De ce nu m-am apucat eu de fumat

Pen’ că mi se părea naşpa să fumez în veceu.
Pen’ că în curtea liceului, sub ochii lu’ Schultz, n-aş fi avut curaj să.
Pen’ că când am terminat liceul şi am intrat la facultate eram deja suficient de isteaţă încât să nu mi se mai pară o chestie cool. Chit că atunci când mergeam cu colegele la Sirely (cofetărie, de-aia cu prăjituri şi suc şi cafea la ibric şi profiterol d-ăla cât podul palmei, înalt de vreo 2 cm, învelit în hârtie albă), la vreun chiul organizat, în vreo fereastră sau după vreun examen, mi se-ntâmpla să mă uit şi eu prin geantă după pachetul de ţigări, odată cu Ileana, de exemplu.
Şi pen’ că mama şi tata – mai ales tata – fumau suficient pentru toată familia, aşa că eu şi frate-meu n-am considerat necesar să.

O singură dată am fumat – pe la vreo şase ani, cred, împreună cu Felicia (parcă). Într-o seară de vară, îmi pare. Mamele stăteau la aer pe bancă în curtea bloculeţului şi fumau şi noi am furat o ţigară dintr-un pachet (Snagov? BT?), am aprins-o (cam cum aprinzi un băţ, aşa…) şi am plimbat-o de vreo două ori de la una la alta şi p-ormă ne miroseam, să vedem dac-au să se prindă acasă că am fumat. Nu mai ştiu, da’ cred că nu s-au prins.

Etichete:

18 Răspunsuri to “De ce nu m-am apucat eu de fumat”

  1. Iulia Says:

    Cred că numai de heroină te lași mai greu decât de țigări. Mare pacoste.

  2. Marco Polo Says:

    Aş mai găsi eu o cauză: Dna Diacritica nu s-a apucat de fumat şi nu se apucă pentru că, pur şi simplu, era şi este sătulă de …”fumurile” altora… 🙂

  3. diacritica Says:

    Nah. Cauza adevărată e că dna Diacritica are deja suficiente fumuri în cap.

  4. Marco Polo Says:

    Adicătălea…carevas’zică….e satulă de „fumurile” dumisale….bag sama…(„Fumăraie ca la vapor…Vă rog să pardonaţi, coană Dia”!) 🙂

  5. Cârcotaşu Says:

    Linkul tata
    ne arată nouă o altă fiinţă, nu aia care zicea mai ieri:

    Nu, nu m-a vrut nimeni. Din motive evidente pe acest blog.

    😯

  6. markus Says:

    De fumuri am scapat acum cativa ani, in schimb inca ma bantuie siguranta cu care le-am zis celor de la Paris ca ” profiteroles” nu e cel cu gogoselele ci acela „cât podul palmei, înalt de vreo 2 cm, învelit în hârtie albă” :))

  7. horiagarbea Says:

    Multe „am apucat” și de multe îmi amintesc. Dar pe profiterolul ăla în hîrtie albă, nu. Chiar și în cele mai negre perioade finale ale comunismului, profiterolul avea gogoși, înghețată și frișcă. E drept că nu era peste tot. De ex. Capșa sau (fostul) Berlin de pe Sărindar. Și la Delta, mai popular, peste drum de Romarta Copiilor, azi Pizza Hut sau KFC. Apropos: e corect Sărindar sau „Sărindari” (precum Șelari, Blănari)?

  8. diacritica Says:

    Eu cred că numai profiterolul ăla cât podul palmei l-am apucat, sau numai de el îmi aduc aminte.
    Asta cu Sirely era deja după ’89, prin ’92-’93-’94.

  9. Angela...salvata prin HAR Says:

    Esti foarte isteata ,imi place de tine dar puneti putin blog-ul la punct
    macar un motor de cautare….
    sa ne faci viata mai usoara :))
    sa ne putem descurca pe aici…MERSI

  10. diacritica Says:

    Începe cu primele rânduri de pe prima pagină a blogului. Dacă eşti cel puţin la fel de isteaţă ca mine, viaţa ta va deveni mai uşoară.
    Posmagi deja muiaţi n-avem.

  11. Angela...salvata prin HAR Says:

    Pentru sefa blog-ului:
    Iarta-ma ca nu am observat ca ai si widget-uri…
    Tema blog-ului tau nu permite daca esti la un articol sa mai vezi altceva 😦 ….
    dar daca il pui si pe cel cu comentarii recente
    care crede-ma e important
    atunci e ok .
    si eventual un LIKE
    sa nu trecem si noi neobservati 🙂

  12. diacritica Says:

    Aş zice să studiezi niţel prima pagină a blogului înainte să faci sugestii.
    În loc de like poţi folosi bătrânescul „mulţumesc”.

  13. Angela...salvata prin HAR Says:

    PS.Nu sunt asa isteata ca tine…imi place doar gramatica…si blog-ul 🙂

  14. diacritica Says:

    Ei, ‘n or’ce caz, se pare că te ştii suficient de isteaţă cât să faci sugestii pe neve.
    Cum ţi-am zis, studiază un pic prima pagină. Ai acolo articolul „cum se foloseşte blogul ăsta”, apoi un cuprins – cu index, buton de căutare, comentarii recente etc.

  15. Angela...salvata prin HAR Says:

    Esti draguta,multumesc
    deja am gasit si m-am intors sa-ti multumesc…
    Totusi LIKE de la wordpress.com e foarte important…
    Cum crezi tu …mi-am dat si eu parerea…chiar daca nu mi-a cerut-o nimeni:)
    O zi faina sa ai!

  16. diacritica Says:

    Că tot insişti să fii isteaţă…
    https://diacritica.wordpress.com/2010/08/25/limbi/

  17. armyuser Says:

    Sigur era profiterol? Poate era parféu (parfait), că numa ăsta era în bucăţi mari şi împachetat în hârtie albă.

  18. diacritica Says:

    Parfeu o fi fost. 🙂

Comentariile sunt închise.


