Condoleanţe

Nu ţi-am zis? zice mama. Mă dusesem la magazinul de lângă cimitir să iau ceva pentru pomană. Şi erau acolo doi tineri, comandau o coroană, că le murise un coleg şi îi trimisese şeful să comande o coroană.
– Şi ce să scriem pe coroană? întreabă femeia de-acolo.
– Păi… condoleanţe, zic tinerii.
Nu m-am putut abţine, zice mama.
– Da’ ştiţi ce-nseamnă „condoleanţe”? i-am întrebat.
Tinerii se uită la mine şi râd.
– Vorbesc serios. Dumneavoastră, o-ntreb pe tanti de-acolo, ştiţi?
– Păi… condoleanţe.
– Păi da. Con-doleanţe. Înseamnă că particip la durerea dumneavoastră. Dumnevoastră la durerea cui participaţi? Pentru cine e coroana? Pentru mort sau pentru cei care au rămas după el?
Ăia, cică, iarăşi râd.
– Să-i ziceţi şi şefului dumneavoastră, i-am zis femeii. Că nu se scrie „condoleanţe” pe coroană. Că nu-i transmiţi condoleanţe mortului.
Cristi [frate-meu] n-are simţul umorului, zice mama, mi-a zis că dacă-i pe-aşa, oricum mortul nu mai citeşte, deci n-are rost să scrii nimic. Şi cică „pe tine tre’ să te bată careva, ca să te potoleşti”. Da’ nu m-am putut abţine.

Asta aşa, ca să ştii cu cine semeni, zice mama.

😀

Etichete:

4 Răspunsuri to “Condoleanţe”

  1. jademan Says:

    Paşte fericit!
    P. S.: Hristos a înviat! 😀
    P. P. S.: Asta, aşa, ca să te enervez. 😀

  2. Marco Polo Says:

    Dacă ar fi pe lumea asta mai mulţi oameni cu simţ civic şi (dia)critic 🙂 , care să nu se poată abţină şi să formeze un curent de opinie cu înrâurire pozitivă, educativă chiar, viaţa asta ar fi mult mai civilizată, mai aşezată pe făgaşurile normale …
    Postarea confirmă zicala aceea cu…aşchia! 🙂

  3. VictorCh Says:

    Off-topic:

    Hristos a inviat!

    Daca nu ma insel eu, „C(H)ristos a inviat!” este formula de salut de intampinare – care se foloseste (teoretic) 40 zile (pana la Inaltare, cand se schimba cu „C(H)ristos s-a inaltat!) CU EA se incepe dialogul – SAU este omisa complet.

    On-topic:
    TOT „din cate stiu eu”, inscrisul de pe panglica coroanelor se adreseaza direct decedatului (la persoana a doua, nu la a treia: „Odihneste-te in pace!”, nu „Odihneasca-se in pace!”)

  4. Cârcotaşu Says:

    @ VictorCh,
    Dom-le, după cum se vede, cu topicul ăsta, „Condoleanţe”, pus tocmai de 15 aprilie 2012, Diacritica ne cam dă de înţeles, zic eu, că nu vrea să amestece pe blogul ăsta gramatica cu religia.
    Acu’, de-oi greşi, asta e!
    Da’ e adevărat cu coroana, doar că nu ştie toată lumea, că altfel nu se ducea buhu cu… vorba aia: „Aici zace răposatu’,
    ce mă mai bătea, al dracu’!”

Comentariile sunt închise.


