Servirea la McDonald’s

Mi-a trimis-o Ştefan ieri dimineaţă. Am râs, n-am avut vreme să mă ocup de. Aseară mi-aduc aminte, dau să scriu, da’ mai întâi mă duc să văd dacă mai e. Mai era. Mi se face somn, dă-i încolo, o să scriu mâine. Mâine, adică azi, tot acolo era.

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/un-zambet-de-la-mcdonalds-156631.html

Nu mi-e clar dacă-i a Capitalului sau a PR-ului lu’ McDonald’s.

Or’cum, copii, noi scriem vor servi, cu un singur i. De la a servi, tot cu un singur i. Cu doi i scriem numai la perfect simplu, persoana I sg – eu servii (adică eu am servit).

_____________________

i sau ii. Despre verbele care se termină în i
i, ii sau iii: perfectul simplu
Doi i. Despre cuvintele cu unu, doi sau trei i

Etichete: , ,

9 răspunsuri to “Servirea la McDonald’s”

  1. Marco Polo Says:

    Pardon de întrebare: există şi „Piaţa Română” ? Că văd că aşa apare în text.Dacă da, înseamnă că provine şi ea din amestecul străbun binecunoscut dintre „Piaţa Romană” şi „Piaţa Dacică” ?! Sau e vorba de un alt proces sau fenomen …istorico-lingvistic ?! 🙂

  2. diacritica Says:

    Indiferent cum o cheamă, dacă-i în România e Piaţă Română!
    Ei, drăcie…

  3. baciu150 Says:

    Poate că „servii” o fi vreo mâncare cu babrabule crude şi ceapă călită.

  4. jademan Says:

    Da… Dracii să-i ieie! Şi să-i mai ducă o dată la şcoală!!!!

  5. Corina Says:

    „pentru salvarea vieţii copiilor bolnavi de cancer.” Eu as face altfel acordul aici, da’ poate e vreo regula de care am uitat intre timp.

    In alta ordine de idei, sunt tare curioasa cine or fi personalitatile alea „marcante”. Ca cele pe care le stiu eu sunt fie moarte, fie prea batrane ca sa faca atata efort(plus ca nu cred ca ar atrage prea multi clienti).

    PS: Chiar daca textul ar veni de la PR, o publicatie care se respecta nu l-ar pune asa.

  6. Corina Says:

    Plus ca sunt cam multe virgule pentru gustul meu, da’ sa zicem.

    Poate ma insel eu, dar un text inainte de a fi publicat nu e citit de cel putin 2 persoane, dintre care una il citeste special pentru a se asigura ca e scris corect? Sau e criza de vina?

  7. nico Says:

    As vrea sa ii transmit si eu creatoarei acestui blog( ca asa am inteles eu de p-aici ca este vorba despre o doamna..) sincere felicitari!Este uimitor faptul ca cineva se mai uita si la cum vorbeste un om ,nu numai la cum arata (ceea ce in ziua de astazi este primordial).In concluzie „felicitari”!!!

  8. diacritica Says:

    Mulţumesc.

  9. Bibliotecaru Says:

    Să fac şi eu o observaţie subtilă.

    „Piaţa Romana, din Capitală”

    Nu, ne este vorba despre capitală scrisă cu capitală…
    Nu văd rostul virgulei.

Lasă un răspuns

