Cuvente den bătrâni: hârtilean

Hârtilean, adj. – iute, subit. (Firminiş, Sălaj)

(Petre Coman, Glosar dialectal – Academia Română, Memoriile secţiunii literare, seria III, tomul IX, mem. 5, Bucureşti 1939)

Etichete:

4 Răspunsuri to “Cuvente den bătrâni: hârtilean”

  1. Marco Polo Says:

    „Hârtilean” provine din magh.”hirtelen” = „brusc”,”deodată”, „inopinat”, „subit”.

  2. Fleur Says:

    Ce bine că avem un lingvist printre noi! Mulțumim, Marco Polo! 🙂

  3. Marco Polo Says:

    @Fleur de lys:
    Îmi bat niţel capul cu astfel de teme pentru că:
    a. îmi place să cercetez şi să dau soluţii acolo unde mă pricep
    b. vreau să cred că mai pot fi util cu câte ceva, măcar infim…
    c. vreau şi eu să mă distrez niţel cu ce se scrie pe aici, deşi dna Diacritica poate în orice moment să-mi zică „auguri” sau „fă-ţi blog personal!”
    d. Şi eu îţi (vă) mulţumesc!

  4. Fleur Says:

    @Marco Polo (exploratorului…lingvistic :)):
    a. Îți apreciez efortul de a ajuta pe cel/cei de lângă tine.
    b. De la o anumită vârstă (nu spun care…) sentimentul inutilității e al naibii de supărător. Insomnii, spaime de tot felul…
    c. Așa că… e minunat că alegem să ne omorâm timpul „cu folos”.
    (Din câte deduc, nu faci parte din categoria de vizitatori pe care Diacritica i-ar trimite „la plimbare” :))
    d. Poți să mă tutuiești fără grijă, îmi place mai mult așa…

Comentariile sunt închise.


