Lunea, lunia

Una dintre cele mai drăgălaşe căutări din ăştia 3+ ani:

Se scrie „lunea”. I-ul ăla e o pronunţare regională.

 

 

 

Etichete: ,

5 răspunsuri to “Lunea, lunia”

  1. Marco Polo Says:

    Pe vremuri, în R.S.S.Moldovenească, biata limbă română era stâlcită şi cu ajutorul grafiei chirilice.Deoarece „lunea” se scria „луня”, omul de pe acele meleaguri se învăţa până la urmă să pronunţe greşit „lunia”, deoarece nu exista semn grafic chirilic pentru diftongul „ea”, ci numai pentru „ia”, adică … „я”.

  2. VictorCh Says:

    Pana acum (constat ca) foloseam forma corecta, dar mi-am dat acuma sema ca nu (mai?) stiu DE CE: CARE-i „mecanismul” pe baza caruia „i”-ul de la „luni” devine „e” la articulare? (Sau „sa dau o fuga” pana la „Locul de intrebat V”?)

  3. Cârcotaşu Says:

    @ Victor,
    Nu numa’ la „luni” ci de luni până vineri (mai puţin joi).

  4. VictorCh Says:

    CORECT! IARASI nu ma gandisem (bagsama n-oi fi avut CU CE 😀 ) inainte de a trimite comentariul…

    diacritica, stii vreo explicatie? (Si esti – te rog – amabila sa ne-o si comunici?)

  5. diacritica Says:

    Nu, nu mi-am pus problema pân’ acu’. În fine, impropriu zis, că nici acu’ nu mă frământă chestiunea. 🙂

Comentariile sunt închise.


