Încurcat în socoteli

Eram în ’64 la Beidaud, în primul an, zice mama. Îl ţin minte şi-acum pe copilul ăla. Pantaloni până la genunchi prinşi cu o bretea dintr-o parte-ntr-alta, cam ca-n Încurcat în socoteli, aşa, că-l şi pusesem pe perete. Îl văd şi-acum cum socotea pe degete şi când nu i-au mai ajuns degetele de la mâni a trecut la cele de la picioare. Că eram la adunarea peste 10. Când a terminat cu mâinile, a-nceput să se uite la degetele de la picioare, le mişca, aşa. Că veneau în picioarele goale.

Etichete:

7 răspunsuri to “Încurcat în socoteli”

  1. Marco Polo Says:

    Dacă neamul tatălui meu era dobrogean, cel al mamei era ialomiţean, de pe toată întinderea arsă de soare a Bărăganului.Printre neamuri au fost şi preoţi, dar mai mult învăţători, de la Spiru Haret încoace…Am văzut zeci de poze de pe atunci (anii ’20…’50) de la terminarea claselor primare : învăţătoarea şi liota de şcolari, unii culcaţi pe rogojină sau pe ţoluri înaintea celor pozaţi în picioare. Îmbrăcaţi cam ca acela descris mai sus…Parcă şi premiantul Niculaie Moromete era ceva mai bine îmbrăcat : avea pe cap pălăria lu’ tac’su…Măcar la împărţirea premiilor !

  2. VictorCh Says:

    MAI sa fie… Pana la citirea prezentului articol cred ca nici nu aflasem vreodata de existenta localitatii Beidaud (in orice caz n-o tinusem minte), si pana n-am cautat pe Google Earth NICI n-aveam habar UNDE in Dobrogea ar putea fi situata. (Ca-i in Dobrogea era clar, avand in vedere originea EVIDENT turco-tatara a numelui).
    (AVETI habar – dumneata sau mama dumitale – cam CE distanta ar fi din localitate pana la „coada lacului”, si cam cum sunt drumurile pe acolo?)

  3. diacritica Says:

    Care lac, că-s o groază. 🙂

  4. VictorCh Says:

    Scuze, mi se paruse evident (mie, ca se pare ca pt altii nu-i chiar atat de evident) ca ma refer la Golovita, ca-i atat lac mare cat si e aproape.

  5. diacritica Says:

    De la Timişoara s-o fi văzând otova pe hartă, de-aicişa de la mine, nu. 🙂
    Pân’ la Ceamurlia de Jos să fie vreo 20 de km, pân’ la Jurilovca (tot pe malul lacului),vreo 30, plus încă vreo 5 până la Capul Doloşman şi ruinele cetăţii Argamum.
    Drumurile judeţene, alea pe care-am umblat eu, nu-s foarte proaste. Pe la Enisala era foarte prost acum vreo 2-3 ani, dar l-au refăcut – şi oricum peisajul merită efortul, ca şi cetatea Heracleea.
    Dacă vrei să-ţi faci vacanţă în Dobrogea, pot să-ţi zic pe un’ să te duci. 🙂

  6. VictorCh Says:

    Din pacate (pt mine) nu-i vorba despre vreo vacanta de-a mea (nu ma mai incumet la asemenea odisee) ci de a recomanda cuiva (apropiat si drag) idei pt vreo posibila vacanta (mai lunga sau mai scurta).

  7. geomarz Says:

    Folosirea degetelor de la picioare pentru calculele aritmetice era comun in copilaria mea petrecuta la tara. Stiu si eu citva colegi carele foloseau sistematic.

Comentariile sunt închise.


