Româna la perfecţie

Că-s tufă la franceză – mi-o tot zicea careva p-aci într-o vreme.
Că-s cam tufă şi la italiană – nu mi-e ruşine s-o recunosc.
Chestia e că – pampam! – eu nici măcar româna n-o ştiu la perfecţie. Ce-i drept, şi p-asta mi-au zis-o diverşi p-aci, da’ uite că recunosc şi singură. (Mă bântuie periodic diverse nelinişti pe care mi le lămuresc numa’ până data viitoare când tre’ să scriu chestia aia – când îmi dau seama că iară nu mai ştiu cum era.)

http://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/redactor-web-9am/490281/sqi

Of.
Copii, acolo avem un conjunctiv perfect, care-i cu „fi” la toate persoanele (spre deosebire de conjunctivul prezent al verbului a fi):

eu să fi finalizat, dar eu să fiu isteaţă
tu să fi finalizat, dar tu să fii isteţ
el să fi finalizat, dar el să fie isteţ
noi să fi finalizat, dar noi să fim isteţi
voi să fi finalizat, dar voi să fiţi isteţi
ei să fi finalizat, dar ei să fie isteţi

https://diacritica.wordpress.com/2009/01/02/fi-fii-cand-se-scrie-fi-cu-2-i/

Etichete: , ,

4 răspunsuri to “Româna la perfecţie”

  1. Emil Says:

    Pai de ce cauta o persoana care a facut o facultate cu”profil umanist”? Pentru ca CHIAR au nevie (zambet aici, ca e tasta defecta)

  2. Dispecer Says:

    E grea treaba cu verbul a fi…comportă prea mulţi de iiiiii. Ce pot să spun?

  3. jademan Says:

    Deci am râs!!! 😀

  4. Filius Lunae Says:

    Pentru ca româna să fie perfectă, trebuie să pui toate diacriticele ! Cei care postează pe forumuri… pe Twitter, etc… nu-i nicio problemă. Dar când scrii ceva de gen formal, pune diacriticele sau este incorect !

    Dacă nu știi cum să pui diacriticele limbii tale, întreabă, omule !
    Este anul 2011.

    Și ăsta este punctul de vedere al unui american care a învățat limba voastră. 🙂

Comentariile sunt închise.


