Ciuşcă

Naturală, de balcon, fără E-uri.

Crescută din propria-i voinţă într-un ghiveci în care semănasem Satureja hortensis, care n-a vrut să crească.
Categoria „dobrogenisme” (şi nu numai, ideea e că mie până hăt târziu ardei iute mi s-a părut o exprimare preţioasă. Zi-i ciuşcă, domn’e!)

CIÚȘCĂ, ciuște, s. f. (Reg.) Ardei iute. – Din bg. čuška.

http://dexonline.ro/definitie/ciu%C5%9Fc%C4%83

Etichete:

3 Răspunsuri to “Ciuşcă”

  1. Corson Says:

    Ciuşcă la voi, la Constanta si la Medgidia.
    Ardelenii, oamenii dintr-o bucata, nesofisticati, spun simplu „hot pepper”.

  2. diacritica Says:

    Pardon, ciuşca am învăţat-o la Baia, zisă şi Hamangia.

  3. Marco Polo Says:

    Eu am auzit termenul prima dată (şi nu l-am mai auzit în alte părţi de ţară) la Chilia Veche (jud.Tulcea), într-o vacanţă la rude, prin clasa a II-a…

Comentariile sunt închise.


