Campanie electorală cu mama

Sună telefonul într-o dimineaţă, zice mama. M-am speriat. Că voi sunaţi pe mobil, cine mă sună pe fix sună seara, dacă are chef de vorbă. Fixu’ sună dimineaţa doar dacă s-a-ntâmplat ceva.
– Bună ziua, doamnă, sunt Cutare. (Am uitat cum a zis c-o cheamă, face mama.)
– Bună ziua, îi zic.
– Doamnă, haideţi să facem şi noi ceva pentru oraşul ăsta, aşa nu se mai poate, doamnă!
– Aha. Şi eu ce tre’ să fac? întreabă mama.
– Păi să-l votaţi pe Pătrăţel. E de-al nostru, e constănţean etc.
– Aşa. Şi eu cu ce m-aleg dacă-l votez? întreabă mama. Îmi daţi şi mie ceva?
– Vai, doamnă, noi nu… etc.
– Foarte rău. Ăilalţi mi-au dat. [O brichetă, plus o căciulă şi-un fular cu siglă, pe care le-a luat frate-meu – să se dea hipster, cred.]
– Vai, doamnă, nu… etc. Pătrăţel, Constanţa etc.
– Aha. Da’ să ştiţi că am înregistrat discuţia asta, face mama, care nu ştie nici să scrie sms-uri de pe mobil, darămite să înregistreze convorbiri de pe fix.
– Da’ de ce?! Ce să faceţi cu ea?!
– Uite-aşa, să arăt şi la alţii ce faceţi. Ia lăsaţi-mă să votez cu cine vreau eu, dacă vreau, că am şi eu cap. Şi să ştiţi că m-aţi convins să nu-l mai votez pe Pătrăţel, că pe el aveam de gând să-l votez.

M-am jucat cu ea la telefon, face mama.

Etichete:

18 Răspunsuri to “Campanie electorală cu mama”

  1. adinabodea Says:

    :)) parca ai descris-o pe mama!

  2. Fleur Says:

    „Şi să ştiţi că m-aţi convins să nu-l mai votez pe Pătrăţel, că pe el aveam de gând să-l votez.”
    Să înțelegem că nu mai votează cu… „renașterea încrederii”? 🙂

  3. diacritica Says:

    (Nu ştiu cine-i cu renaşterea încrederii, mama de fapt avea de gând să voteze cu Uniunea tătarilor turco-musulmani.)

  4. Fleur Says:

    „Nu ştiu cine-i cu renaşterea încrederii…”
    Vezi, dacă nu te uiți la televizor? 🙂

  5. adinabodea Says:

    lipseste un „i”

  6. diacritica Says:

    Ba mă uit. La Hercule Poirot şi la MASH. 🙂

  7. diacritica Says:

    lipseste un “i”

    Aşa-i, mulţumesc.

  8. Mihai P. Says:

    Ferice de cine are posibilitatea să aleagă tătarii…. dacă ar fi să mă iau după tanti mama lui Diacritica, dintre Socaciu și William Brînză ar trebui să aleg brânza, nu? 😀 Sinistră alegere…

  9. Dan G Says:

    Bine le-a făcut!

  10. crisuadi Says:

    Unde lipseste un i ?

  11. VictorCh Says:

    Asta-i benigna…
    (Pe cand se apropia votarea… descinderii sefului nostru national, arbitrul jucator, primeam intr-una telefoane care incercau sa ma convinga de lipsa de calitati a „concurentei”, nevrând sa priceapa cand le explicam ca eu nu pe „ăia” ii voiam, da’ nici pe „ăsta” – si ca in concluzie ACUM urma sa votez impotriva „ăstuia” – pur-si-simplu pt ca ASA era ocazia – impotriva celorlalti urmand sa votez ulterior.)

  12. VictorCh Says:

    P.S. Mi-a plăcut asta cu „tătarii turco-musulmani”… (PE CAND votarea tătarilor româno-ortodocşi?)

  13. diacritica Says:

    Dacă-i tătar nu-i neapărat musulman.
    În Republica Moldova, din câte ştiu, există comunităţi de turci care au trecut la ortodoxie.

  14. Marco Polo Says:

    Din http://ro.wikipedia.org/wiki/G%C4%83g%C4%83uzia

    Găgăuzia sau Gagauz-Yeri (în turcă Gagavuzya, Gagauziya veya sau Gagauz-Yeri, cuvântul yeri înseamnă „pământ” sau „țară”; în rusă Гагаузия’) este o regiune autonomă din sud-vestul Republicii Moldova, locuită preponderent de găgăuzi, un popor vorbitor al limbii turce și apropiat cultural de turci, însă de confesiune creștină ortodoxă.
    La noi a dat termenul de…”găgăuţă” !!! 🙂

  15. VictorCh Says:

    Eu „ma legasem” (se pare ca nu suficient de explicit) – referitor la expresia folosita de dumneata – nu de partea cu „musulmani”, ci de partea cu „turco”: nu mi s-ar fi parut ciudata expresia „turco-tatarii musulmani”, dar MI SE PARE comica expresia „tatarii turco-musulmani”. („Tatari turci” – musulmani sau nu – dintre cetatenii romani*?)
    * Singura explicatie rationala la care ma pot gandi (pt forma data a expresiei) este ca ar fi vorba despre etnici tatari de cetatenie turca si de religie musulmana – da’-‘n acest caz CUM sa aiba candidati in sistemul electoral roman?

  16. diacritica Says:

    http://www.tatar.ro/istorie.php

  17. VictorCh Says:

    Marco Polo (10/12/2012 la 12:59 pm): Daca bine iti inteleg eu explicatiile, inseamna ca (lasand deoparte resedinta inafara tarii de origine) gagauzii reprezinta pt turci ceea ce copţii reprezinta pt egipteni: co-etnici „devianţi” dpdv religios.

  18. VictorCh Says:

    diacritica (10/12/2012 la 3:52 pm): UITE ca ASTA nu stiusem! Pt mine turcii erau turci si tatarii erau tatari, natii distincte, nu erau tatarii fata de turci ca secuii faţă de unguri sau ca sasii faţă de nemti – sau ca un fel de moldoveni („de dincolo”) fata de romani (desi aia au ramas pe teritoriul lor si cu teritoriu cu tot au „emigrat” din Romania)…

Comentariile sunt închise.


