Care, pe care

Încerc să compun două vorbe logice despre care şi pe care şi când le folosim noi pe dânsele (sau dânşii?!) şi am ajuns la concluzia că e inutil.

Ok, care – când e subiect şi răspunde la întrebările subiectului, cine? / ce?. Pe care, când e complement direct şi răspunde la pe cine? / ce?. Bun. Da’ viu şi-ntreb: ce şanse sunt să perceapă Pătrăţel diferenţa dintre ce? subiect şi ce? complement? Pricepe Pătrăţel, oare, diferenţa dintre ce îmi place? pentru maşina care îmi place şi ce mi-am luat? pentru maşina pe care mi-am luat-o? Eu zic că nu.

Etichete:

5 Răspunsuri to “Care, pe care”

  1. Alina Says:

    Ce mi-am luat EU? – Se întreabă cine face acțiunea, se uită la diateză? Îl pune pe EU în propoziție și dacă sună românește, înseamnă că CE nu e subiect?

  2. Adrian Says:

    Mi se pare, sau virezi spre „diacritica degeaba”?

  3. .:. Says:

    Pătrăţel poate că nu pricepe, dar Cerculeţ pricepe.

  4. diacritica Says:

    Dacă-n fiecare Pătrăţel ar sălăşlui un Cerculeţ…

  5. armyuser Says:

    Îţi încerci forţele într-o cuadratură a cercului, dia?

    🙂

Comentariile sunt închise.


