Avem nişte virgule. Cum procedăm?

Dacă avem 5 virgule în(tre) 13 cuvinte (Preşedintele Comisiei juridice a Senatului [,] Toni Greblă [,] a declarat, duminică, pentru MEDIAFAX, că), pe care o scoatem? Pe una dintre cele 2 obligatorii, fireşte. Că de-aia suntem ziarişti.

Mediafax

De citit cu voce tare:

Preşedintele Comisiei juridice a Senatului, Toni Greblă, a declarat, duminică, pentru MEDIAFAX, că…

vs

Preşedintele Comisiei juridice a Senatului, Toni Greblă, a declarat duminică pentru MEDIAFAX că…

Copii, noi apoziţia o punem întotdeauna între virgule, nu după virgulă. Adică virgulă şi înainte şi după apoziţie (…, Toni Greblă, …), nu doar înainte de ea (…, Toni Greblă …). Chiar dacă dup-aia urmează un predicat. Că apoziţia e un atribut, nu-i subiect, deci nu se cheamă că am pus virgulă între subiect şi predicat.

Etichete: , ,

4 Răspunsuri to “Avem nişte virgule. Cum procedăm?”

  1. Iulia Says:

    Mult prea tare ! M-am trezit citind cu voce tare, conform instrucțiunilor :))

    Asta mi-aduce aminte de o expresie de-a ta dintr-un articol mai vechi: „ziariștii puitori de virgule”. De câte ori mi-aduc aminte mă distrez la culme. Excelent !

    (Încă mai râd.)
    🙂

  2. Cârcotaşu Says:

    Păi nu era mai simplu să le pună pe toate la urmă, de unde fiecare îşi lua câte-i trebuiau şi le punea, tot fiecare, unde voia? 😆

  3. Ana Says:

    Aia de scriu texte, mansete sau cum le zice la televizor creca iau salariu in functie de cite virgule pun. Daca ar fi dupa inima lor, dragii mamii de absolventi de jurnalism, ar pune cite o virgula dupa fiecare cuvint.

    1. Cum de n-am stiut de blogul asta? Offf, cite am pe suflet!
    2. Scuzati, dar refuz sa scriu dupa normele noi.
    3. Inca o data scuze, ca nu scriu cu diacritice; nu’s cum sa le pun, ca sa nu fac tot timpul caciulite din Character Map.

  4. diacritica Says:

    Diacritice berechet aici:
    https://diacritica.wordpress.com/2009/07/07/cum-scriu-cu-i-din-a-pe-tastatura/

Comentariile sunt închise.


