Jucării

E expoziţie de jucării vechi la Muzeul Naţional de Istorie – până pe 4 ianuarie.
Dezamăgitoare faţă de aşteptările mele, care speram să-mi găsesc toate – da’ toate! – jucăriile din copilărie, da’ totuşi orişicâtuşi de puţin am văzut cutia de artificii de-acu’ 30 de ani, vreo 2-3 păpuşi, un porc, cutia de Păcălici (cum se juca?!), cutia de marocco şi – ura! – maşina de cusut.

Însă cel mai frumos la expoziţia de jucării a fost de fapt expoziţia de maşini de epocă de la intrare.

(Şi am băgat de seamă că pe la patru jumate – cinci oraşul vechi încă nu seamănă a mall.)

Etichete:

9 răspunsuri to “Jucării”

  1. Marco Polo Says:

    a. Am prins „Păcăliciul” prin 1962…Se împărţeau iniţial câte 4-6-8 din cărţile cu naţionalităţile.Trebuia să faci perechi: RUS-RUSOAICA, etc… şi să scapi treptat de ele punându-le pe masă la vedere. Apoi trăgeai tu o carte de la un alt copil şi vice-versa. „Păcălici” (=un fel de…”Popa Prostu’) rămânea cel ce avea la urmă de tot, după depunerea tuturor perechilor, cartea de joc cu imaginea …paiaţei… 🙂
    b. Maşina de cusut de jucărie cosea totuşi! Parcă se numea …”Ilenuţa”, pt.că cea adevărată se numea…”Ileana”!
    c. Mă regăsesc complet în articolul din „Dilema Veche”, cel cu trenuleţele…Le mai am şi acum, rămase de la băiat, de acum vreo 30 de ani….I-am construit gară şi tunel automatizate….Deh…amintiri!

  2. VictorCh Says:

    NA! ca de „marocco” uitasem intre timp…
    Ce indemanare (pt ca atunci cand dai drumul betelor acestea sa cada cat mai „incalcite”), ce subtil „calcul” al echilibrelor, ce analize tactico-strategice (ca sa descoperi batul care – indepartat – nu facea si alte bete sa se miste – si in plus, sa mai SI „deschida calea” indepartarii in siguranta si altor bete, preferabil de un rang (punctaj) cat mai mare…)

  3. fina Says:

    Nasica, era Donald? Asta


  4. diacritica Says:

    Daaaaa, şi Donald era!

  5. Moshu Says:

    Aaa, îmi amintesc de Donald de mai sus, l-am avut și eu 😀

    Și îmi mai amintesc și de board game-ul (cum i s-ar zice azi) Piticot 😀 Îl mai știe cineva?

  6. diacritica Says:

    Moshule, erau şi o groază de maşini, maşinuţe, camioane, tractoare, locomotive – cre’ şi printre alea ai fi descoperit câte ceva. 🙂

  7. Moshu Says:

    Da, dar mie ăla mi-a rămas cel mai bine imprimat. Și iete că e și pe boardgamegeek :-))

    http://boardgamegeek.com/boardgame/38654/piticot

    Publisher: CentroCoop (ocazie cu care mi-am amintit și logo-ul cel roșu).

    O duce vremea de afară la melancolie, dar postul ăsta și mai și 🙂

  8. Marco Polo Says:

    „Piticot”-ul e un joc vechi.Am jucat prima oară prin 1959…60, pe când eram la…grădiniţă. 🙂 Apoi, acum un sfert de veac, îl mai jucam cu fiul meu, pe când era el la…grădiniţă… 🙂

  9. Ionut Says:

    La expozitie nu au putut fi prezentate multe-multe din jucariile aflate in patrimoniul AMJ si al simpatizantilor datorita spatiului si totodata numarului redus de vitrine puse la dispozitie de catre MNIR.
    Vor mai urma si alte colaborari in cadrul carora veti putea admira si alte jucarii de demult!

    P.S. Marco Polo si nu numai, daca doriti/puteti sa va despartiti de anumite amintiri (maşinuţe, tractoraşe, trenuleţe etc.), ma puteti contacta pe mail-ul tatutuio@yahoo.com.

    Craciun Fericit la toata lumea!

Comentariile sunt închise.


