Autoreglementarea ortografică în publicitatea românească

Aflu azi (de la Adrian Georgescu – mulţumesc!) de RAC, Consiliul Român pentru Publicitate, care se ocupă cu autoreglementarea în domeniu. Care autoreglementare „este o modalitate prin care industria publicitatii se asigura ca lanseaza un mesaj onest, decent, corect si legal”. Acuma, cred că nu de corectitudinea ortografică e vorba, că-i evident că RAC-ul cu pricina n-are competenţe în domeniu, după cum rezultă din figurile de mai jos:

http://www.rac.ro/ce-este-rac

http://www.rac.ro/autoreglementarea-in-romania

Bre, sunteţi mai vuglari decât a mică a lu’ Vitali! (Trecem cu delicateţă peste les erreurs de frappe.)

________________________

Copii, noi scriem membrii, cu doi i, atunci când la feminin ar fi membrele. Şi atâta vreme cât scriem (şi zicem) elaborat de membrele sale, nu elaborat de membre sale, scriem şi elaborat de membrii săi.

Lectură suplimentară obligatorie pentru RAC, facultativă pentru restu’:

https://diacritica.wordpress.com/2009/07/16/membru-membri-membrii-ministru-ministri-ministrii/

Anunțuri

Etichete: , ,

3 Răspunsuri to “Autoreglementarea ortografică în publicitatea românească”

  1. Marcela Says:

    Anulați din start.

  2. grrl Says:

    poate doreau sa spuna ca a fost elaborat (Codul) de même brie (?)

  3. Georgiana Says:

    cu cenusa-n cap pentru o asemenea gogomanie (intamplator, chiar stim cum e membrii si membri), am corectat. Multumim pentru sesizare.

Comentariile sunt închise.


%d blogeri au apreciat asta: