Virgule pe la Humanitas

Din „Geamantanul” (Serghei Dovlatov):

Lângă uşă, era agăţată gazeta de perete […].

Pe partea posterioară, fusese turnat cositor.

Pe străzi, se scurgeau mulţimi de refugiaţi.

Nu ştiu vouă, da’ mie virgulele alea îmi par în plus. Nu c-ar fi greşit, că nu e, da’ mă puteam lipsi de ele. De virgule. Luaţ’ de citiţi:

Lângă uşă era agăţată gazeta de perete […].

Pe partea posterioară fusese turnat cositor.

Pe străzi se scurgeau mulţimi de refugiaţi.

Ăă? Nu vă sună mai naturel?

 

Şi mai sunt nişte hoholi, cu nota traducătorului că-i denumire populară pentru ucraineni, care m-a surprins, că eu de haholi ştiam, c-aşa le zice prin părţile mele din Dobrogea de nord.

Etichete:

17 Răspunsuri to “Virgule pe la Humanitas”

  1. dictaturajustitiei Says:

    Mă bucur că exiști .

  2. diacritica Says:

    Io?!

  3. v Says:

    of, şi pe mine mă seacă virgulele puse prin locuri d-alea, dar mărturisesc că de la humanitas am înghiţit şi dezacorduri, ceea ce are ş-o parte bună, anume că rămîn de lemn cînd păţesc d-astealalte… 😀

  4. Blegoo Says:

    Băi… nu știu.
    Or fi virgule în plus… dar vorbim de poezie aici… plus că e traducere.
    Virgulele alea te forțează să citești cu o anumită cadență, un ritm aparte.
    N-am idee dacă asta a fost intenționat ori nu… ori dacă limbajul original le conținea.

  5. domnisoaraT Says:

    Ioi, da, virgulele îs în plus. Ce vremuri când eu le scoteam, alţii le puneau :)). Noroc că acu’ lucru singură.

  6. Martin Says:

    De unde reiese că virgulele alea pot sta foarte bine acolo, că oricum avem alte trebi… 🙂

  7. diacritica Says:

    Că bine zici, Martine. Ia să mă duc io-n treaba mea, la plajă! 😀

  8. CID Says:

    Radu Tudoran- „Un port la rasarit”.Tot hoholi le zice.

  9. M Says:

    Auzi, titlu: „Ruxandra Donose, rocks!”
    Revistă de cultură… 🙂

  10. diacritica Says:

    Unde, bre?

  11. m Says:

    Accent cultural, parcă…

  12. diacritica Says:

    Altă dată pune şi tu link, meule – tot io să te-nvăţ?

  13. m Says:

    Când o avea birou’ meu pagină de net o să pun link. Negreşit. 🙂

  14. diacritica Says:

    Deci revista aia în birou’ tău e făcută. 🙂

  15. m Says:

    E, făcută.

  16. diacritica Says:

    Compusă? 🙂

  17. m Says:

    Doar pusă.

Comentariile sunt închise.


