Bacaloriaţi pe Feisbuk

 

De unde rezultă ceea ce am mai zis pe-aici, şi anume că bacu’ era apă de ploaie în România încă de acu’ 35 de ani. Doamna cu pricina având 50+ la ani şi 8+ la bac.

Etichete:

17 Răspunsuri to “Bacaloriaţi pe Feisbuk”

  1. Ionuț Chiciudean Says:

    Bine că are fesibuc.

  2. Ionuț Chiciudean Says:

    ..feisbuc

  3. Cristian Says:

    Săraca! Şi acum o mai doare bacalaureatul!

  4. vlad Says:

    Nu stiu cat de greu era BACu acum 30-35 de ani, dar in mod sigur nu se copia! Nici de pe fituici, nici de la colegi. Fiecare lua nota pe care o merita.

  5. diacritica Says:

    Ce te face să fii sigur?

  6. Pinocchio Says:

    Nu cred că sentința e chiar așa de simplă. Acum 30-40 existau școli foarte bune în România, inclusiv bacul. Depinde foarte tare cine unde a făcut școala.

    Dar nu asta contează. Ca de obicei, și aici cei care n-au habar dau cu gura.

  7. diacritica Says:

    Şi acum există şcoli foarte bune în România şi bac luat pe bune. Ideea e că am tot auzit idealizări despre şcoala din Ro din anii 70-80, or, din experienţele mele, realitatea era mult mai proastă. Doamna de mai sus plus diverşii directori, ingineri etc, toţi cu bac în anii 70-80, care-mi scriu mie „să-mi trimite-ţi”, „vre-o”, „aceaşi”.

    (Vezi aici.)

  8. stefania Says:

    Păi şi astăzi există licee foarte bune în România, unde în fiecare an, inclusiv anul ăsta, au trecul bacul 99% dintre elevi fără să copieze. Dar sunt numai câteva.

    De copiat probabil că se copiază de când lumea, dar nu prea cred că la fel de mult ca azi. Nu ştiu, poate idealizez trecutul, dar din spusele părinţilor mei şi ale celor de-o vârstă cu ei înţeleg că ‘pe vremuri’ lumea avea mai multă teamă, dacă nu respect, faţă de şcoală, profesorii erau mai autoritari, aşa încât copiii nu îndrăzneau să copieze pe faţă. Copiau doar cei cu mare ‘talent’ la furt. Şi nu cred că se dădea vreun examen cu cărţile pe masă, sau cu ‘supraveghetori’ care să rezolve subiectele…

    Eu am făcut meditaţii la mate cu o fată de clasa a opta, n-avea niciun stres pentru marile teste naţionale, pentru că ştia că o să copieze, ceea ce a şi făcut. A luat în jur de 8 fără să ştie nici tabla înmulţirii foarte bine…

  9. diacritica Says:

    Cum ziceam: ăia care-mi scriu mie „să-mi trimite-ţi” au bac luat în anii 70-80.

    Nu copiau, că n-aveau nevoie să copieze. Existau planuri de îndeplinit inclusiv în învăţământ – câţi corijenţi, câţi repetenţi, câţi cu bacul luat etc.
    Dacă la un liceu erau prea multe note mici la bac, se măreau toate notele cu ţî puncte – în felul ăsta se îndeplinea planul de promovare de 99,99%. N-aveau nevoie să copieze, minţeau alţii pentru ei. Şi acum se leagănă cu impresia că pe vremea lor era mai bine, că ei erau mai buni decât ăştia de-acu’.

  10. F.M. Says:

    Ştiu eu cum era bac-ul acum 30 de ani fix. Şi atunci se, dar nu în halul ăsta. Adică se mai sufla câte o formulă sau câte un rezultat, dar nu se punea problema foilor ascunse prin toaletă sau te miri pe unde. Nu am dat nici cadouri nici bani pentru protocol. E drept că îi auzeam pe câte unii de pe la industrial sau de la agro cum se lăudau cu copiatul sau chiar cu „sprijin” de la profesori şi râdeau (şi atunci) de tocilari, dar se mai şi învăţa. Profesorii erau mai bine pregătiţi şi mai exigenţi şi vrând-nevrând se învăţa. Acum e dezastru.
    Oricum, subiectele erau mai normale, sau cel puţin mai normal formulate. Astea de acum au fost pentru olimpici. Bănuiesc că le-au formulat profesori care nu ştiu ce-i ăla navetist din cătunele pitoreşti ale patriei.

    În loc de concluzie, un banc:
    – Te-ai însurat. Cum e?
    – Tot aşa, dar mai des…
    La fel şi cu bacul, dar invers: Tot aşa, dar mai rar. 😀

  11. disa Says:

    Ma bucur ca li s-a mai dat peste nas elevilor, ca prea isi bateau joc de toti:parinti, dascali, pe motiv ca totul le este permis lor, odraslelor.
    Daca indraznea cineva sa-i „streseze”, era pocnit in moalele capului.

  12. geefo Says:

    Eu zic ca si-au dat peste nas profesorii de ambe sexe, ei insisi sau ele insele. 🙂
    E posibil ca o masa de elevi sa promoveze patru ani la rand, dar la examenul final sa ia nota 2 sau 3?

  13. diacritica Says:

    După cum ziceam pe-aci:

    Că-s profi care rup contractul? Sunt, ghiotură. După mine, cea mai bună evaluare e diferenţa dintre nota din clasa a XII-a şi nota de la bac. Dar asta se aplică numai profilor de la materiile de examen şi care au clasă de-a XII-a. Despre evaluarea celorlalţi aş putea scrie tomuri – mă rog, vreo 10 pagini tot îmi ies (e una dintre chestiile care m-au enervat încă din primul an de învăţământ). Da’ tot degeaba. Cred că degeaba ar fi chiar şi-n caz că m-ar pune careva ministru – rezistenţa din interior e prea mare.

  14. loser Says:

    Am impresia ca decizia de a nu mai permite copiatul la bac va fi urmata de o micsorare a numarului de locuri in liceele de stat, ba chiar o micsorare a numarului de licee de stat, iar asta se va numi „Reformă in invatamint”. Se potriveste cu tendinta astora de a se debarasa de cit mai multe raspunderi si a muta invatamintul pe cit se poate in zona privata (cel putin de la nivel liceal incolo). Asa ca Funeriu s-ar putea sa nu fie chiar un viteaz, ci doar un instrument.

  15. loser Says:

    Mi-am amintit ca ideea asta cu reducerea la minimum a finantarii invatamintului de catre stat a mai fost vehiculata. Un consilier din zona afacerilor, care cam rezoneaza cu politica lui Basescu, scria despre asta chiar acu’ aproape doi ani:

    http://www.adrianstanciu.ro/2009/08/23/educa%C8%9Bia-sistematica/

  16. Reve Says:

    Cu părere de rău constat că răutățile astea gratuite nu mai contenesc s-apară. Da, s-a prea copiat în județul meu, județ limitrof Clujului, micuț, d-altfel. Nici nu s-a adus în discuție supravegherea video, totul nu a fost decât o mare bătaie de joc.

  17. Razvan Says:

    Acest schimb de replici este magistral. Am ras cu pofta, multumesc.

    Razvan.

Comentariile sunt închise.


