Culpabilizarea de aproapele

Creştineşte.

Cât n-ai dat bani şi nu pari a avea de gând să, eşti tu. Dacă e să contribui, devii dumneavoastră. Tu, ăla de-o să mori tu.

(De la amicu’ Marco Polo.)

Etichete:

11 răspunsuri to “Culpabilizarea de aproapele”

  1. Rudolph Aspirant Says:

    Eu, azi, din nou indragostit fiind, sunt bine dispus si indulgent, si opinez ca asa e la inceput, cand esti mai timid si oarecum nesigur din fire, (sau in functia respectiva), si incerci sa stabilesti aliante cu un interlocutor necunoscut, alternezi, (ce-i drept, mai des poate in cap, mai rar in scris), pe „tu” cu „dvs.” Eu personal as avea in general incredere in acest preot, deoarece mi se pare sincer si bine intentionat. Asta nu inseamna ca i-as oferi bani automat.

  2. Rudolph Aspirant Says:

    P.S. Dar, mai ales in starea mea de spirit de azi, eu as tinde sa-i dau. (Nu de frica, dar din marinimie izvorata din recunostinta). Plus ca am remarcat ca religiozitatea mea, (si poate nu numai a mea), creste cand primesc hit de dopamina in creier.

  3. Adrian Says:

    Încredere, încredere… dar până la bani!!!

  4. belgianca Says:

    Oare casa cea noua si-a terminat-o?! Ca, de obicei, cand se construieste o biserica/capela, preotul paroh isi face si el o cocioaba…

  5. cristian ungureanu Says:

    Buna Draga DIACRITICA ,
    ezitand a-ti scrie din dorinta de a nu gresi fata de cineva , dar convis de al dumitale real suflet prin prezentarile , vestile avute despre acel titan al maratonului romanesc Paul Dicu , pana la urma cu permisiunea dumitale imi prezint si eu punctul meu de vedere :
    Daca Vom Fi Atenti La Modul De Exprimare Folosit De Parinte , Deci Nu La CAUZA URMARITA , Vom Simti Pur Si Simplu RAUL , … oare in straiele preotesti a domnului Dinca , cine se afla astazi cu adevarat ? …
    Cu Consideratie ,
    cristi .

  6. v Says:

    (oare dac-aş primi ‘hit’ de rangă în cap mi-ar creşte şi mie religiozitatea?
    doamne, că tot offtopic sînt de-o vreme. nu ştiu, zău…)

  7. Fleur Says:

    Bate în lemn, dragă v! Sau, mai bine, fă-ți o cruce mare! 🙂

  8. shwaitzer Says:

    de-a dreptul sinistre ultimele randuri. „Noi suntem cu Dumnezeu, da’ va amenintam pe voi cu Diavolul(moartea)”. in ceea ce priveste : „o putem termina, sfinti si da in folosinta..” imi aduce in minte imaginea unei piscine sau a unui ‘mall’, ceva de domeniul public, ordinar, nicidecum de un lacas ‘sacru’.
    „minimum 2 milioane” stiti cersetorii aia ce umbla cu biletele prin autobuze, biletele pe care sunt scrise sume fixe(50bani, 1leu) – pana la ce grad de degradare morala trebuie sa ajungi pentru a incerca astfel de abordari!?
    Imi pare rau s-o spun, draga diacritica, dar acest biletel nu are tangente lingvistice si nici macar gramatice, e MÂRȘAV si nu-si are locul aici.
    spunand toate astea sunt sigur ca n-am ranit orgoliul vreunui credincios de p’aci.
    Good Day

  9. petroniamarcs Says:

    Nu e culpabilizare, e şantaj macabru. La uşa capelei va sta femeia de la lumânări, cu lista celor care au contribuit financiar la construcţie. N-ai dat*, mortul nu intră. Va fi vegheat în curtea bisericii, şi preotul va scoate şi icoana pe care-o fâţâie când e secetă, să vă plouă ca pe nişte câini ce sunteţi şi nici lumânările să nu poată fi aprinse. Aşa merită enoriaşii zgârciţi. Ce? A, că enoriaşii zgârciţi sunt probabil săraci, deci biserica mai bine le-ar da 2 milioane în loc să le stoarcă mafiot de la ei? Basme, dreptmăritorule, erezii.

    (*în cele ce urmează vor fi folosite variante generice de singular şi plural pentru persoana a II-a)

  10. Compass Says:

    Unii chiar se simt :)).

  11. F.M. Says:

    Nu ştiu cum se numesc acum teancurile de bancnote scoase de la bancă, dar, „pe vremea milioanelor”, li se zicea cărămizi. Dat fiind că în anunţ se cer două milioane, cred că e clară semnificaţia îndemnului din titlul anunţului…

Comentariile sunt închise.


