Niţică istorie

– Ăştia, din ’90 încoace, numai fură. Toţi. Ne trebuie doi preşedinţi, aşa, să-i bage la-nchisoare… Ca atunci când au venit comuniştii. Ce-i mai băga pe toţi la zdup şi ce bătaie le trăgea! Eu eram în Securitate la Craiova pe vremea aia. Păi ce bătăi!… Păi ce mi-au văzut mie ochii!… Pe vremea aia un nepot de-al lu’ mama era maior la Securitate. Da’ nu bătea el… Că nu băteau ei, ăştia mari… Ăştia doar ziceau „ia-l”. Şi-l luau şi-l duceau în beciuri şi acolo-i stâlcea în bătaie. Păi ce-am văzut eu!… Ăştia de azi? Păi ăştia nimica nu le face. Îi închide şi gata şi p-ormă le dă drumu’.

(Autobuzul 135, acu’ câteva zile. Nu l-am văzut pe moş – eram cu spatele şi am făcut eforturi să nu mă-ntorc, că l-aş fi ucis din vorbe. Oricum, ghicitoare: dacă ăsta în anii ’50 era deja în Securitate la Craiova, iar acu’ e pensionar în Bucureşti, cam cu ce grad a ieşit la pensie?)

10 răspunsuri to “Niţică istorie”

  1. neagrigore (@neagrigore) Says:

    Păcat, în 32-s numai proletari. Eu nu prind cadre din ăstea, de nădejde.

    S-ar putea să fie colonel, dar m-ai mult de atîta nu cred. Cu gradul, vine şi precauţia. Nu toţi sunt aşa proşti ca Pleşiţă.

  2. VictorCh Says:

    neagrigore, vezi ca ti-a cazut in text o cratima, si-i pacat, ca se murdareste.

    Si „ala” cred eu ca-i mai probabil sa fi „iesit” „plotoner ajutant” (daca de-ACOLO o fi iesit la pensie), ca parca mai aveau aia si d’-astia mai maruntei, care cam pana acolo se puteau catara. Da’ din cele citate de diacritica din „discursul” individului eu nu gasesc DE UNDE ar rezulta ca ar fi fost vorba despre anii ’50 – „secu” TOT CAM ASA batea si prin ’60, ba inca si pe la inceputul anilor ’70 (doar ca ceva mai rar si oarecum mai „cu perdea”, nu asa deschis, pe fata) si in plus nu-i deloc obligatoriu (zic eu) ca daca in (sa zicem) ’68 ipochimenul era „novice” la „presari”, si in ’70 tot acolo sa fi fost angajat: diacritica surprinsese felul in care omul pur-si-simplu relata ceva despre un episod din experienta lui, nu-i obligatoriu ca episodul sa fi durat „de la tinerete pan’ la batranete”.

  3. Corson Says:

    Daca era in autobuzul 135, si vorbea ca prostu, où sont les neiges d’antan?, mosul a iesit din securitate cel mult locotenent major, dupa 1965. Epurat din sistem cind nu mai aveau pe cine stilcii in bataie.
    A iesit la pensie nu din MAI, ci de la vreo intreprindere. Gestionar, magazioner, functionar la serviciul personal, stuff like that.

    Mai probabil a fost subofiter, plutonier major. Nu la anchete, bataus, ci la arest.

  4. Corson Says:

    Desi posibil si bataus. Dar plutonier major, sigur.

  5. Yana Says:

    Nea Grigore, dincolo de supărare, să știi că se scrie ”mai mult”, nu ”m-ai mult”

  6. GINGASIA Says:

    Nu suna bine „corectura gramaticala si de continut”, asa-i ?

  7. Ileana Says:

    Ar fi trebuit sa te-ntorci…

  8. v Says:

    băi frăţioare, e incredibil. deci fix aici pe blog, pe care cică-l citiţi şi pe care-l mai şi comentaţi din vîrful buzelor, unul scrie „m-ai mult”, altul scrie „stîlcii”? la dracu’ dacă nu m-am enervat…

  9. Marco Polo Says:

    Dacă moşul era ofiţer, deci cu grad mare, nu ar fi povestit aşa ceva în autobuz.Cred că a fost subofiţer, maistru militarar sau chiar şofer ori gardian la vreun penitenciar.Numai gradele mici şi-ar permite să dezvăluie aşa ceva de pe timpuri, dând astfel de înţeles că „fraternizează” acum cu poporul şi că, la vremea aceea, fiind doar un mărunt angajat al temutei structuri, poate acum scăpa uşor de oprobiul public, deoarece pe ăştia micii buretele istoriei i-a şters de mult din cartea de fapte….devenind „curaţi” ca lacrima, iar acum ei pot da dovadă şi de curaj civic neruşinat prin locurile publice…

    P.S. Acum 40 de ani, elev la liceu fiind, directorul ne-a adus pe toţi în careu ca să ni-l prezinte pe un col.securitate care era fratele lui Filimon Sîrbu (= constănţeanul Diacriticii).Nu cred că avea studii (cam ca Ceauşescu), dar lovea bine în fosta burghezo-moşierime şi ne-a povestit pe larg eroismul fratelui său despre care acum istoricii spun că a fost un sabotor care a acţionat în contra intereselor statului român…Asta e istoria…Ştiţi dvs. cum e….Nu, nu vă gândiţi la prostii….Era doar treaba cu …roata istoriei… 🙂

  10. neagrigore (@neagrigore) Says:

    Să-mi fie ruşine, drept pedeapsă am să tac o lună.

Comentariile sunt închise.


