Momentul ortografic

Din 2011-2012 se va face dictare chiar si la clasele de liceu

Ministrul Funeriu a mai anuntat si introducerea obligativitatii unui „moment ortografic, inclusiv la clasele de liceu”.

Momentul ortografic presupune exersarea scrierii ortografice. Si inclusiv dictarea. Dictarea este procedura prin care se consolideaza scrierea ortografica, inclusiv la clase de elevi. Veti vedea dictari in caietele de liceu”, a explicat secretarul de stat, Oana Badea.

Hotnews

Dom’ Funeriu, mulțumesc! Vă dau o bere, parol. Oriunde vreţi matale-n Bucureşti.

Etichete:

16 răspunsuri to “Momentul ortografic”

  1. EllaX Says:

    Pe langa ca eu cred ca-i necesara, deja, dictarea, „si inclusiv”-ul ala apartine doamnei Oana Badea?

  2. Adrian Says:

    Si-aşa profesorii erau acuzaţi (unii chiar pe drept) că, în loc să-şi predea lecţia, o dictează din manual. Acuma or s-o facă cu binecuvântarea ălui de sus, din minister.
    N-ar fi mai simplu să oprească şcoala obligatorie la 4 clase? Dar făcute normal, cu dictări şi momente ortografice…

  3. diacritica Says:

    De-aş fi eu ministră, acolo aş opri-o, la 4 clase, că majoritatea nu merită şansa de a face moca mai mult. Da’ cum asta n-o să se-ntâmple, mă mulţumesc şi cu mai puţin.

  4. Rudolph Aspirant Says:

    Eu raman de parerea ca, la fel ca examenele, programa analitica NU este calibrata corespunzator in Romania nici pt. nivelul general mediu curent al elevilor din Romania, nici pt. scopurile curente de sec. XXI ale educatiei publice obligatorii. Dictarea, ca exercitiu, este mult PREA TARZIU sa fie introdusa la nivel de liceu, si parerea mea este ca nu va avea absolut nici o influenta semnificativa asupra imbunatatirii cunoasterii ortografiei corecte in randul elevilor deja adolescenti, ci cel mult un efect behavioral de mentinut ordinea si linistea in clasa, care si el vine PREA TARZIU, daca este introdus abia la nivelul liceului.

  5. diacritica Says:

    Scumpul mieu, dictarea nu e introdusă la liceu.
    Şi nu, cu dictarea nu menţii ordinea şi liniştea, nu la liceu. Cu dictarea îi sperii, cel mult, la clasa a II-a. La liceu ordinea şi liniştea le menţii prin prezenţă, că era să-i zic prestanţă. Dacă nu obţii „ordine şi linişte” prin faptul că eşti acolo şi prin cum eşti acolo, n-o să le obţii cu o dictare de 3-5 minute, nici măcar pentru alea 3-5 minute.

  6. ciNicu Says:

    Be…beha….behaviorel….neah, nu-mi iese !:(((
    Nenea Rudolph, da’ matale in ce clasa esti? Ca noua nu ne-a dictat doamna invatatoare cuvinte asa de frumoase la limba romana…

  7. Rudolph Aspirant Says:

    @cnicu: sorry…am mai explicat ca eu gandesc uneori simultan in cel putin 3 limbi straine in etapa asta a vietii mele si in general scriu spontan ceea ce-mi trece prin minte, ca doar nu incerc sa scriu o teza pt. nota. Stiu ca gresesc si ca ar trebui sa depun un efort mai mare, mi se atrage atentia si aici la serviciu uneori ca prea amestec cuvinte straine in conversatiile mele…singura ocazie pe care o mai am zilele astea sa mai gandesc in lb. romana este de fapt, acum, pe bloguri…cam trist, dar asta e. O sa treaca si asta.(Mai vorbesc si cu parintii din cand in cand la telefon in lb. romana, dar atunci…doar raspund imediat si disciplinat la diverse interogatii fara sa ma gandesc !)

  8. Rudolph Aspirant Says:

    P.S. Funny/posibil interesant de data asta: chiar acum vreo doua zile era gata gata sa scriu pe unul din blogurile mele cuvantul „transgresiuni” in sens de „greseli”. Nu stiu ce mi-a venit si am dat Google si chiar am aflat un lucru nou. In lb. romana, se pare, cuvantul „transgresiune” este definit peste tot DOAR ca un termen geologic, care inseamna inaintarea apelor peste uscat pe suprafete mari, ca efect al coborarii scoartei terestre ! Mi s-a parut ceva f. poetic !

  9. Cârcotaşu Says:

    Norocu’ nost’ că ne-a zis că „moment ortografic” e ăla de presupune „exersarea scrierii ortografice”, că altfel mă ducea gându’ la un moment… coregrafic, da’ nu s-a-ndurat mai departe să zică şi ce-i aia scriere ortografică. Pe unii-i mai duce capu’ la alte scrieri, cuneiformă, hieroglifică ş-or mai fi şi altele. 😯
    Dom’le, da’ chestia cu behavioreala e tare!

  10. Adrian Says:

    @RA „…scriu spontan ceea ce-mi trece prin minte…”

    Asta nu mai era nevoie s-o precizezi – se vede cu ochiul liber…

  11. v Says:

    (ei, da, avînd în vedere că noi ăştilalţi medităm trei ore pe budă şi facem ciorne înainte de-a transcrie pe curat şi-apoi în căsuţa potrivită orice comentariu de pe bloguri…)

  12. F.M. Says:

    Da, măsura e foarte bună. Momentul ortografic se practică la ciclul primar, după care limba română înseamnă comentarii abracadabrante + gramatică. Pe la verb şi pronume se mai spune câte ceva despre existenţa cratimei şi… cam atât. Se presupune că în ciclul primar copiii învaţă totul în materie de ortografie, dar nu-i aşa.
    Să sperăm că, dacă se vor scrie zilnic câteva ortograme, probabil că Dia va avea mai puţine subiecte de scris pe blog. 😀

    PS: Dia, poţi să-mi dai şi mie o bere. Poate bănuieşti de ce.

  13. diacritica Says:

    Ei, bănuiam deja că. 🙂

  14. diacritica Says:

    Aaaa, uite ce-i: vă dau câte-o bere la fiecare – şi ţie, şi lu’ Oana Badea, şi lu’ Funeriu. 🙂

  15. F.M. Says:

    A dracului pielea pe tine! 😀 😀 😀

  16. BestChoice(RzV) Says:

    Bei…daca-s fi e’u minister-dea-la as opri scoala

Lasă un răspuns

