Cel mai foarte super tare mail

Nice try, vorba rumânului, da’ nu, nu-s profă, n-am treabă nici cu grupa 4 Jurnalism, nici cu alţi elevi, studenţi şi pionieri. Am zis aici, mai zic: blogu’ ăsta e hobby, io-s ortografă neacreditată, n-am studii în domeniul ortografic-ortoepic-şi-de-punctuaţie, nu mai departe de diploma de bac din 1992. Până acu’ 3 ani aş fi explicat mai uşor toate regulile acordului participiului trecut în limba franceză decât felu-n care se formează indicativul prezent al verbelor de grupa I în limba română.

Altminteri, dragi studenţi la jurnalism, mailul e o scrisoare şi prin urmare nu-ncepe cu Bună ziua, ci cu Dragă Pătrăţel, Stimate Pătrăţel, Stimate domnule Pătrăţel, Domnu’ Pătrăţel, Pătrăţele.

Etichete:

36 răspunsuri to “Cel mai foarte super tare mail”

  1. Mihai Says:

    Nah să știi că eu mereu în facultate când le scriam mailuri profilor începeam cu Bună ziua. Cel mai ciudat mi s-a părut când am avut o mini conversație pe mail cu un prof (adică vreo două trei mailuri din fiecare parte în decurs de 30 de minute), conversație care a început cu Bună ziua. Și asta cândva la ora 1 noaptea :)) (Că eu când scrisesem primul mail îmi ziceam că sigur proful l-a vedea, ca orice om normal, dimineața) 😛

  2. diacritica Says:

    Ceea ce dovedeşte cu asupra de măsură că nu trebuie să-ncepi cu Bună ziua & comp. 🙂

  3. Diac Sabina Says:

    E corect daca incepem cu „Stimată doamnă profesoară”, ca nu prea imi suna bine? Sau ar trebui „Stimată doamnă Xulescu”? Sau „Stimată doamnă profesoară Xulescu”? (Si eu pana acum tot cu „Bună ziua” incepeam:D)

  4. diacritica Says:

    Mândruţa s-a supărat că i-am publicat (anonim!) mailu’ care dovedeşte că-i mai deşteaptă decât ea însăşi.
    Cică a greşit adresa – cre’ că-s mulţi profi la Jurnalism care au adrese de mail cu diacritica.wordpress.com@ !

  5. diacritica Says:

    E corect daca incepem cu “Stimată doamnă profesoară”,

    De ce să nu fie?

  6. Diac Sabina Says:

    Multumesc. 🙂

  7. Nicoleta Says:

    O să încep și de data aceasta cu „Bună seara” pentru că nu-mi place cum sună „doamnă Diacritică”. Fac parte din grupa 4, de la care ați primit mail-ul. Ne pare rău, dar a fost o greșeală că a ajuns la dumneavoastră mail-ul. Așa că, eu zic să nu exagerăm… În plus, atâta timp cât nu știți nimic despre persoana căreia îi era adresat mail-ul sau despre noi, studenții la Jurnalism, nu-și are rost analiza felului în care a fost scris mail-ul. Și, în plus, relațiile din mediul univesitar nu sunt comuniste, așa că ni se permite să spunem și doar „Bună seara” la început de e-mail. Ne iertați pentru deranj și sperăm să se oprească aici analiza pe text. Vă mulțumim!

  8. diacritica Says:

    Iaca înc-o dovadă că facultatea de jurnalism e, acu’ şi pururi, izvor nesecat de apă la moara blogului ăstuia. 😆

    (Viitor de aur jurnalismu’ are…)

  9. Blegoo Says:

    Dragă doamna Pătrățica….
    etc.

  10. d Says:

    Buna seara,

    De ce zicem Patratele si nu Patratelule, dar zicem lacatusule si nu zicem lacatuse?

    Ma iertati de indrazneala,

    Saru’mina!

  11. diacritica Says:

    https://diacritica.wordpress.com/2010/01/30/vocativul/

  12. Nicoleta Says:

    Astăzi a fost prima dată când am intrat pe blogul dumneavoastră. Nu sunt o fană, stați liniștită. Și nici colegii mei jurnaliști nu sunt. Așa că, nu suntem „izvor nesecat de apă la moara blogului ăstuia”. Doar că s-a discutat în grupă despre faptul că a ajuns mail-ul în altă parte și ni s-a oferit și sursa. Primesc săptămânal mail-uri care nu-mi sunt adresate, dar le răspund și atât. Nu le postez pe site/blog/facebook. În fond, oricine poate greși. Dar este clar că nu privim din același colțișor felul în care trebuie să ne comportăm în societate. Și mi-am încheiat intervenția pe blogul dumneavoastră! Să aveți o seară frumoasă și la cât mai mulți cititori!

  13. diacritica Says:

    Astăzi a fost prima dată când am intrat pe blogul dumneavoastră. Nu sunt o fană, stați liniștită.

    Ah, deci faptu’ că-n anu’ III de Jurnalism voi credeţi că profa voastră are mailu’ diacritica.wordpress.com@gmail.com e doar prostie, nu fan club.
    Că doară adresele de mail ale profilor îs publice pe pagina facultăţii şi-mi pare că pe niciunu’ nu-l cheamă „diacritica”, ca s-ajungeţi voi aci cu amicu’ Google. (Când candidezi la consiliul facultăţii ar trebui să ai mai multă minte de-atât.)

    Or’cum, zi-i lu’ Lavinuţa să şadă liniştită, că mailu-i publicat anonim şi, dacă nu te trezeai tu s-agiţi apele, trecea neobservat. Că una dintre regulile comunicării de-ar trebui să le-nvăţaţi voi la facultatea ceea e taman asta: când ai făcut-o de oaie, nu faci şi scandal pe lângă, ci limitezi paguba de imagine. Noh, apăi să-i fie de învăţătură Lavinuţii, să nu mai arunce cu mailuri oriunde-o trimite Google şi să nu să mai crează mai deşteaptă decât ea însăşi (şi decât profa).
    Şi zic să vă potoliţi, că poate-s chiar profa cu pricina, da’ m-ascund bine. Sau poate nu-s, da’ poate ies la bere cu profii de la anu’ III de jurnalism. Aibi grijă.

  14. Marco Polo Says:

    NOTA BENE : „Aibi grijă”!
    O fi în….aromână ?! 🙂

  15. diacritica Says:

    (De fapt era „aibi grije”, da’ m-am abţinut. 😀 )

  16. Emil Says:

    Trebuie sa avem fiecare bucurii:-) Unii se dau importanti, altii sunt. Mai greu e sa faci separarea; ca si in limba romana:-)
    Sa vezi ce e important si ce nu. Pai grea treaba.
    Mai ales cand se gasesc fraieri ca subsemnatul (sper ca softul nu imi va pune numele sus) care pierd timp citind.

  17. Emil Says:

    Deci: sa SUPRA semnatul:-)

  18. M Says:

    Din colţişoru’ meu miroase a regie. Chiar aşa să fie studenţii la jurnalism, să iasă din porumb să se cace-n drum?! Io zic c-ai inventat imelu’ ăsta şi personaju’ Nicoleta, ca să mai dai niţel zvâc blogului. 🙂
    Da’ aia cu „nu suntem fani, deci nexam apă la moară…” a făcut tot efortul! 🙂

  19. diacritica Says:

    Io zic c-ai inventat imelu’ ăsta şi personaju’ Nicoleta, ca să mai dai niţel zvâc blogului.

    Cine ştie ştie. Şi Meu’ ştie. 😆

  20. I am very smart Says:

    Too bad, era vorba de prof nu de profa :)))

  21. BadDragon Says:

    Draga Nicoleta :),

    Trec peste teribil de neinspirata corelatie intre a fi cititor al acestui blog si “izvor nesecat de apă la moara blogului ăstuia”. Este… nici nu stiu cum sa’i spun.

    Dar te intreb eu pe tine, stimata studenta la jurnalism, ce inseamna „fana”. Adica eu stiu un sens da’ matale pari putin cam tinerica sa ti se poata aplica.

  22. BadDragon Says:

    Pardon, am uitat sa te corectez, se spune corect „nu sunt o fanata”.

  23. Iolanda Says:

    Stimată dnă Diacritica,

    Sunteţi spirituală,spumoasă,simpatică.Îmi place mult expresia „se crede mai deşteaptă decât ea însăşi”.Am s-o împrumut şi eu. Sper să nu-mi cereţi drepturi de autor.
    Vă doresc multă sănătate şi o iarnă cât mai frumoasă!

  24. diacritica Says:

    E la liber. 🙂

    Mulţumesc.

  25. Adrian Says:

    Deci la „jurnalism” se învaţă că expresia „Stimată doamnă profesoară” este comunistă!
    Şi eu mă miram că apar atâtea articole tembele…

  26. diacritica Says:

    După 3 ani de diacritică, îmi pare că la Jurnalism se-nvaţă că ortografia însăşi e o babă comunistă…

  27. Rudolph Aspirant Says:

    Si in Norvegia e-mailurile, chiar si alea uneori de serviciu, nu numai personale, incep cu „Hei.”, adica, „Buna !”.

  28. Rudolph Aspirant Says:

    Intr-adevar, daca un student curent la o facultate de jurnalism autentica din Romania anului 2011 se refera in felul de mai sus la „relatiile comuniste” dintre oameni…D-zeu cu mila de presa romana pe viitorii 40, ba chiar 60 de ani, si, prin urmare, intr-o oarecare masura, si de cititorii ei ! Doamne, intr-adevar, mare-i gradina…!

  29. fina Says:

    Nasa, multumesc pentru Buna ziua, urasc din inima aceasta minunata adresare.

  30. fina Says:

    Si eu mai cred ca incercau sa afle daca tu pe bune esti profa, in sensul in care aveau o banuiala in directia respectiva si mesajul era o capcana jurnalistica.

    🙂 Oricum, si Draga profa era mai normal decat Buna seara sau Noapte buna, for that matter.

  31. diacritica Says:

    Si eu mai cred ca incercau sa afle daca tu pe bune esti profa, in sensul in care aveau o banuiala in directia respectiva si mesajul era o capcana jurnalistica.

    Da. Eram la birou şi râdeam uitându-mă la mailu’ ăla. Numa’ îmi pare rău că n-am întins niţel discuţia pe mail, să fi intrat în oareşce detalii. 🙂

  32. Horia Gârbea Says:

    Eu nu știu cum s-a răspîndit acest obicei detestabil de a începe un mesaj personal sau oficial cu o formulă de salut ( e și ilogic să zici „Bună ziua” cînd poate va fi citit seara sau invers). Nu văd niciun motiv de a nu scrie, civilizat: „dragă Diacritico” sau „Stimată doamnă” și de a încheia obligatoriu cu o formulă potrivită (cu stimă, al dvs., cu mulțumiri etc.). Observația corectă se impune: o scrisoare electronică e tot o scrisoare și stilul epistolar se învață în clasa a IV-a. Nu e nevoie să datezi mesajul pentru că îl datează automat sistemul. Restul regulilor se mențin.

    Dacă urgența o cere, poți renunța la formula introductivă și începe abrupt („i pak dau știre domniei tale za lucrul turcilor”), dar să începi cu „bună ziua” e aberant. Eu ca prof., dacă primesc de la studenți mesaje care încep așa îi corectez, că de aia m-am făcut pedagog.

    Celor de față și viitori, sănătate!
    H

  33. Horia Gârbea Says:

    Am uitat să precizez că adresarea de la început a e-mailului (ca și a epistolei obișnuite, ca și adresarea directă de altfel) trebuie să țină cont de poziția celui în cauză, formula fiind, după caz: Excelența-voastră (ambasadori, miniștri), Sfinția-voastră (preoți de mir și călugări), (Înalt)-Prea Sfinția Voastră (ierarhi ortodocși), Eminența-Voastră (cardinali), Sanctitatea- Voastră (papi), Altețea- voastră (prinți/prințese), Sire (regi). În franceză, militarilor trebuie să ne adresăm cu gradul precedat de posesivul „mon” („Mon Colonel”)

    Pentru Dumnezeu putem începe simplu: „Doamne”, dar pentru Moș Crăciun e mai bine să începem scrisoarea cu „Dragă Moș Crăciun” ca să obținem un rezultat favorabil.

  34. diacritica Says:

    Bună ziua!

    Moşule, te rog să-mi aduci un iPhone 4S de Crăciunul ăsta.

    Hai, pa!

  35. Marco Polo Says:

    Să fim tare atenţi cum ne adresăm lui Moş Crăciun, altfel, în avanpremieră, ne putem alege doar cu nuieluşa lui Moş Nicolae şi doar cu un „Hai, pa!” la piciorul bradului, în pofida întregului nostru repertoriu de poezii cu neaua albă, cu iepuraşi, îngeraşi, săniuţe şi…mai ales….jucării jinduite! 🙂

  36. GG Says:

    Eu nu inteleg pentru ce se mai cere confirmare! Mi se pare ca ei au hotarat deja sa nu mai participe la seminar si mailul e pur informativ!
    Astept confirmare c-am reusit sa subliniez si eu o idee :)))))

Comentariile sunt închise.


