Ce zic testele PISA

…zicea deja Paul Cornea în 1988:

„În practică, se întîmplă însă – cum o probează statisticile şi o confirmă experienţa proprie de dascăl – că mulţi contemporani, mult mai numeroşi decât ne-am aştepta, întîmpină dificultăţi în uzul lecturii. Deşi pot să descifreze slovele, ei nu ştiu totuşi să „citească”, se înţelege, în sensul deplin şi exigent al cuvîntului.” (Introducere în teoria lecturii, 1988)

Etichete:

6 răspunsuri to “Ce zic testele PISA”

  1. Marco Polo Says:

    – „… Nu! în van! noi am spus-o şi o mai spune: situaţiunea Romaniei nu se va putea chiarifica; ceva mai mult, nu vom putea intra pe calea viritabilelui progres, până ce nu vom avea un sufragiu universale…”
    – Adicătele, cum vine vorba asta?
    – A! înţeleg! bate în ciocoi, unde mănâncă sudoarea poporului suveran… ştii: masă… sufragiu…
    – Ei! acu înţeleg eu unde bate vorba lui! Ei! bravos! bine vorbeşte…
    – Ăsta combate, domnule, nu ţi-am spus eu!

    Se pare ca multi dintre „stimabilii” nostri (chiar si politicieni) au ramas in acelasi stadiu de intelegere a textului precum cele doua personaje caragialesti.Dupa o suta de ani de evolutie generala si de tehnicizare extrema, batem pasul pe loc la…”glagorie”! Rusine, rusine, rusine! De trei ori „Rusine”!

  2. .:. Says:

    S, eu ştiu să citesc?

    Helmut

    p.s. eu vrut să spun la tine că pe cuvînt al meu, eu citit tot tot, pîn la ultim silab prost. am ”citit”.
    a murit Mircea Ivănescu, am vrut să fiu ca el în viaţă. acum doar Frau Rezi or Oma pot să mă aline.

  3. Rudolph Aspirant Says:

    Exista un fotograf, Andre Kertesz, care a fotografiat timp de 50 de ani, intre 1920 si 1970 tot felul de scene care au de a face cu lectura. Exista si un album publicat in 1971, numit „On Reading”, cu o colectie din acele fotografii. Pe planeta Mercur exista un crater care a primit numele lui, drept omagiu.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Kert%C3%A9sz

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kert%C3%A9sz_(crater)

  4. Rudolph Aspirant Says:

    Stai asa, mai Marco Polo, de ce te superi tu pe toata populatia ? Nu stii ca au zis unii ca IQ-ul mediu in Romania e 94 ? Asta e totusi o cifra, ceva concret, (chiar daca ai obiectii la scarile si/sau metodele de masurare, tot arata niste decalaje), trebuie sa o accepti asa cum e, sa te cobori TU la ea, mai ales daca vrei sa conversezi cu ea in mod util, nu sa incerci sa o salti asa in mod utopic si neproductiv, dar mai ales chinuitor pt. tine, la tine !

    http://talk.collegeconfidential.com/international-students/468951-average-iq-country.html

  5. Cerchez Duiu Says:

    rudolph,aspirantule. „94…e o cifra „. S-o crezi tu. „E” 2 cifre. Sau e un numar. De fapt atat de multi spun „cifra” si altor numere decat cele 10 (de la 0 la 9)!..Sunt la fel de multi (daca n-or fi tot aia) ca cei care spun „procent” nu numai procentului ( adica 1%), ci si tuturor PROCENTAJELOR. Pacat. Nu scriai f. rau.

  6. Cerchez Duiu Says:

    Ca tot veni vorba (mea). „…altor numere decat CELOR 10..” ? Sau poate „…altor numere decat CELE 10..” ? (vezi mai sus).

Lasă un răspuns

