Declinarea pe Facebook

FB a-nceput să-nveţe declinări, numa’ că încă le stâlceşte – ceea ce-i de-nţeles pentru un începător.

Copii, noi zicem inimă – inimi – inimii, da? Ca fată – fete – fetei. G-D sg (inimii) de la N-Ac pl (inimi) + i.

___________________________________________

Declinarea substantivelor comune

___________________________________________

Etichete: ,

9 răspunsuri to “Declinarea pe Facebook”

  1. Ana Says:

    Cam nasol cu genitivul şi dativul. Ce zici de urarea: „Celei mai bune mamă”?

  2. diacritica Says:

    Ce să zic?

  3. coronero Says:

    și partea cu „Profilul lui Dia” ar trebui să fie „Profilul Diei”, nu? 🙂

  4. diacritica Says:

    Sau Diii?

  5. enona Says:

    Se straduiesc cu traducerile. E chiar interesant de citit pe-aici: http://www.facebook.com/?sk=translations.
    Pe langa tot felul de curiozitati, se remarca eterna indecizie de adresare la persoana a II-a (singular sau plural?).
    Nici nu mai indraznesc sa ma intreb cum e corect: „site”, „sait” sau „sit”.

  6. diacritica Says:

    Am trecut pe-acolo, n-am avut răbdare să stau prea mult.

  7. Maria Anamaria Says:

    @ coronero: corect gramatical, pentru ca si eu am o problema cu stalcirea limbii romane, este „Profilul Diei”. De ce? Pai simplu: alcui profil? Al Diei. Este la fel ca atunci cand spui:”Cartile Mariei”
    Eu una nu am Fcaebook-ul in romana. Nu imi place. Desi corect ar fi, din respect pentru limba mea materna, sa il am setat in romana. 🙂

  8. coronero Says:

    Apropo, cum se face declinarea ca la carte a numelor proprii feminine? Căci nu-mi pare să aibă mult sens aceeași regulă. O Marie -> Două Marii -> A Mariei.

    Iluminați-ne, vă rog 🙂

  9. Rudolph Aspirant Says:

    Mie personal imi place mai mult cum suna prietenosul colocvial, chiar daca e incorect, „ii dau o floare lui mama” decat pomposul oficial, chiar daca e corect, „ii dau o floare mamei”.

    La o astfel de ultima mama cred ca mi-ar fi si frica sa-i dau o floare, pe cand la prima (NU „primei”, si NICI macar „lui prima” !) ii dau si o imbratisare si un pupic si o las, fara sa ma supar sau sa ma feresc nicicum, (dupa ce am trecut de perioada mai ursuza dintre 13-15 ani), sa ma ciupeasca si de obraz si sa ma si zgarie din greseala pe gat cu unghiile cand incearca sa imi aranjeze gulerul, sau sa ma sugrume cand incearca sa ma ajute sa fac un nod la o cravata !

Lasă un răspuns

