Întrebarea zilei

2013-01-10_disertatiesnspa

 

 

Anunțuri

Etichete:

5 răspunsuri to “Întrebarea zilei”

  1. VictorCh Says:

    Asta e profunda, dom’le, „bate” departe… (De parca ar crede cineva ca o comisie de licenta – oricare – sta vreodata sa buchiseasca toate lucrarile supuse examinarii in loc sa afle continutul lor intreband candidatii…)

  2. Student de la SNSPA Says:

    Da’ ce ? Trebuie depusă? Eu nu am auzit de aşa ceva.

  3. Andrei Says:

    Întrebarea e fondată. Uneori am senzația că nici lucrările de examen nu sunt citite, ci doar li se alocă o notă cuprinsă între 5 și 9, cu ajutorul random.org. 🙂

  4. VictorCh Says:

    Andrei, intre lucrarile de examen si lucrarea de licenta este o MARE deosebire: la lucrarea de licenta, indrumatorul de lucrare (cadru didactic care indruma relativ putini studenti / candidati) cunoaste (in principiu) destul de bine – chiar in detaliu – (inca de pe parcursul realizarii) fiecare dintre lucrarile pe care le indruma si coordoneaza, dar ceilalti membri ai comisiei au de-a face (abia la sfarsit, intr-un interval de timp nerezonabil de scurt) cu TOATE lucrarile, ale TUTUROR candidatilor (dintre care pe multi este probabil sa nici nu-i cunoasca), lucrari carora atunci le afla pt prima data subiectul, modul de abordare, metoda de documentare / cercetare etc, elemente CARE (in principiu) LE SUNT NECUNOSCUTE (in detaliu, ca modalitate concreta de rezolvare, nu ca principiu – PE ACELA este probabil sa-l cunoasca) (si este mai mult decat probabil ca nu se apuca sa descifreze toate lucrarile pt a le afla detaliile).
    Prin contrast, la un examen „obisnuit” profesorul cunoaste (cu deamanuntul) subiectul tratat (DE EL ales), si e probabil sa-i stie (macar superficial) si pe studentii care dau examenul, sa-si fi format dinainte o oarecare opinie despre acestia (cu referire la materia pe care o preda), asadar este foarte probabil ca IN PRINCIPIU (exceptiile nefiind excluse) ca el sa citeasca fiecare lucrare scrisa in cadrul examenului (macar „pe diagonala”, atat cat sa-si formeze o impresie generala despre nivelul de cunoastere a „materiei” pe care o preda / examineaza de catre studentul care a scris lucrarea). Aprecierile eronate (intentionate sau facute din cauza formarii unei impresii gresite) nu sunt excluse, de aceea exista institutia contestatiei rezultatului obtinut la examen, caz in care cunostintele studentului referitoare la acea materie sunt verificate (in cadrul unei noi examinari) MACAR de catre un ALT cadru didactic (dar in principiu de catre o comisie de cadre didactice).
    Cu titlu informativ: din cate stiam eu „de pe vremea mea”, diferenta intre cantitatea de cunostinte suficienta pt a obtine nota 4 si cea necesara pt a obtine nota 5, precum si cea intre nivelul de cunoastere suficient pt a obtine nota 9 si cel necesar pt a obtine nota 10, sunt mai mari decat diferenta intre cunostintele suficiente pt a obtine nota 5 si cele necesare pt a obtine nota 9.

  5. VictorCh Says:

    Spam?

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: