Se pune cratimă în „trageţi”?

se pune cratima in trageti

Răspuns:

În trageţi nu, în trage-ţi da.

– Trageţi (voi/dvs)!
– O să tragem.

– Trage-ţi (tu ţie un glonte-n cap)!
– O să-mi trag (eu mie).

-ţi, cu liniuţă, linioară, cratimă, numa’ când se referă la tu, ţie, îţi, al tău.

Etichete: ,

2 Răspunsuri to “Se pune cratimă în „trageţi”?”

  1. mike Says:

    clasica…
    tipicalisme: problema apare la unele verbele ce au, conjugate la persoana a doua plural, terminatia „ti”, iar la persoana a doua singular pot fi filosite ca un „indemn” direct la o actiune pe care destinatarul si-o poate face asupra lui insusi.
    a da, a face, a scoate, a bate etc.

    (recunosc ca m-am chinuit sa scriu chestia de mai sus, si chiar asa, cred ca nu m-am exprimat destul de corect)

    exemple atipice:
    scoalã-ti/sculati, taie-ti/tãiati

    imi aduce aminte de:
    – Biscuiti!
    – Biscuim, maria ta!

  2. mike Says:

    corectura: „a face” e atipic si el

Comentariile sunt închise.


