Imaginea României în lume (II)

Am venit în tren c-o americancă care se ducea la Braşov, zice Elena. Din State i-au zis că Bucureştiul e periculos şi mai bine să nu treacă prin, aşa că i-au dat bilet de avion New-York – Helsinki – Budapesta, p-ormă tren Budapesta – Braşov.

Etichete:

12 Răspunsuri to “Imaginea României în lume (II)”

  1. soro Says:

    Cand ma intorceam din Croatia (tot cu trenul), am cunoscut o americanca (din Manhattan NYC, chiar) care venise in Romania sa faca voluntariat. Cand au auzit ce planuri are, parintii au intrebat-o ceva de genul „Draga noastra, dar cum o sa te descurci tu intr-o tara atat de inapoiata? Cum o sa comunicam? etc.”
    Cei din state care i-au stabilit ruta tipei din articol cred ca erau ceva mai informati, dar nu suficient. In urma experientelor personale (din anii trecuti, ce-i drept), m-as fi simtit mai sigur daca aterizam pe Baneasa si ajungeam la Gara de Nord prin Ferentari decat sa iau trenul international „Dacia” (parca asa se cheama) din Budapesta la Brasov.
    Dar asta e doar parerea mea, de roman. Americanii, se stie, sunt (mult) diferiti.

    Offtopic: Nu suna ciudat „Anunţă-mă despre viitoarele comentarii apărute prin email.”?
    As pune o virgula – „Anunţă-mă despre viitoarele comentarii apărute, prin email.” sau as reformula: „Anunţă-mă prin email despre viitoarele comentarii apărute.”

  2. diacritica Says:

    Multe sună ciudat prin wordpressu’ românesc, inclusiv „fi primul căruia să-i placă acest articol”, numa’ că eu nu le pot modifica. Am încercat să-mi dau cu părerea prin zona destinată traducerilor, da’ n-a prins, aşa că am lăsat-o baltă.
    (De supărare era să migrez pe en.wordpress.com, da’ mi s-a fost explicat că mai bine nu.)

  3. martin Says:

    În ghidul turistic BBC de prin 2003 – parcă – zicea aşa: „dacă vizitaţi România trebuie să faceţi vaccin împotriva malariei…”

  4. diacritica Says:

    Aaaaaa, de-asta şi-a făcut Aurica Pătrăţica vaccin contre le paludisme când a venit în România în 2008. Probabil că doftorul ei citise ghidul ăla.

  5. Marco Polo Says:

    In curand vor fi 10 ani de la atentatele teroriste din 11 sept.2001.Ma intreb si acum cum de s-au putut intampla ? Explicatia : IGNORANTA si DELASAREA crase (parca intr-adins cultivate) ale tuturor celor raspunzatori.Tocmai ASTIA pot da, intr-o buna zi, acelei americance un bilet de avion „New York – undeva in Europa” (poate Budapesta) dar via….Noua Zeelanda ! :))) De aceea nu ma mir de astfel de „sfaturi” stupide care vin din patria „unchiului Sam”, acela cu nepoti „usa de biserica” atat in Bronx cat si in Harlem…….

  6. F.M. Says:

    Fiind din Ardeal, am auzit mulţi români spunând că, decât să plece dincolo trecând prin jungla de la Bucureşti, mai bine merg pe la Budapesta (de aici e şi mai aproape).Şi… verba volant…
    Vreau să spun că imaginea ne-o mai facem şi noi.

  7. diacritica Says:

    Bine, ar fi absurd să fii de prin vest şi să vii cu trenul pân’ la Bucureşti ca să iei avionul către vest. Cam cum m-aş duce eu la Cluj ca să iau avionul spre Atena.

    Cât despre imaginea ne-bucureştenilor despre Bucureşti, eh, am fost la Sibiu acu’ vreo 2-3 săptămâni şi am petrecut juma’ de zi cu un domn care mi-a explicat pe-ndelete cum e treaba cu Bucureştiul, deşi trecuse pe-acolo de câteva ori în toată viaţa lui. Am încercat să-i explic că trăiesc acolo de câţiva ani şi că lucrurile nu stau aşa – pas să-l faci să priceapă. Incredibil câte idei false – aia cu salariul mediu net de 900 de euro mi-a repetat-o de mai multe ori (în realitate e 450 de euro). Teoria conspiraţiunii capitalei contra provinciei, că firmele străine au sediul în Buc că-s obligate de guvern să, ca să plătească impozit în Buc. (Bine, de ce un prim-ministru ardelean ar obliga firmele să plătească impozit în Buc, nu la Cluj, asta nu mi-a mai spus-o.)
    În fine… complexe de provincial supărat, după mine – provincială şi eu. Versiunea regională a românului supărat pe Ioropa şi pe americani şi pe tot mapamondu’ care-i de vină că multinaţionalele au sediul în America, nu în România. Păi dacă plăteau taxe la noi, ce bogaţi eram noi acuma, da’ nu vor masonii, de-aia suntem noi provincialii lumei.

  8. martin Says:

    Vezi, d-aia cică „nu te certa cu un prost, că lumea s-ar putea să nu priceapă diferenţa”. 🙂
    Altfel, da… se poate spune că Bucureştiul e o cacao cu măsline, în multe privinţe. 🙂 Da’, dacă nu stai într-un ceaun cu frişcă, e cam penibil s-arăţi cu deştu’!

  9. diacritica Says:

    Păi că dară nu m-am certat cu el. Am încercat de vreo 2 ori să-i zic cu delicateţă că nu-i chiar aşa, după care am abandonat şi doar l-am ascultat. L-a ascultat şi domnu’ Watson, care la sfârşit m-a-ntrebat „da’ ce ţi-a tot zis acolo?! incredibil cât a putut să vorbescă”.

  10. Marco Polo Says:

    @ diacritica :
    Refaceti s.v.p.gramatical ultima postare ca altfel dati apa la moara gurilor rele !

  11. diacritica Says:

    Ooo, că mi-aţi săritără toţi în cap. Am corectat, mulţămesc. 🙂

  12. Marco Polo Says:

    O voce din fundu’ salii : „da’ cum sa va lasam noi doara, in greseala”?

Comentariile sunt închise.


