Dăţile, dă-ţi-le, da-ţi-le, daţi-le, daţile

Păi, crezi mata că uşor e s-alegi între atâtea variante?! Se mai încurcă omu’, normal!

(Claudia Petraru, Adevărul)

(Copii, e daţi-le, de la voi le daţi lor amenzi.)

Etichete: ,

15 Răspunsuri to “Dăţile, dă-ţi-le, da-ţi-le, daţi-le, daţile”

  1. dot Says:

    „15:15 Puternici lumii au pus la cale destinele Europei, la Bucureşti!”
    În dreapta paginii 🙂
    Pagină buclucaşă.

  2. dot Says:

    Bine v-am găsit!
    (De altfel, vă citesc de ceva vreme, „fără abonament”…)

    Ce mai, blog de nota zece, Diacritica.
    Compliment!

  3. serban Says:

    Există și bonus: „să AIBE bun simț…”.

  4. Filius Lunae Says:

    „Să aibe” nu este o variantă acceptabilă pentru „să aibă” ? Am auzit foarte mulți oameni la TV care folosesc forma asta și credeam că e acceptată.

    Potrivit DEX-ului, „să aibe” este o „formă nerecomendată”, așa că nu mai știu. Înțeleg că standardul este cu terminația ă, dar este acceptabil sau nu să spui „să aibe” ?

  5. diacritica Says:

    @Filius Lunae:
    Nu. E doar „să aibă”.
    https://diacritica.wordpress.com/2009/11/10/iese-iasa-coase-coasa-sau-despre-conjunctiv/
    @dot:
    Mulţumesc.

  6. GINGASIA Says:

    http://www.libertatea.ro/detalii/articol/boc-romania-r-mare-359886.html
    D`ale lu`Boc!

  7. diacritica Says:

    Oh, vai! Că nici unul dintre noi nu scrie nume proprii cu litere mici, când scrie pentru uzul personal.

  8. dot Says:

    Nu se pune, erau notiţele omului.
    N-are justificare articolul, zic eu.

  9. diacritica Says:

    Ei, na! Zice de rău de Boc? Atuncea zice bine, orice-ar zice. Cam asta e logica în România recentă.

  10. dot Says:

    Da, ilogică logică.

  11. dot Says:

    N-am vrut să par mai dejtept decât sunt, zău!

    De la a câta postare se dă cu liniarul peste degete? 😦

  12. diacritica Says:

    Depinde după caz. Adesea de la prima.

  13. dot Says:

    Auci!

    E „depinde după sau de caz?
    Că eu n-am zis incă „depinde după caz”.

    Depinde! Depinde de la caz la caz … astea-mi sună comun.
    (Doar întreb, nu mă autodepăşesc).

  14. diacritica Says:

    (Pare rău, n-am răbdare să pun note de subsol când scriu la mişto.)

  15. Filius Lunae (@FiliusLunae) Says:

    nerecomandată*

    Mersi, dia !

Comentariile sunt închise.


