135

135, stau la geam, casc gura pe fereastă, cu mintea aiurea. – Mă scuzaţi, mă uitam pe geam şi am văzut… Tresar – nici nu băgasem de seamă că s-a aşezat cineva lângă mine. Un domn în vârstă. Mă uit din nou pe geam (vrea să-mi arate ceva?). – Nu, pe dumneavoastră v-am văzut. Mă uitam pe geam şi v-am văzut profilul. Aveţi buze groase [ăă?! nu-s groase!], se zice că femeile cu buze groase sunt senzuale [îu!] şi bune la suflet. Zâmbesc, nu zic nimic, las să treacă. – E rău când te naşti prea devreme… De mine zic, nu de dumneavoastră. M-am născut în ’33. Pe vremea aia, când eram noi tineri, reformă monetară, sărăcie, înghesuială, mansardă, un pat şi-o masă. Era greu să găseşti o partidă bună, să arate şi bine… De-asta zic… nu că vreau să vă fac vreun compliment sau să fac un acroş, cum zice francezul. În generaţia asta se găsesc şi oameni arătoşi, aşa ca dumneavoastră… Da’ şi moralitatea… Mă uit la mânuţa dumneavoastră – n-aveţi unghii d’alea lungi, vopsite… Aşa e frumos, mai natural…

🙂

Ultima oară mă agăţase unu’ în 123, prin februarie, comentându-mi frumuseţea peisajului „cioară pe Dâmboviţa acoperită de zăpadă”.

14 răspunsuri to “135”

  1. Softulescu (@Softulescu) Says:

    Mai bine cu buze groase decât subţiri 😉

  2. klaus Says:

    Hai măi, lasă-mă-n fericirea mea. Adică oi fi şi frumoasă şi deşteaptă, dă-o în mă-sa de treabă că mă superi…Nu se egzistă aşa ceva, nu se egzistă…

  3. un_cititor Says:

    Trebuie să vă lăsaţi cititorii să decidă. Deci, buzele la vedere! Până la proba contrarie, străinul are dreptate (în opinia mea). Aşadar, ar fi fost mai bine dacă ne-aţi fi prezentat şi o fotografie cu profilul admirat, nu doar forma (de)scrisă a acestuia. Ştiţi povestea cu fotografia şi cele 1000 de cuvinte, nu? Altfel, nu vă credem pe cuvânt. 😀

  4. diacritica Says:

    Hai măi, lasă-mă-n fericirea mea. Adică oi fi şi frumoasă şi deşteaptă, dă-o în mă-sa de treabă că mă superi…Nu se egzistă aşa ceva, nu se egzistă…

    Bre, e vorba de un tataie de 79 de ani, da? În mod sigur ţie nu ţi-aş părea frumoasă, aşa că stai liniştit – pentru tine-s numai deşteaptă. 🙂

  5. mixy Says:

    tataie ăsta o fi învățat de la nepoți cum se agață sau le dă lecții ?!
    :)))

  6. Marco Polo Says:

    Aici e vorba de dualitatea „stimul” şi „reacţie” 🙂 Nu cred că acel „tataie” face în mod obişnuit astfel de remarci sexului frumos atunci când merge cu autobuzul.Dar de data asta, el a fost pus în faţa unui…”caz” neobişnuit!A fost oarecum plăcut impresionat şi nu a ştiut să spună (să…”spuie”!) mai mult decât acest monolog istorico-social (pe care l-am auzit şi eu în multe alte ocazii) din raţiuni de modestie, de diferenţă de vârstă, de a-şi trage măsurile, ca să nu deranjeze, ca să nu „pice” prost, etc…Oricum, el a văzut ce a văzut, iar noi înţelegem bine contextul. 🙂

  7. VictorCh Says:

    „Cu mintea aiurea” – mai treaca-mearga, o mai patesc si altii din-cand-in-cand (si nu numai dintre cei care stau imbratisandu-se pe ei insisi, cu manecile lungi strans legate), da’ cu gura cascata (si inca „pe fereastra”)… Îu! (Vorba cuiva stiut de noi…) (Nu-i cam… dizgratios?)

    Cat despre cetateanul in cauza… Doamne, rau mai e sa fii „trecut din copt” (mai ales daca mai SI „stai singur”) si – pe langa ca te cam lasa puterile si deci nu prea mai poti face mare lucru, si-‘ncep sa te lase si vazu’ si auzu’, de nici nu prea mai poti citi, si la „teveu” te uiti doar intre anumite ore (daca ai bun-simt), ca nu poti decat cu sonorul „dat tare”, si poate vecinii vor sa doarma – mai tot timpul sa n-ai nici cu cine schimba o vorba… (Una inteligenta si „de bun-simt”, ca de-‘njuraturi si „cocalarisme” nu cred ca era amator omul.) Incepi sa te-‘ndoiesti de posibilitatile proprii de a te exprima. Cum sa nu profiti de orice urma de ceva ce pare o ocazie ca sa mai spui ceva cuiva care pare corespunzator?
    (Nici macar n-am fost acolo ca sa-l vad/aud pe cetateanul „in cauza”, necum sa-l mai fi si cunoscut, era doar un exercitiu de imaginatie in perspectiva unui viitor (propriu) nu prea indepartat – ba parca tot mai apropiat si care „incepe sa dea semne de existenta”.)

  8. VictorCh Says:

    P.S. Precizare: Mie mi se pare evident, da’ poate nu fiecare isi da seama ca primul paragraf era o gluma (CUNOSC diferenta dintre „gură-cască” si „cască gura!”), spre deosebire de cel de-al doilea, care contine consideratii (cam amare) despre o posibilitate ce pare tot mai aproape de concretizare.

  9. Horia Garbea Says:

    Pentru mine Diacritica este o virtualitate în biți și pixeli. A discuta și a admite despre ea că are „buze” și „mînuțe” e o blasfemie. Este doar un creier – virtual și acela – care apasă cu neuronii pe taste.

    Oricui i s-ar părea fascinant să stea lîngă o femeie reală (ca lîngă asasina Nikita din filmul omonim) și, de fapt, ea să fie, în realitate/virtualitate, cînd n-o vede nimeni, ÎNSĂȘI DIACRITICA.

    Brrr!

  10. VictorCh Says:

    Horia Garbea (14/09/2012 la 1:13 am):
    „…să stea lîngă o femeie reală […] și, de fapt, ea să fie, în realitate/virtualitate, cînd n-o vede nimeni, ÎNSĂȘI DIACRITICA.”
    Haidi, bre, termina cu idei de genu’ asta, ca mai un pic si-‘ncep sa ma uit cu fereala peste umar de fiecare data cand sunt „in public” (ca sa pot fugi la timp) – SAU (in functie de dispozitia momentana) incep „sa bat temenele” fiecarei femei langa care ma nimeresc sa fiu aproape (ca doar – n’-asa – orisicare poa’ sa fie EA) 😆

  11. OutStanding Says:

    ….
    Trist….
    Intrasem sa va intreb…. nu stiu…. ceva.
    Sunt tulburat acum. Dvs. stati si va uitati pe fereastra si admirati un peisaj viu, eu…. tocmai am asistat la o scena unde un…. excremente de 12 de ani tigan ii vorbea urat unei femei de peste 47 ani si…. a mai si scuipat-o.
    😦
    Si nimeni n-z zis nimic, bine…. am mai vazut doar o fem. la vreo 30 ani la geam si un barbat de aproape 60 parca masina. Altii…. poate nu erau pe-acas’ sambata la 13 h.
    Stau la mama si mi-e teama ca-i sparge termopanele, c-as fi iesit si i-as fi rupt capu-n el, chiar daca trebuia sa-mi cumpar sabie sa merg sa duc punga cu gunoi.
    M-a deprimat ca n-am putut lua atitudine si singura modalitate de-a stopa asta este…. sa stau -chiar cand-s calduri mari- cu geamul inchis la balcon (ca aici am computeru’) si sa ard ce-am acumulat in iarna, doar…. sa nu mai iau contact cu lumea. Stau asa toata ziua, pan’ pe la 2-3 dimineata cand se-nsira acasa.
    I-as fi rupt capu-n el cu cea mai mare siguranta, daca nu era sa locuiasca mama aici si sa nu fi apelat la fra-su -acum un an- sa ma scoata dintr-o eventuala incurcatura. Bine, apelasem la un fost coleg de clasa care umbla cu ei, dar…. mi-a ras in nas. N-a avut prileju’ sa ma ajute, dar…., totusi….
    Si asta-i doar dintre cele mai recente probleme….
    Nu mai mor eu odata sa scap de ei….
    Poate pe 21-XII, cand soarele se va interpune in calea energiei venita din adancul Universului si va priva Terra de aceasta pt. o anumita perioada, poate…. se va produce atunci vreo schimbare, in rest…. traiesc cu speranta si-am sa mor cu regretu’.Care ? nu stiu, ca n-am niciunul, poate doar astea care ma adancesc zilnic in acest abis al suferintei la care ma complac, nefiind capabil sa iau atitudine.

  12. marcuzzo Says:

    Of! E foarte greu sa mai gasesti pe un mosneag care sa se uite la buzele tale ca pe vremuri..

  13. v Says:

    :))))) pe sistem feisbuc să fi fost, dădeam urgent un „laic” la comentariul lui Gîrbea!

  14. grammar ninja Says:

    Angelina! 😉

Lasă un răspuns

