Gibonul

„Se mutaseră sub mine nişte inşi, am înţeles după aceea că erau aduşi de proprietară să muncească la construcţia vilei de la marginea Bucureştiului. Băieţii vorbeau la bloc cam aşa cum vorbeşti la ţară de pe un deal pe altul: Băăă, Ioaneeee! Unde-ii, măăăă, telecomanda? Mă rog, când au început cu manele date la maximum m-am dus la ei. O dată, de două ori. A treia oară eram cu toţii nervoşi. La care unul dintre ei a început să urle la mine, cu un accent ardelenesc foarte puternic: „Bă, tu ai ceva cu noi, nu ne suporţi că suntem din Ardeal şi tu eşti mitic”. Am izbucnit într-un râs nervos. Era fabulos. Generaţii de ardeleni care s-au crezut superiori şi şi-au învăţat copiii că ei sunt mai buni decât restul românilor vorbeau prin gura gibonului respectiv. Gibonul clama superioritatea civilizaţiei ardelene pentru dreptul său de a se comporta necivilizat. Şi de a pune tare… manele. Înţelegeţi paradoxul situaţiei: reprezentantul în carne şi oase al civilizaţiei central-europene în mijlocul Bucureştiului balcanic urla la un mitic că e dreptul lui să asculte muzică turcească dată la maximum. Oricum, le-am aplicat un procedeu atât de sever-birocratic încât şi bătrânul Franz-Iosif ar fi fost mândru de mine. Împreună cu şeful de scară am vrut să aplicăm regulile la sânge: ia să vedem, domnii austro-ungari sunt înscrişi în cartea de imobil? A, nu!? E grav? Trebuie să vină poliţia, să o amendeze pe proprietară. A doua zi, reprezentanţii civilizaţiei superioare ardelene se cărau din blocul nostru de mitici.”

(Cristian Ghinea, „Fetiţe rasiste, ardeleni şi Larry Flynt”, Dilema Veche nr. 389)

Etichete:

48 Răspunsuri to “Gibonul”

  1. Rudolph Aspirant Says:

    Sunt curios daca asta este doar un fragment de articol, sau articolul intreg (mi-a fost lene sa caut). Deoarece nu am inteles ce are titlul (misto, de altfel) cu continutul articolului.

    In alta ordine de idei, poate sa-mi explice si mie cineva de ce sunt manelele asa de vilificate in lb. romana, mai ales, dupa cum am observat, online si pe hartie mai ales de cei apartinand grupului „Humanitas” ? Cand a inceput trendul asta anti-manele ?

    Disclaimer: eu sunt total afon, nu imi pasa daca melodia e compusa de Mozart, 50 cent, sau Vali Vijelie.

  2. Macacul, varul Gibonului Says:

    Cartea de imobil e o investie comunista. Nu exista sanctiune daca nu esti trecut acolo.

  3. diacritica Says:

    de ce sunt manelele asa de vilificate in lb. romana, mai ales, dupa cum am observat, online si pe hartie mai ales de cei apartinand grupului “Humanitas” ? Cand a inceput trendul asta anti-manele ?

    Liiceanu, desigur. În „Apel către manele”.

  4. k Says:

    > In alta ordine de idei, poate sa-mi explice si mie cineva de ce sunt manelele asa de vilificate in lb. romana

    pt ca sunt penibile: 1. ca mesaj 2. ca muzica

    cat despre ardeleni, pare evident ca au un complex de superioritate cauzat de un complex mai adanc de inferioritate, dupa o mie de ani de sclavie or smth.

  5. Rudolph Aspirant Says:

    @k (imi e tare simpatica initiala asta din cauza ca am avut eu un prieten pe care il cheama Karl din Finlanda, eu ii zic Karl finlandezul !):

    1. Ce este aia complex de superioritate si de inferioritate ? Eu credeam ca s-au desfiintat conceptele astea mai de mult. Tin minte si ca era sa-si faca un profesor o impresie proasta despre mine o data din cauza folosirii acelui cuvant „complex” ! (De unde si anxietatea mea despre discriminarea impotriva unor biete cuvinte…vezi comentariul meu despre „manele” si „cocalari” un post mai sus, sau mai jos…nu mai tin minte exact care.)

    2. De gustibus…dar de ce sa vilifici, nu e vorba tot de un fel de muzica ?…de exemplu, pe mine ma lasa rece mai toate muzicile, adica nu le caut in mod special, nu am colectie de CD-uri, nu am MP3 player, ca sunt afon, dar daca dau din intamplare peste o muzica, am si eu unele preferinte, de ex. imi place country ca e cu cowboy si suna romantic, mai imi place uneori muzica hawaiiana, ca ma gandesc ce misto ar fi sa fiu si eu acolo, rap-ul ma cam sperie daca e mai violent, uneori imi place la Opera, din cauza costumelor, si a povestilor romantice, si a efortului vizibil al tuturor celor care lucreaza in echipa pentru ca sa iasa un spectacol reusit, etc…Din punctul meu de vedere manelel sunt tot o muzica, rap-ul e si ala o muzica, si banganitul in tobe poate fi o muzica daca face placere la cineva, etc.

    3. Mai e ceva, nu am intalnit pana acum colegi bulgari care sa se planga de manele asa de tare ca cei din Romania, adica nu la nivelelu asta de dispret total, sau chiar de proiectie oarecum patologica (adica atribui de-a dreptul niste caracteristici poate chiar neadevarate unui om pe care il vezi pe strada ca asculta manele doar pt. ca tie nu-ti plac manelele)…si chiar m-am intrebat de ce oare. (Ma intereseaza asta in mod special deoarece eu sunt total pro-prietenia si cooperarea cat mai stransa romano-bulgara zilele astea, si nu as vrea sa existe nici o umbra de suspiciune intre noi, nu mai vorbesc de posibile diferende pe teme socio-culturale, ca alea te baga intr-o ceata si-un bucluc de nu mai stii pe unde sa iesi.)

    4. Zau ca nu vreau sa fac pe desteptul. Asa ma exprim eu, mai ciudat, cand sunt anxios, si in real life, si pe bloguri, (desi in real life de obicei nu zic asa multe cuvinte, mai ma exprim si prin mimica sau alte gesturi, dar on-line nu poti sa faci ceva).

  6. CID Says:

    @Rudolph Aspirant
    Adica dai mult din maini,ca Iliescu asa…
    Ce inseamna vilific ? Am cautat si pe DEX !

  7. k Says:

    @rudolf: imi puteti spune karl finlandezul, daca doriti, nu ar fi gresit decat pe jumatate.

    1. din cate stiu, o parte din psihanaliza clasica e intr-adevar contestata astazi, nu insa si conceptul general de „complex”.

    2. nu va inteleg rationamentul. tocmai pt ca manelele sunt muzica, ele pot fi considerate o muzica proasta. daca ar fi branza, le-am considera expirate si toxice, daca ar fi femei le-am considera foarte urate, daca ar fi cuvinte le-am considera arhaisme, and so on.

    3. nu stiu care e atitudinea tovarasilor bulgari fata de manele, dar, daca e cea pe care o descrieti, e problema lor. nu e mai logic sa imitam noi atitudinea lor, decat ar fi sa o imite ei pe a noastra. ati putea incerca, bunaoara, sa-i convingeti pe bulgari sa fie mai intransigenti cu manelele.

  8. F.M. Says:

    Eu sunt ardeleancă, dar n-am complexe, nici de, nici de. Ideea cu superioritatea ardelenilor cred că se trage de la „muţenia” şi lentoarea lor. Când vezi nişte sudişti care, când vorbesc, zici că se ceartă îi cataloghezi ca fiind neciopliţi. Faţă de ei, „muţii” noştri par civilizaţia întruchipată, dar nu-i chiar aşa. Eu zic că sunt oameni şi oameni peste tot. Lumea circulă şi, cu cât o face mai mult, nu mai poţi vorbi nici despre ardeleni pur sânge, nici despre alţi pur sânge. Ceea ce-i leagă sunt … manelele, din nefericire.

  9. crisuadi Says:

    In limba romana manelele se vilifica foarte agreabil , pe linga limba bulgara , unde vilificarea se face insotita de gesturi abstracte , deci mai putin placut .
    Teoria moderna a vilificarii in vitro exclude psihanaliza complexuala care nu mai recunoaste concepte anodine .
    Si 4 . Manelele n-ar trebui , in general , vilificate , deoarece isi cam pierd puterea de persuasiune .
    Rudolf , spune-i karl finlandezul si ia-l de brat , in toamna poate scoateti actele si puteti , la nunta , sa va puneti manele vilificate . Fata de bulgari ati fi in avantaj reciproc. Mai ales ca amandoi pareti afoni dupa manele !

  10. Ş-Ţ Says:

    Sunt onorat să te salut.
    Helmut, Cerculeţ et populi de lîngă noi.

    P.S. Turbulenţe printre ochelarii dezaxaţi văd acum… Onkle Hanzi răsucit doi brazde sub frumos ocol pădurice unde fost îngropat cenuşă a lui. Ţuic mic la tăt lumea, S. 🙂

  11. diacritica Says:

    Sunt onorată că mă saluţi, Ş-Ţ!
    Mă bucur că te-ai întors.

  12. k Says:

    @crisuadi: pe calea mosilor, in bucuresti, exista un batran homeless care asociaza cuvinte in maniera ta, usor eratica.

  13. alice Says:

    Consider ca e nepotrivit sa critici „prostia”, din simplu motiv ca unii s-au nascut harnici fizic si altii constiinciosi intelectual.
    Ardelenii nu sunt superiori , ei sunt mai seriosi in ceea ce consta acumularea financiara, protectia familiara. De aceea copii lor au vile de cand sunt mici si au o situatie materiala mult mai buna decat toti ceilalti. Evident nu acesta este golul unui om, insa traditia lor asa se transmite.
    Mai bine uitati-va la cei care sunt pe strazi in fata blocului, baietii de cartier!!!!!!
    Apoi de ce sa nu ne focalizam pe forma corecta a cuvantului ??? oricum ideile le intelegem mai greu….

  14. diacritica Says:

    Vila din pruncie fiind golul gibonului austro-ungar, chiar şi atunci când ajunge în cea Americă.

    Apoi de ce sa nu ne focalizam pe forma corecta a cuvantului ??? oricum ideile le intelegem mai greu….

    Forma cuvântului „gol”? Că ideea lui am înţeles-o, deşi mai greu – austro-ungureşte, aşa…

  15. v Says:

    „Cand a inceput trendul asta anti-manele ?”

    Fips în seara zilei în a cărei dimineaţă s-a pus prima manea la casetofonul de pe pervaz cu boxele orientate către blocul vecin. Cred că l-a stîrnit (pe el, pe trend) vecinul de dedesubt, în capul căruia a scuipat seminţe puitorul de casetofon pe pervaz cînd şi-a pus casetofonul pe pervaz.

    *
    „De aceea copii lor au vile de cand sunt mici si au o situatie materiala mult mai buna decat toti ceilalti.”

    ha?

  16. v Says:

    (diacritica, scoseşi tu posibilitatea de abonare la comentarii? că ierea… da’ nu mai ie… a rămas doar aia de abonare la înştiinţarea despre noi însemnări.)

  17. v Says:

    (să trăiţi, acuma e.)

  18. diacritica Says:

    Special pentru tine. 🙂
    Că uneori îmi vine să-nchid tăte comentariile de pe blog, ca să nu-nchid blogu’ cu totu’, da’ p-ormă mi-aduc aminte de unu’-altu’ (şi de tine) şi mă liniştesc. Până data viitoare când mă-ntreb ce naiba mi-o fi trebuit blog.

  19. v Says:

    ‘aidi că mă emoţionaşi.
    da’ mai bine, cînd îţi vine, închizi comentarii, abonamente şi ce mai vrei decît blogul, cred eu de-aici, mai dintr-o parte. că-i munculiţa ta, bună şi multă. şi preţuită, după cum ştii.
    cum nu-nchizi crîşma că s-a pişat porcu’ de beţiv pe gardul ei şi nici premiile grammy că le-au furat milli şi cu vanilli.

  20. diacritica Says:

    Da, da’ dacă mă ‘nervez, pot s-arunc cu farfuriile de păreţi, chit că din banii mei le-am cumpărat. 😆
    (Oricum, am cunoscut nişte oameni mişto datorită blogului ăstuia. De-adevăratelea sau numa’ pe blog – nu contează.)

  21. v Says:

    ce-i drept nu-i strîmb, nervu’ e nerv, blogul e al tău, şi cînd îţi vin diverse… ştiu cum e, c-am avut şi eu momente.
    şi-n plus, unul dintre lucrurile pe care le detesc cu patimă e să vină diverşi în blog la mine şi să-mi spună ce să fac cu el, ce să scriu, ce să nu (cum am văzut că vin destui şi la tine). cînd îi văd cu „ah, ce să-ţi spun, cînd se întîmplă… – nu ştiu ce chestie verde-n dungi şi importantă -, tu pierzi timpul cu…”, îmi vine să le sparg capu’ de cîte-un pixel mai tare.
    aşa că, da, aruncă-le-n pereţi de farfurii cînd îţi vine, doar că o să ne vezi pe unii pe-aici palmîndu-le discret sau făcînd pe portarii în apărare pînă trece furtuna. 😀

  22. diacritica Says:

    îmi vine să le sparg capu’ de cîte-un pixel mai tare.

    Când îl găseşti p’ăl mai tare, ţine-mi şi mie rând după tine. 😀

  23. Luminita Says:

    Am rîs. Mult şi bine. Mulţumiri!
    Să ai şi tu o după-amiază frumoasă cum a devenit a mea după ce am descoperit blogul tau! 🙂

  24. Rudolph Aspirant Says:

    @CID: 1
    1. NU, nu am voie sa dau din maini prea mult, in nici un caz din punct de vedere profesional; eu, ocupandu-ma mai mult de interviuri-interogari, nu doresc sa imi antagonizez informatorii prea mult, plus stiti si dvs. ca tortura este ilegala, nu este voie sa ii sperii pe informatori cu gesturi bruste sau amennintatoare, etc. Dintre gesturile mai obisnuite care ar implica mainile, eu cel mult imi arat palmele deschise sau, foarte foarte rar, duc mana incet catre obraz, daca chiar mi se pare o poveste foarte fascinanta si consider ca este util sa imi exprim vreo emotie in momentul ala…cam asat fac eu din maini, restul e mai mult body language.

    2. imi cer in mod formal scuze pentru folosirea unui neologism aparent inezistent in dictionarul DEX; era o traducere total aiurea a verbului „to vilify”= http://en.wiktionary.org/wiki/vilify (inca o data imi cer scuze, efectiv creierul meu este fortat zilele astea sa gandeasca simultan in cel putin 4 limbi straine, si chiar ca o iau razna din cand in cand; am sa fiu mult mai atent deoarece este o eroare GRAVA care chiar poate denota un crampei de patologie; cred ca eram si nedormit, etc.

  25. Rudolph Aspirant Says:

    @k:
    1. eu consider ca psihanaliza clasica are chiar foarte mare semnificatie si este chiar relevanta in zilele noastre in comunicarea de tip politic, si, in sens mai restrans, in anumite grupuri profesionale de analiza si planificare; eu personal, insa, in activitatile mele profesionale obisnuite, sunt obligat din punct de vedere etic si profesional sa operez apolitic, si folosesc cel mult conceptul psihanalitic de „defense”, insa doar la modul interpretativ pentru intelegerea MEA proprie, si poate, rar de tot, in mod educativ la nivel de analiza si planificare strategica intre colegi profesionisti, NU interpretez niciodata defensele fata de informatorii clienti cu care comunic profesional, deoarece NU am nici training, nici certificare in psihanaliza clasica, si NU doresc sa imi depasesc atributiile; aici pe bloguri, insa NU operez profesional, si imi mai permit si anumite judecati de valoare cu iz politic;

    2. eu am avut impresia, poate gresita, ca dvs. insiva folosind cuvantul „complex” alaturi de cuvintele „superioritate” si „inferioritate”, va indepartati de fapt de teoria psihanalitica clasica, in care numai complexul Oedip apare descris ca atare in „Interpretarea Viselor”, carte scrisa de parintele fondator al psihanalizei, dl. Sigmund Freud. Nu cred, desi este posibil sa ma insel, (deoarece eu NU am citit DECAT „Interpretarea Viselor”, si in rest mai mult carti DESPRE psihanaliza decat texte originale), ca dl. Sigmund Freud a folosit vreodata expresiile „complex de inferioritate” si, IN NICI UN CAZ, (asta va spun sigur), „complex de superioritate”; am impresia ca dl. Alfred Adler a introdus expresia de „complex de inferioritate”, in legatura cu descrierea anumitor tipuri de anxietati, insa, de la vremea aceea, acea expresie-concept a cazut in desuetudine pana si in fata celor mai ne-clasici neo-freudieni; in orice caz, nu este un concept-expresie care se foloseste in mod profesional astazi intre profesionistii analisti-strategi competenti, asta iar va spun SIGUR. (Ca or mai fi unii marginal competenti care pot arunca asta asa la nivel de sueta si cu o bere in fata, asta o mai fi…sper ca ma aude si cine trebuie, nu numai dl. k !)
    3. re. opinia dvs. de a incerca sa schimb eu cumva modul de gandire al colegilor si aliatilor bulgari profesionisti extraordinar de importanti in acesta clipa, TOCMAI cand dansii sunt chiar ocupati de a-si imbunatati in continuare compatibilitatea pe comunicatii si training: eu consider, ca, din punct de vedere ETIC, este OK ca profesionistii romani care au ceva mai buna expertiza pe training, sa incerce sa modeleze pt. colegii bulgari anumite METODE, insa cred ca ar fi oarecum jignitor pentru colegii si aliatii bulgari sa le dau eu cumva impresia ca romanii ar fi mai avansati in cunoasterea TEORIILOR conceptuale si alte teorii legate de comunicare, cand asa ceva nici nu este de fapt adevarat; colegii bulgari sunt de fapot mai avansati pe cunosterea teoretica decat romanii, iar romanii, usor, dar foarte usor avansati pe implementari de metode practice (asta si datorita relatiei oarecum mai speciale a Romaniei cu Occidentul din ultimul sfert al sec. XX); totodata, eu personal niciodata nu mi-as permite sa dau curs unor disatisfactii sau prejudecati individuale personale si sa ACTIONEZ pe baza lor; este un mod emotional, neprofesionist, si totodata neetic de a actiona, mai ales intre colegi si aliati.

    Sorry de „political correctness” excesiva! Dupa cum am remarcat eu insumi: duminica tind sa ma preocupe mai mult problemele de diplomatie, iar sambata problemele de securitate. Este si asta un defect profesional care imi afecteaza week-end-urile libere, mai ales daca nu e N. langa mine sa ma corecteze !

  26. diacritica Says:

    Cu plăcere, mulţumesc. 🙂

  27. Rudolph Aspirant Says:

    P.S. @k:
    4. re. judecata de valoare „prost” vs. „toxic, daunator”: am impresia ca „prost” este un nivel mai larg si mai putin precis de evaluare, poate include si chestii obiective (toxic, daunator cu ADEVARAT), dat si chestii subiective, de gust, preferinte personale. Important, IMHO, este sa stim NOI pentru NOI insine despre ce e vorba, cand folosim cuvinte din astea. Ca daca nici noua nu nu e clar…atunci chiar e de rau ! (Pentru NOI bineinteles, mai ales !). Din fericire, corpul este inzestrat cu anumite mecanisme innascute care ne ajuta sa respingem anumite chestii din mediul INCONJURATOR care chiar pot fi toxice pentru noi; este insa vorba de chestii BIOLOGICE, adica, de exemplu: mancare alterata care miroase si arata urat, cu mucegai pe ea (culoare vernil…yeack ! pe biologic, poate OK pe tapet sau covoare !); sau chiar un om cu imperfectiuni pe pielea fetei sau un om agitat si nespalat ne poate crea o respingere care poate fi chiar sanatoasa: ne ferim de o posibila boala infectioasa, sau de posibila violenta a unui om posibil literalmente nebun. Mie PERSONAL imi este frica de femei de varsta mijlocie blonde, si de barbati cu parul roscat si cu ochi albastri (nu caprui)…asta CHIAR ca NU STIU de unde vine, o fi ceva atavic personal numai la mine, de aiai, incerc totusi sa caut si ALTE indicii de periculozitate inainte sa ma feresc de acesti oameni din calea mea, sau sa fiu de-a dreptul nepoliticos cu ei ! ASTA i-ar mai lipsi aici in Scandinavia !
    Insa arta in general, muzica in particular, nu sunt chestii biologice naturale, ci sunt chestii alcatuite de oameni pentru placerea lor proprie si poate, daca sunt productii de talent, si pentru placerea altor grupuri de oameni cu gusturi si preferinte asemanatoare. Deci NU este posibil sa ai niste criterii general valabile de periculozitate…(poate cel mult in ceea ce priveste arta de tip propagandistic…dar suntem deja in sec. XXI, si majoritatea, din pacate intr-adevar insa NU toti, avem destul de larg acces la surse de informare libera astfel incat sa putem determina usor ce este propaganda si ce nu e).

  28. Rudolph Aspirant Says:

    @all: 1. Inca o data SORRY mare de tot re. cuvantul „disatisfactii”, trebuia sa fie „insatisfactii”. Sorry may mic pt. typo. De obicei zau incerc sa scriu cat mai corect pe Diacritica ca mi-e chiar jena, dar scriam repede de tot si scriam si despre chestii chiar legate de anumite aspecte de care ma ocup chiar eu acuma ca sarcini de serviciu, asa ca eram chiar emotionat !
    2. am folosit cuvantul „defense”; asta chiar cred ca e important de explicat, deoarece este ceva cu relevanta mai larga pt. publicul larg, si pe discursul jurnalistic, si pe propaganda, pe cand complexul Oedip NU e asa de important sau relevant astazi decat pe cercuri profesionale restranse; era vorba de defensele (mecanismele de aparare) impotriva anxietatii descrise de Anna Freud, fiica lui Sigmund Freud:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Defence_mechanism (cititi direct cllasificarea lui Vaillant, ca restul nu e chiar asa de important)(este vorba de dr. G. E. Vaillant de la Harvard);
    3. de asemenea sorry ca nu am folosit dr. inaintea lui Sigmund Freud, sau Alfred Adler…nu era ceva de fond, a fost doar o neglijenta din partea mea;
    4. tocmai defensa primitiva de tip „proiectie” este cea care sta la baza multor prejudecati din alea de tip subiectiv;
    5. TOTI folosim aproape toate tipurile de defense, nu exista „oameni superiori” sau „mai sanatosi”, mai „dambeni” decat altii, care folosesc NUMAI defense mature sau „superioare”, si altii „inferiori” care nu sunt in stare de asa ceva; sigura ca daca cineva are mare patologie, este de exemplu dezintegrat (dezorganizat) la nivel psihotiic (nebum de tot), va folosi mai mult defense primitive, insa ESTE capabil(a) si de defense superioare; si invers, cei mai echilibrati oameni vor folosi si defense mai primitive, chiar si psihanalistii profesionisti cu patalama le pot folosi, fara sa vrea, (sper), chiar in timpul exercitarii profesiei lor ! De aia, la modul general, este bine sa ai mereu unul sau chiar mai multi prieteni, (sau prietene, evident), sa iti faca „reality check”, sa te mai aduca cu picioarele pe pamant din cand in cand (in sensul asta ma refeream eu la N. mai sus pe acolo !);
    6. TOTI avem prejudecati, si e total sanatos si OK sa ai si prejudecati; ar chiar oarecum ciudat anormal si oarecum inuman sa fie cineva total fara nici o prejudecata; IMHO, chiar aprecierile critice de arta se bazeaza pe anumite prejudecati si pe mecanismul de aparare de proiectie.

    P.P.S. Diacritica imi datoreaza 500 GBP pentru conferinta ! Puteti trimite cecul (numai un cec certificat bancar pe Royal Bank of Scotland, Chase Manhattan, BCR, sau Wells Fargo, in acest moment ! nu accept cash sau paypal !) pe adresa:

    Tilhengerne av HMKG og Sir Nils Olav II
    (NATO-ACT støtte initiativ)
    426 Flybase Skvadron
    PSC 68, APO AE 09706,

    Daca aveti plangeri sau reclamatii impotriva mea, puteti scrie pe adresa Inspectorului General imediat superior:

    501 CSW/IG
    Unit 501 Box 23
    APO AE 09470

  29. Rudolph Aspirant Says:

    Info de ultima ora, ca e deja luni la Tokyo, si s-au deschis si bancile pe acolo: Pt. cei aflati pe zona Asia-Pacific, sau America de Sud, este voie sa folositi si banca SMBC (Sumimoto Mitsui Banking Corporation), care are oficii si in Hong-Kong, Singapore, Taiwan, mainland RP Chineza, Japonia bineinteles, si Colombia si Brazilia, (in afara de oficiile poate mai bine cunoscute cititorilor curenti ai Diacriticii din Europa, Federatia Rusa, Orientul Mijlociu, si Johannesburg).

  30. Rudolph Aspirant Says:

    Disclaimer: va rog NU interpretati preferintele mele bancare ca un fel de recomadare finaciara de tip investitii, deoarece nu doresc sa existe vreo umbra de suspiciune ca eu as dori sa influentez cumva pietele mondiale. Sunt doar banci pe care le-am apreciat eu ca fiind mai stabile si/sau chiar motivate si interesate pentru diverse imbunatatiri calitative in ultima vreme. (BCR-ul l-am pus asa mai mult pentru incurajare si mentinere de morala, insa imi permit sa ii sfatuiesc sa o lase mai moale cu initiativele de refinantare, ca exact asta le lipseste romanilor obisnuiti in 2011).

  31. Rudolph Aspirant Says:

    @v (re. boxele cu manele orientate spre balconul de vizavi): crezi ca orientarea a fost facuta „expres” ? mai e un pic si o sa zici ca o fi un fel de tortura a la PsyOps…nu-i nimic, vine si Crucea Rosie, (sau Croissant-ul Rosu, dupa preferinte), si va puteti adresa plangerile acolo. Doresc sa asigur pe toata lumea ca exista mecanisme legale pana si la Spa Guantanamo Bay ! In Romania e mai simplu: anuntati Politia Comunitara in caz de poluare fonica in locuri nepermise, la ore nepermise, fara anunt prealabil, sau panou clar marcat ca se desfasoara acolo lucrari oficiale de imbunatatire carosabil sau borduri pietonale in prealabil aprobate de Primaria responsabila.

  32. diacritica Says:

    Rudolphe, iar eşti în fază grafomaniacală? 🙂

  33. Eugen Craciun Says:

    @Diacritica: Poate ca da, dar sa stii ca am si picat in cursa aia re. manele: ma enerveaza aia care se vaita de manele ca si cum asta ar fi chestia cea mai importanta de care te poti vaita pe lumea asta (re. „conditia” Romaniei), ca nu am auzit chiar niciodata pe nimeni vaitandu-se despre rap-ul anost romanesc, sau despre jazz-ul ala mai plictisitor (ca sunt sigur ca exista si din ala).

    Si m-am mai speriat re. ce zicea k, ca am vazut ca are blog frumos, dar m-am speriat ce priost sta la cultura de baza generala, si asta trebuia corectat, asa mi-am zis eu ca ar fi mai etic. Nu ma iau de k in particular, ma iau mai mult de folosirea unor expresii despre care nu avem habar in sensuri cu totul aiurea.

    Mie mi-e FRICA in real life sa folossec cuvantul „psihanaliza”, deoarece NU STIU, chiar nu ma pricep sa il explic just in case ca m-ar intreba cineva ceva. Dar vad ca multora le e vine f. usor sa isi faca tot felul de judecati de valoare despre chestii despre care chiar ca nu au habar. Eu nu ma includ printre experti. Eu sunt doar „expert” pe anumite probleme de interogare, si pe unele de securitate, atat. In rest, spal si eu pe jos ca toata lumea.

    De aia am dat si linkuri, de aia m-am simtit nevoit sa clarific ca niciodata Freud nu a spus gogomaniile care i-au fost atribuite de-a lungul istoriei, plus am o parere f. proasta despre toate scolile alea care i-au misinterpretat ideile SIMPLE si CLARE de le-au facut varza pt. generatii de amarati dupa aia. Psihanaliza NU este relevanta pentru medicina contemporana, dar ESTE relevanta, dupa cum am zis pentru istoria medicinii si pentru intelegerea discursului politic si jurnalistic din ultimii 75 de ani. Poate fi fun si interesanta si pentru studentii de la literatura, de ce nu. Si daca aveti teama de Sigmund Freud, uite, iata si o carte f. f. f. misto anti-psihanaliza (dar de fapt este anti- psihanaliza incompetenta si distorsionata), scrisa de Jeffrey Moussaieff Masson: „Final analysis: the making and the unmaking of a psychiatrist”. Jeffrey Moussaieff Masson a scris si alte carti f. f. misto si interesante despre emotiile la animale, nu de nivel „stiintific”, dar foarte misto pt. toti ce ce au pets:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Moussaieff_Masson

  34. diacritica Says:

    nu am auzit chiar niciodata pe nimeni vaitandu-se despre rap-ul anost romanesc, sau despre jazz-ul ala mai plictisitor

    Pen’ că alea nu te invadează din maşini pe stradă şi în parcare, acasă de la vecini, în autobuz din telefonul vecinului de scaun, în magazin, la coafor?
    Pen’ că pe alea, dacă nu-ţi plac, le poţi evita?
    Pen’ că manelele eşti obligat să le asculţi, vrei, nu vrei?
    Pen’ că manelele te urmăresc şi-n gaură de şarpe?

    Reacţiunea e fix pe măsura acţiunii.

  35. v Says:

    „Reacţiunea e fix pe măsura acţiunii.”

    numa-n unele cazuri, văz io. 😦

  36. diacritica Says:

    În care alte cazuri ţi-ai mai dori? Zi, să reacţionăm. 🙂

  37. Luminita Says:

    scuze ca intervin, „a zice” la imperativ pers. a II-a sg se scrie cu un „i” ? sincer, acum ma faci sa ma intreb, desi eu scriu cu doi „i’, competenta lingvistico-gramaticalo-sintactico-ortografico-etc. de care da dovada certa blogul tau ma arunca in dilema: cu un „i” sau cu doi? (dilema fiind de fapt o situatie cu doua iesiri, ambele neplacute, daca mai tin eu bine minte definitia, sper sa nu fie o „iesire neplacuta” in urma comentariului meu 🙂 )

  38. Luminita Says:

    Gata, am gasit, tot pe blogul tau, explicatia si forma corecta. Multumesc! de azi inainte nu voi mai scrie „zii” (gresit) ci „zi!” (corect.
    Multumesc!
    P.S. Poti sa nu dai drumul la comentariile mele, s-au anulat unul pe celalalt. :))

    O zi (aici sigur e doar cu un „i” 😉 )buna in continuare! sau seara 🙂

  39. Luminita Says:

    Sau, mai bine sa apara cele doua comentarii, ca sa se vada utilitatea blogului tau, eficienta si efectele lui pozitive asupra scrierii corecte (pe bloguri si nu numai).
    Seara faina, Diacritico! 🙂

  40. diacritica Says:

    🙂
    Or’cum, vezi că e şi locu’ de-ntrebat.

  41. v Says:

    „În care alte cazuri ţi-ai mai dori? Zi, să reacţionăm.”

    nununu, s’trăiţi, mă refeream la o reacţionare-n lanţ deja comisă. 😀

    da’, cum între timp m-am hotărît şi mi-am luat bilet de tren să fug la mare, nu mai contează, că deodată ziua-i mai senină, viaţa mai frumoasă… şi eu mai offtopic, scuzaţi! 🙂

  42. diacritica Says:

    cum între timp m-am hotărît şi mi-am luat bilet de tren să fug la mare,

    Şi eu!
    Tu pe cât fugi?
    Poate fugim împreună. 😀

  43. v Says:

    lunea care vine, să am unde înfige cortu’

  44. diacritica Says:

    Nţţţ. Eu fug curând – la mama. 🙂

  45. v Says:

    🙂
    oriunde-ai fugi, să-ţi fie bine!
    respectele mele doamnei, că citirăm multe despre ea pe-aici, mai să zicem c-o cunoaştem.

  46. Rudolph Aspirant Says:

    re. invazie de manele: dar eu tin totusi sa scriu ca am plecat doar acum mai putin de 1 an din Bucuresti, Romania, ca locuiam inainte in sectorul 2, dar calatoream si in 5 si in 1 si in 3 „in interes de serviciu” cu diverse mijloace de transport in comun, si pe jos, si cu taxi-ul, si pe mine nu m-au invadat niciodata manelele. Poate e pt. ca sunt total afon, si, desi auzeam o muzica sau sunete care aduceau a muzica in jurul meu, (rar, chiar prea rar, tin sa spun), eu nu puteam sa-mi dau seama daca erau manele sau clasica sau rap. Rock mai recunosc. Jazz stiu ca nu avea cum sa fie deoarece eu am evitat in mod activ acele cluburi din Bucuresti, si le evit acum si pe astea din Norvegia. POate ca in sectoarele 4 si 6 s-or auzi mai multe manele…nu stiu asta ca acolo mergeam mai rar sau mai de demult.

  47. Rudolph Aspirant Says:

    P.S. calatoream si in in interes personal, dar in timpul acelor calatorii nu prea eram atent la ce era in jurul meu, ci faceam repetitii in gand cum sa zic chestii importante de gen „bahibak ya, habibi”, „ana bahib el-bambi”, etc.

  48. diacritica Says:

    Ba se-aud manele bine-mersi pe Dorobanţi.

Comentariile sunt închise.


