Biblioteca metropolitană Bucureşti

Se dă saitu’ www.bmms.ro. Găsiţi în 2 secunde (că atâta ar trebui să vă ia):
– cum te înscrii la Biblioteca Metropolitană Bucureşti
– datele de contact ale Bibliotecii Metropolitane Bucureşti.

M-am dus azi să mă-nscriu- ca o floricică, după ce m-am dat aseară pe sait fără folos. După cum m-aşteptam: Aaaaa… dacă n-aveţi viză de flotant în Bucureşti nu putem să vă împrumutăm. Aveţi acces doar la sala de lectură şi pe internet. Cum pe internet? Sunt cărţile pe net? Da.
Hm.
O fi.

Am completat formularul de înscriere, am bifat la „ocupaţie” căsuţa „intelectual”, după care urma căsuţa „altă profesie”, dar eu am considerat că am ca ocupaţie profesia de intelectual. Am căpătat permisul BMB 0080XXX, care zice tanti că-mi dă drept la sala de lectură şi la internet.

Cu sala de lectură mi-e clar. Acu’, pe acelaşi sait de mai sus, descoperiţi în 5 secunde cum pot eu să beneficiez de serviciile pe internet ale Bibliotecii Metropolitane Bucureşti. Că eu nu m-am prins nici măcar care-s alea. Iară pe copia verzulie a „contractului de utilizare” nu zice.

(Bine, cre’ că de fapt partea cu netu’ se referă la accesul la internet la faţa locului.)

Etichete:

15 Răspunsuri to “Biblioteca metropolitană Bucureşti”

  1. aurel Says:

    http://aleph.bmms.ro:8991/F caută și pe aici, probabil că ajungi cumva si la cărți.

  2. diacritica Says:

    Îţi dai seama c-am ajuns şi acolo. Am răsfoit ceva prin saitul cu pricina.
    Nu aia era ideea, ci faptul că saitul e făcut cu curul neuronului şi-n nici un caz spre folosul abonaţilor.

    Oricum, la adresa de-o dăduşi îţi zice să te identifici, da’ nu-ţi zice cum îţi faci cont, ca să ai ID şi parola de ţi le cer.

  3. aurel Says:

    🙂 probabil că ai acces la și la pagina de internet, dar numai de la caculatoarele din bibliotecă!

  4. diacritica Says:

    Iegzakt la aia mă refeream.

  5. armyuser Says:

    Cu respect te întreb : ce cauți tu acolo? Îți recomand BCU, unde sistemul informatic și personalul din săli sunt de un mare și real ajutor. Din păcate BCU nu este deschisă în totalitate în vacanță.

    La BN fișierul cu titluri/achiziții de până în 1990 nu este inclus în sistemul informatic, așa că trebuie să ai degete măiastre…

  6. diacritica Says:

    Cu respect îţi răspund: asta-i din categoria ” – Îmi caut nişte blugi. – Da’ de ce nu-ţi iei tu o rochiţă, că-i mai feminină?”. 🙂

  7. Sergiu Gabureac Says:

    Dragilor,

    Intraţi pe http://www.bibliotecametropolitana.ro sau pe http://www.dacoromanica.ro (catalogul electronic) şi veţi găsi, deocamdată, vreo două miloane de pagini scanate.
    Procesul de digitizare continuă în ritm alert.
    Totul e să ştii să cauţi !

    Cu toată simpatia !

  8. diacritica Says:

    Dragule.

    Intraţi pe http://www.bibliotecametropolitana.ro

    Care oferă aceleaşi informaţii zero pentru utilizator, fiind fix acelaşi sait de-l pomenii eu mai sus.
    Servicii – informaţii zero: http://www.bibliotecametropolitana.ro/listare-subcategorii.aspx?catId=291&c=2, cu excepţia catalogului. Partea cu internetu’, de care-i vorba mai sus – zero: http://www.bibliotecametropolitana.ro/articole.aspx?catId=309&c=2 . Nici măcar cât să rezulte că „servicii internet” la dacoromanica se referă. (În plus, înţeleg că la Dacoromanica ai acces indiferent dacă eşti abonat al BMB au ba.)
    Înscrieri – informaţii zero. Nu există nici măcar rubrică specială. Şi nu cred s-o fi sărit.
    Dar partea cea mai ridicolă e cea pentru „public cu dizabilităţi”: zero. http://www.bibliotecametropolitana.ro/articole.aspx?catId=305&c=55

    Totul e să ştii să cauţi !

    Într-adevăr. La cât de anti-iuzăr e saitu’ vostru, numa’ google te salvează.

  9. leviathansss Says:

    salut,
    cand vorbeşti despre internetul de la http://www.bmms.ro, ma gândesc la o reţea închisă unde poţi accesa cărţile electronic, ceva de genul e-books (unde probabil le şi poţi lista)…

  10. diacritica Says:

    Îhî. Chestia e că nu-ţi zice nicări despre ce-i vorba şi cum poţi avea acces la.
    Nu-i vorbă, cărţile pe care le căutam le găsesc în ţî alte biblioteci, oricum nu mai am de gând să mai dau pe la Biblioteca Metropolitană, da’ ideea e că m-a uimit cât de anti-iuzăr poa’ să fie saitu’ lor.

  11. tramvaiulnoua Says:

    Din câte înțeleg eu, tu, ca abonat, ar trebui să ai acces aici:
    http://aleph.bmms.ro:8991/F/GIG1BMCCPNDN69YPR4US6YPSN1SIVDTQA2IIQL1QC9HC3XT5AD-65927?func=file&file_name=login-session
    Nu știu de unde iei parola, cred că se obține „offline”, cumva.
    Și cred că serviciile astea de net se referă la posibilitatea de a căuta în cataloagele lor online, de a face liste de preferințe, de a rezerva cărți pe care ei le livrează ulterior (nu zic cum, probabil te duci tu după ele…) și alte cele. Și probabil cu aceleași date de identificare obții și acces la diverse publicații online, local, la bibliotecă.
    Iar Dacoromanica e accesibilă tuturor, deci n-are legătură cu serviciile noastre misterioase.
    Contactul l-au ascuns bine: http://www.bmms.ro/detalii-articol.aspx?artId=211&catId=267&c=3, probabil nu vor să fie găsiți așa ușor.
    Iar site-ul e exemplu clasic de „afaceri cu statul”: nimănui nu-i pasă.
    Un site cu un asemenea conținut și de o asemenea amploare poate deveni o mină de aur, dar numai pentru cine are chef de lucru, evident.

  12. tramvaiulnoua Says:

    Iar eu nu mai scap de tramvaiul ăla, deși nu-s logată nicăieri…

  13. diacritica Says:

    Din câte înțeleg eu, tu, ca abonat, ar trebui să ai acces aici:

    Îhî.
    Nicări nu scrie cum îţi faci cont acolo. 😀 Că m-am dat şi eu pe-acolo şi-am săpat niţel.

    Contactul îl găseşti pân’ la urmă, nu-i vorbă, numa’ că nu în 2 secunde, cum ar trebui.

    În fine, mai bine lipsă.
    Voiam să-mi iau cărţile alea în vacanţă, da’ nu-i bai, mă duc acuşica la Constanţa şi mi le iau de acolo. (Şi saitu’ lor e o mizerie, da’ acolo măcar îmi dă cu-mprumut. 🙂 )
    Or’cum, de biblioteca metropolitană din Bucureşti mi s-a tăiat.

  14. geefo Says:

    Vreau sa fac si eu o intrebare, da’ nu despre carti si biblioteci ca mie imi vine sa trag cu pistolu’ cind aud de d’astea, daca vreau sa ma recalific ca intelectual, ce ar fi mai bine: sa fac profesionala de intelectuali sau sa merg direct la facultatea cu acelasi profil? 🙂

  15. diacritica Says:

    Colegiul de. 🙂

Comentariile sunt închise.


