Social media

M-am dat azi pe blogul unui guru într-ale lu’ social media. Din 10 articole, 9 îs publicitate.

Nu-nţeleg.

Că omu-şi umple blogul de bannere şi că scrie articole publicitare, bravo lui, face-un ban cinstit.

Da’ ăia care-l citesc?! Nu-nţeleg. Publicitatea la tv e câh, deci sărim, dar publicitatea lu’ domnu’ social media guru e cool, deci ne abonăm la dânsa şi-i facem trafic?

Nu-nţeleg.

Şi cred că n-am nici o şansă să-nţeleg vreodată.

Etichete:

34 Răspunsuri to “Social media”

  1. VictorCh Says:

    Suntem minimum doi…

  2. vidal Says:

    clar sînteţi minimum doi, de vreme ce sîntem trei.

  3. beausergent Says:

    mi-am făcut şi eu cheful zilele trecute să vizitez bloguri din topul topului zelistului, să văd şi eu cât de acri sunt strugurii aceia. m-am îngrozit. acolo e o altă lume decât asta… e guvernată de legi care… mai bine nu… când am citit că un link de-al lor se plăteşte în euro!?! e altă lume. altă lume…

  4. Sorin Says:

    Si iata cum, … din 2 „negri mititei”, am ramas doar … 5 !

  5. valeria Says:

    🙂 e simplu . fiecare individ descopera … amerika .

  6. Viktor Says:

    pai… lucrurile de neinteles chiar nu se pot intelege !!
    tu crezi oare ca autorul intelege ceva!?

  7. VictorCh Says:

    Tizule, autorul (acel guru al social-media) nici n-are NEVOIE sa inteleaga nimic – vorba diacriticii: el „face-un ban cinstit”, incaseaza; problema (care pe el nici n-are de ce sa-l intereseze) este motivul pt care atata amar de bloggeri se dau de ceasul mortii ca sa intre la el, sa-i faca trafic, astfel ajutandu-l (fara nici un avantaj material pt ei) ca el s-o duca suficient de bine de pe urma blogului (avand audienta larga creste atat nr reclamelor la el cat si pretul fiecarei reclame) incat el sa poata sa-si bata joc de ei, de ceilalti, ca ei nu-s in stare sa faca la fel.

  8. Viktor Says:

    „Io-te domnule ce chestie!” – Nu stiu de-oi fi citat pe cineva… (insa e bine ca ai desfasurat problema).
    Normal ca asta era explicatia – eu ma refeream un pic si la altceva..! Ar trebui sa NE gandim (?!) cum sa transmitem pe cat mai multe canale o informatie-explicatie de genul asta, boborul nu o fi irecuperabil, macar cativa de s-ar destepta la timp ca sa nu mai dea apa la moara manelistilor si situatiilor de genul asta. Sigur ca e greu, dar uite, cum „diacritica” face munca de voluntariat si noi astia care o citim silitor o si apreciem, poate-poate se poate (!) face ceva educativ si „altfel”, vorba lui Plesu! S-auzim de bine! Si sa aveti cu totii un an foarte bune!

  9. VictorCh Says:

    SI intre bloggeri, ca si intre amatorii de manele si ca si intre membrii oricarui grup suficient de cuprinzator, exista oameni carora le face placere o mare diversitate de… teme. Daca cetateanului in cauza ii face placere ceea ce gaseste pe un anumit blog / intr-o anumita piesa muzicala (sau intr-un anumit tip de muzica), nu reusesti (si nici n-are rost sa incerci) sa-l convingi sa refuze ceea ce-i place.
    Demersul ar putea fi util pe langa cei care intra acolo (pe blog, pe postul muzical) cu nepasare, pt ca se plictisesc, pt ca nu-si gasesc altceva mai bun de facut etc. Da, pe acestia ar avea rost (si ar merita incercat) „sa-i trezim”, „sa le deschidem ochii” – dar (daca nu „s-au prins” singuri) consider ca ar fi oportun (sau ca cel putin n-ar fi inutil) sa le „mestecam” indemnul, ca sa reuseasca sa inteleaga si DE CE (prin CE mecanism) ceea ce fac ei este… nerecomandabil sa continue.

  10. beausergent Says:

    @VictorCh
    impresia mea că este că o anumită parte a blogurilor de top se susţin reciproc prin „linkuri între ele” şi prin prezenţa în blogrolurile unora care urmăresc să ajungă în top. această lume care vânează puncte şi poziţii în topuri se susţine în mod artficial acolo sus. şi asta nu o spun din poziţia celui care râvneşte la aşa ceva şi nu o va obţine niciodată. e o observaţie din afara „acelei lumi”. e o lume închisă care nu mă interesează.

  11. diacritica Says:

    Am mai zis-o p-aci: Zelistul e irelevant pentru trafic. În sept 2010 aveam de 3 ori mai puţin trafic decât în sept 2011, dar poziţie în Zelist mai bună. A mai fost acu’ ceva vreme un soi de experiment al nu ştiu căror blogări care au inventat un Pătrăţel, i-au făcut blog, l-au linkat pe blogurile lor şi l-au adus în felul ăsta în top Zelist.

    Şi, cum ziceam tot p-aci nu demult, celula de bază a societăţii e gaşca, inclusiv pe net. Mai ales pe net.

  12. VictorCh Says:

    diacritica, si eu am mai comentat ca oricare sistem de monitorizare CHIAR IRELEVANT nu este. Este adevarat ca mai niciunul nu masoara cu precizie, dar (la un numar suficient de mare de masuratori) o informatie calitativ-comparativa (si chiar si o informatie cantitativa APROXIMATIVA) TOT ofera.
    In privinta comparatiei lunilor septembrie consecutive: este cat se poate de posibil ca un anumit trafic intr-O luna sa te situeze intr-o pozitie mai buna decat un trafic triplu in ALTA luna – daca in aceasta alta luna baza de calcul MEDIE a traficului a crescut de mai mult de trei ori. (Daca in luna A ai 1.000 accesari atunci cand nr mediu de accesari este 500, asta te situeaza mai bine decat in luna B, daca in aceasta din urma luna ai 3.000 de accesari, dar nr mediu de accesari in aceasta luna este mai mare decat 1.500 – sa spunem (pt usurinta intelegerii explicatiei) ca ar fi 3.000. Explicatia simplificata a concluziei matematice: in a doua luna te situezi la media accesarilor – deci cam la jumatatea clasamentului – pe cand in prima luna, cu un nr dublu de accesari decat media – desi in valoare absoluta numarul este mai mic – te situezi probabil mai aproape de prima treime – sau chiar de primul sfert – deci inaintea jumatatii „clasamentului”.)

  13. diacritica Says:

    Victor, tot atunci ţi-am explicat cum stau lucrurile de fapt. Zelist NU măsoară traficul, iar poziţia din Zelist NU reflectă traficul. Majoritatea linkurilor care îţi aduc poziţie în Zelist nu îţi aduc trafic semnificativ. Majoritatea nu îţi aduc trafic deloc. La mine Zelist indexează 276 linkuri, dintre care doar 4-5 aduc între 5 şi 15 vizualizări zilnic. Media fiind undeva pe la 4000 de vizualizări pe zi.

    Zelistul şi traficul îs mâncăruri de peşte diferite, măsoară chestii diferite. Înţelege odată.

  14. VictorCh Says:

    P.S. Si TOT ca in viata reala, SI in lumea virtuala – daca un grup de „prieteni” – cu sau fara ghilimele – (in special de prieteni influenti) te ajuta, te sustin si te promoveaza in mod intens si asiduu – ai foarte multe si mari sanse sa progresezi repede si mult.
    Ceea ce este specific lumii virtuale este faptul ca cel care promoveaza astfel poate sa fie o personalitate fictiva, nemaifiind nevoie nici macar sa-i fie gasita o „fatada” fara personalitate proprie.
    In exemplul „experimentului” acelor bloggeri, in Zelist a progresat nu persoana autorului blogului, ci blogul insusi (indiferent cine l-ar fi scris).

  15. VictorCh Says:

    Probabil va trebui „sa iau meditatii” (!), poate-poate m-oi lamuri si eu si mi-o intra in capatana CE si CUM e (cu) diferenta asta intre linkuri si trafic, si CUM de nu sunt (macar aproximativ) proportionale (ca numar).

  16. diacritica Says:

    Lecţia 1, moca:
    Linkurile-s un fel de pile, cunoştinţe, relaţii, cu osebirea că rar te cunoşti în persoană. Pilele astea, ca pilele – una e să ai pilă la vânzătoarea de aprozarul din colţ, alta e să ai pilă la secretarul de partid din uzină, care are pilă la secretarul de la judeţ, care are pilă la CC. Fiecare pilă are un rang. Un scor. Din care-ţi dă şi ţie o parte. Cu cât pila are scor mai mare (adică are la rândul ei pile mai multe şi mai sus-puse), cu atât îţi creşte şi ţie scorul. Scorul tău fiind suma părticelelor pe care le primeşti de la fiecare pilă. De la unu’ 0,0038, de la altu’ 0,0890 – fiecare după cât de sus-pus e.

    Pila te pune la vedere (că asta măsoară Zelistul: câţi linkează către tine şi cât de importanţi, adică „linkaţi”, sunt la rândul lor), da’ nu obligă pe nimeni (că n-are cum) să facă clic pe linkul care duce la tine, adică să-ţi facă trafic.

    Tu, de exemplu, de câte ori pe zi clichezi pe saiturile linkate de mine în dreapta jos, de la „Ascult” încolo? 🙂 Fiecare dintre saiturile/blogurile alea primeşte în Zelist o părticică din „influenţa” mea, dar trafic nu primeşte decât dacă faci tu clic pă ele. Ceea ce cred că nu prea faci. Şi ca tine, majoritatea, pe majoritatea saiturilor.

  17. diacritica Says:

    Cum să-ţ’ spui io ţie… pila poate că te pune în poziţie înaltă (şef peste vamă), da’ n-are cum să-ţi bage bani (trafic, adică) în buzunar.

  18. VictorCh Says:

    “Lecţia 1, moca”
    Multumesc pt lectie – parca incepe sa se ridice ceata.

    “Scorul tău fiind suma părticelelor pe care le primeşti de la fiecare pilă.”
    Nu mi-e cunoscut sistemul, dar presupun ca “particica” cu care “ma doteaza” fiecare asemenea “pila” se adauga la “scorul” meu, dar nu se scade din “scorul” lui.

    “…asta măsoară Zelistul: câţi linkează către tine şi cât de importanţi, adică “linkaţi”, sunt la rândul lor…”
    ASTA aveam nevoie sa aflu, ASTA m-a lamurit.

    „Tu, de exemplu, de câte ori pe zi clichezi pe saiturile linkate de mine în dreapta jos, de la “Ascult” încolo?”
    Nu prea des. De fapt, nu intru prea des pe pagina principala (deobicei intru – prin link, din mail – direct pe pagina care ma intereseaza), dar cam de fiecare data cand ajung pe pagina principala si am timp si energie disponibile mai ”scotocesc” cate-un pic (sau chiar mai multicel) si printre linkurile de pe-acolo, atat de deasupra cat si de dedesubtul lui “Ascult”, fara discriminare, in functie de dispozitia mea momentana (de CE anume imi trezeste interesul in acel moment). Este adevarat insa ca mai des imi trezesc interesul (mi se pare) alte articole ale blogului decat alte bloguri.
    N.B. “…de câte ori pe zi clichezi…” De la mine nu se prea pune problema mai multor clikuri intr-o ACEEASI zi catre un ACELASI alt blog, dar asta mie imi ridica alta intrebare: CUM (cat de des) se “numara” un link* pt a intra in calculul pozitiei in ze-list a blogului linkuit**? (O singara data, dupa postare? De fiecare data cand s-a dat clik pe el? O data pe zi, sau pe saptamana, sau pe luna?)
    * Ma refer la un acelasi link, postat pe un anumit blog o singura data, cu cine-stie-CATA vreme in urma, si ne-“reinnoit” periodic.
    ** CARE crezi ca ar fi forma mai “normal” sa provina (pt verb) prin derivare de la substantivul “link”: “a linka”, SAU “a linkui”?

  19. demijloc Says:

    mie imi place mult de tine! adica asa…cum scrii si cum gandesti! sunt total de acord cu tine si eu cred ca social media asa cum exista acum ori va disparea o data cu disparitia credibilitatii acestor guru, ori se va restructura masiv. Stiu ca avem cel putin un prieten comun, asa ca daca vrei, te invit pe la locul lui de munca sa bem o cafea in trei! stima! 🙂

  20. diacritica Says:

    mie imi place mult de tine!

    Stiu ca avem cel putin un prieten comun, asa ca daca vrei, te invit pe la locul lui de munca sa bem o cafea in trei!

    Cafea? Atunci sigur nu-i prietenul ăla. 😀

  21. Mario Says:

    Martin – lucrez cu el! Come on! 🙂

  22. diacritica Says:

    Şi bea cafea? La serviciu bea cafea? 🙂

  23. demijloc Says:

    multa si de mai multe ori pe zi. nu am inteles raspunsul? vii?

  24. diacritica Says:

    Păi Martin pe care-l cunosc eu ‘ce că nu bea cafea, numa’ bere.
    Da’ el ştie că m-ai invitat la locu’ vostru de muncă? Să n-aibă frun şoc, mai pierdeţi om de bază şi greu înlocuibil.

    (Nu, nu pot să vin la locu’ vostru de muncă, deşi ar fi interesant din diverse puncte de vedere, pentru că când voi sunteţi la locul vostru de muncă eu sunt la locul meu de muncă.)

  25. VictorCh Says:

    Da’ poate ca te invita la locul lui de munca dupa orele lor (si ale dumitale) de program de lucru… (Dansul a sugerat UNDE, n-am bagat de seama sa fi sugerat si CAND anume.)

  26. diacritica Says:

    În cazu’ ăsta aş avea eu un şoc. 😀

  27. Mario Says:

    Oooffff victor! Invitatia la cafea era in trei, citeste-te cu atentie, al treilea fiind un deja prieten! Nu suntem toti atat de rasuciti (pune tu in engleza si ia-i sensul ala!) ca tine! Nu fi gelos! Serios! Decat sa iti pierzi vremea cu gelozii ia-ti inima in dinti si declara-ti iubirea… :))

  28. diacritica Says:

    Invitatia la cafea era in trei,

    Tomna’.
    ‘Ţ dai tu seama ce poa’ să iasă-n trei, după program?!

  29. diacritica Says:

    Eniuei, Mario, sigur că putem să ne vedem (de mult nu mi-a mai zis cineva aşa de verde-n faţă că-i place mult de mine 😀 ), chiar şi fără amicul comun – care, din câte-l cunosc eu, e prea ocupat ca să.
    Ai pe-aici pe undeva adresa mea de mail. Sau pe la tine prin blog. 🙂

  30. VictorCh Says:

    Mario, daca bine oi fi inteles eu CINE este destinatarul comentariului dumitale, regret faptul ca din partea dumitale nici macar o majuscula* nu merit.
    Si – pe de alta parte – in acest caz:

    diacritico*, dac’-ai sti dumneata cat de mult iti iubesc eu mintea, chiar si-asa cu inima-‘n dinti cum sunt…

    ( 😛 )

    * diacritica isi ortografiaza EA INSASI „numele” fara majuscula.

  31. Mario Says:

    Victor cu V mare, ma bucur mult cacu rajul meu a solidarizat cucu rajul tau (sic! – daca e nevoie!) si ai reusit sa iti marturisesti iubirea! Baby steps, baby steps! 😀

  32. diacritica Says:

    (Şi eu te iubesc, Victore! 🙂 )

  33. VictorCh Says:

    😆
    Multumesc, multumesc…
    Mai mult nu-‘ndraznesc (din pacate eu n-am prieteni comuni cu dansa, la care sa ne intalnim la cafea, si-AM CONSTATAT (de visu) cam CUM sunt tratati de catre dansa cei care „depasesc masura”, asa ca prefer „sa stau in banca mea”. :”> )

  34. diacritica Says:

    Victore: meditaţii moca, lecţia 2, c-am uitat.

    Zelistul socoteşte
    a. linkurile din articole, cu o pondere în scor;
    b. linkurile din blogroll, cu altă pondere.
    Le „scanează” săptămânal şi săptămânal rezultă un scor şi o poziţie în top.

    Exemplu la mine-aci:
    http://www.zelist.ro/bloguri/diacritica.wordpress.com

    Şi ca să-nţelegi care-i diferenţa faţă de un socotitor de trafic, vezi aici: http://www.trafic.ro/ .

Comentariile sunt închise.


