaşiul / Iaşii […].

    Asta cu „Bucureștii” e hipercorectitudine paseizantă, după mine.

  5. Teamadetrepte Says:

    Recunosc că eu sunt mai paseistă aşa… dar nici n-aş vrea să fiu altfel. La Galaţi chiar nu m-am gândit, dar sigur că e pe acelaşi model ca numele oraşului meu iubit. Pluralul mi se pare mai uşor de pronunţat la toate.

  6. hinu Says:

    „maMaia Morgenstern ” :))))))))))

  7. hinu Says:

    p.s. Brasovii, nu Brasovul
    deci, paseist si eu… :*

  8. diacritica Says:

    Nu-i a mea, am auzit-o la faţa locului de la Robi. 🙂

  9. Teamadetrepte Says:

    Braşovii e un banc, nu? Că n-are de unde să fie plural. Mă iertaţi, eu pricep mai greu aşa.

  10. diacritica Says:

    Pe acelaşi model: Piteştii, Ploieştii şi Costeştii. 😀

  11. Fleur Says:

    Brașoave… parcă sună mai bine. 🙂

Lasă un răspuns

