Scutirea de reguli

Dus mama aseară la teatru, de la revedere. Plimbat mai ‘nainte pe Căuzaşi, Vasile Lucaciu, Burghelea, Plantelor, Negustori, Botev, Piaţa Rosetti, unde ne-am şi oprit într-o bodegă, din cauză de ploaie, am obosit şi nu vreau să mai fac băşică-n talpă. Era şapte fără oarece, piesa începea la opt. De la şapte şi cinci a-nceput să tropăie. Să mergem. Să nu-ntârziem. Ar trebui să fim în sală la făr’ un sfert. Fără zece, fie. Îi arăt pe hartă – uite cât am făcut într-o oră, uite cât mai avem. Mda. Da’ hai. Am hai. În nici cinci minute eram în spatele teatrului. Mda, e aproape. E şi un sfert, vrei la teatru? Ăăăă nu, să ne mai plimbăm. Ne mai. Calderon – C.A. Rosetti – Magheru. (Bălcescu, ok.)
La fără un sfert eram în sală, cum ceruse doamna mama. Închide telefonul! Da, stai, acuşica, să-l găsesc. Închide-l şi p-al meu, că n-am ochelarii. Închid.
La opt şi cinci minute, după ce-ncepuse piesa, lumea încă-şi mai căuta locul în sală. Inclusiv cocoanele de rându-ntâi, fix supt sub nasul lui Şerban Ionescu.
Curând au început să sune şi telefoanele. Deşi ne rugaseră ‘nainte, în repetate rânduri, să le închidem. Deşi eram la Naţional, nu la casa de cultură din Tulcea.

Azi cetesc în ziar că un flăcău – olimpic, sirecan de dânsul, ba chiar participant la Cangurul matematic! – a fost eliminat de la bac pe motiv de nerespectare a regulii care zice că fără mobil, indiferent că-ţi şopteşte au ba. N-am înţeles care-i relevanţa părţii cu olimpiada (şi io am fost olimpică – pe şcoală, chiar! -, am fost şi comandantă de grupă, şi tot îmi închid telefonul de câte ori îmi comandă doamna la teatru sau în avion) şi a părţii cu participarea la Cangur (jumate dintre copiii de-a doua au participat la). Au dară, dacă-i olimpic e scutit de reguli, sau cum?! Ţară de scutiţi de reguli îmi pare că suntem, căci la fiece piesă de teatru e cel puţin un român scutit de regula cu închisul telefonului şi în orice avion cu români e cel puţin unul care sună în timpul decolării. Plus unul care face poze la aterizare, că-i prea frumos asfinţitul. Ţară de scutiţi de reguli, care invidiază efectul regulilor nemţeşti aplicabile căţeilor nescutiţi de.

Mă bucur că la bac te poate da afară scurt, pentru nerespectarea unei reguli banale (da’ ce-a făcut, dragă, că doar n-a făcut nimica, nu i-a şoptit! va zice doamna cocoana care nici ea nu-şi închide telefonul în avion – ei, că doară nu de la telefonul meu o să cază cadă avionul!).
Îmi pare rău că din avion nu te poate da jos pe loc – decât numai doar dacă împreună cu toţi căţeii fraieri care au respectat regula şi şi-au închis electronicele toate.

Etichete:

14 răspunsuri to “Scutirea de reguli”

  1. Marco Polo Says:

    @ diacritica : „Ţară de scutiţi de reguli îmi pare că suntem”….
    As nuanta zicand : „Tara de „exceptati” de la reguli….pentru ca regulile totusi sunt, exista pe hartie….
    Fiind crescut nemteste, mi-am ridicat in cap toata scara, blocul, cartierul….M-am…potolit. Majoritatea decide, nu-i asa ?

  2. diacritica Says:

    Regulile există, sigur, numa’ că tot românu’ îşi face rost de-o scutire. Un pachet de Kent, acolo, şi se rezolvă.

  3. EllaX Says:

    Admiratia mea: in cazul cu telefonul la bac, s-a respectat regula! Wow! Trebuie sa fi fost niste profesori cu sange-n… hmm… coloana vertebrala. Da, telefoanele raman deschise – si inca se si vorbeste la ele – si la teatrul de oameni mari, si la ala de papusi (care nu-i luat in serios, ca loc cultural, ca doara e de papusi ei e pentru copii!), si in zonele din spitale in care este afis sa inchizi telefonul, ca exista aparatura medicala influentabila de catre radiatiile electromagnetice. Da’ despre telefon in avion, eu am o obiectie: al meu are „normal mode” si „flight mode” – pot selecta. Ala „flight” nu te lasa sa comunici cu altcineva decat cu telefonul, cu care poti face poze sau poti sa te joci sau mai stiu eu ce. Nu, nu poti citi literatura pe telefon, ca e unul mic si vechi si nu poate memora carti.

  4. diacritica Says:

    Nţ. În timpul decolării şi aterizării, toate electronicele trebe închise, indiferent de „mode”. Între ele poţi să faci poze, să te joci pe calculator sau pe telefonul în „flight mode”.

  5. Adrian Says:

    Eu zic să vedem jumătatea aia mai plină.
    Dacă dintre toţi bacalaureabilii din vara asta a fost găbjit un singur cangur cu telefon în marsupiu, înseamnă că toţi ăilalţi au un profund respect pentru reguli.
    Dacă ar fi fost altfel, sigur ar fi fost trimişi pe tuşă şi alţii…

  6. diacritica Says:

    Nu-i greu să fii niţel mai isteţi decât olimpicu’ şi să-ţi amuţeşti telefonul.

  7. GiacomO Says:

    Am și eu un text despre individul de la bac, dar mi-e că-i cam acid, poate torn niște apă pe el să-i mai scadă aciditatea.
    Păcat că lumea e un pic indiferentă la chestia cu telefoanele, eu am săptămâni când îl țin pe vibrații și indiferent unde aș fi știu că nu deranjez.

  8. grrl Says:

    mândria românului este sa se prezinte peste tot cu celularul la brâu – niciodata inchis, ca daca il inchizi nu mai esti… cool.

  9. vlad Says:

    FYI: FAA nu a demonstrat ca electronicele mici (de gen mobile, aparate/camere foto) dauneaza aparaturii de bord. FCC-ul a interzis mobilele la bord – probabil din mania americana de a interzice, – tampenia europenilor i-a facut sa copieze porcaria si s-o extinda si la alte electronice.
    Asadar nu exista niciun motiv intemeiat pentru regula respectiva (spre deosebire de BAC, teatru, film, sedinta, discurs etc)

  10. diacritica Says:

    Românu’ s-a născut off topic…

    Subiectul discuţiei de mai sus e respectarea regulilor, nu temeiurile lor.

  11. vlad Says:

    Un text ce urmeaza acronimului „FYI” este in majoritatea cazurilor off-topic.
    On-topic: ma intreb ce se intampla daca Galileo Galilei (primul exemplu care-mi vine in minte) si multi alti „rebeli” ai istoriei respectau regulile pur si simplu, fara sa le treaca prin filtrul mintii.

  12. VictorCh Says:

    vlad: Cu putina (!) intarziere, te rog sa ma lamuresti de la CE succesiune de cuvinte provine acronimul FYI. (Nu fac bancuri: inteleg limba engleza binisor, dar acest acronim imi este necunoscut – si vreau sa mai invat cate ceva.)

  13. diacritica Says:

    E de la „for your information”.

  14. VictorCh Says:

    Multumesc!

Lasă un răspuns

