Întrebări interesante

Răspunsuri la fel.

Este corect sa spui : ” Persoana a carumi prezenta o datorez este … ” ?

> „caru-mi” e cuvant compus : persoana, a carui prezenta a mea i-o datorez se poate prescurta cu persoana a caru-mi prezenta o datorez. este corect! nu apare in DEX pentru ca este un cuvant compus : pronume relativ in cazul genitiv, persoana a III-a combinat cu un pronume personal in genitiv.
se mai poate scrie „persoana a carui prezenta-mi i-o datorez”

> mai bine era asa ”persoana carui prezenta o datorez este…………..”

> cred ca mai corect este „Persoana, a caru-mi prezenta o datorez, este”. Dar nu e mai simplu sa zici „Persoana careia ii datorez prezenta este”? (De aici.)

Persoana, a căru-mi prezenţă o datorez, este.

Io mă duc la culcare.

Etichete: ,

11 Răspunsuri to “Întrebări interesante”

  1. Adrian Says:

    Bine că nu dă „diacritica” la bibliografie.

  2. diacritica Says:

    A fost mai demult unu’ care spunea nu ştiu ce prostii şi argumenta cu un articol de-al meu, care zicea taman pe dos.

  3. Foxy Says:

    „Persoana căreia îi datorez prezența mea…”
    Adică știu că e corect ce zici tu, dar tare nu-mi sună firesc în româna, deci am scris sugestia mea. Chiar ar spune cineva în viață în România „a căru-mi prezență?”

  4. diacritica Says:

    Adică știu că e corect ce zici tu,

    Cine ce zice?!

  5. Adrian Says:

    Uite că s-a găsit totuşi unu’ care te-a făcut „bibliografie” pentru prostiile alea !!!

  6. diacritica Says:

    Io ţ-am zis…

  7. Adrian Says:

    Te-a „foxat”.

  8. EllaX Says:

    Adevarul e ca nu ma mira dileme din astea. Am observat ca exista tendinta de a vorbi cat mai pretentios si alambicat si de a inventa termeni, in dorinta de a parea original si inteligent.
    Ma mir ca mai tin (ei) minte ideea pana termina ce-au de zis!

  9. mike Says:

    dilema ca dilema :))
    ce te faci cu mult mai folositul
    „persoana la care ii datorez prezenta mea este”

  10. Mihai Toader (@mihaitoader) Says:

    Se scrie 20 de oameni sau 20 oameni?
    Am vazut peste tot ca e cu ‘de’ dar tin minte ca am citit undeva ca e incorect. Stiu ca se zice 2 i, ci nu 2 de i. In alte cazuri cum e?

    Multumesc.

  11. diacritica Says:

    Se scrie 20 de oameni sau 20 oameni?

    Câte zeci oameni?
    20 oameni.

    https://diacritica.wordpress.com/2011/02/09/regula-zilei-20-ani-20-de-ani/

Comentariile sunt închise.


