Cacofonia zilei

„Că Creangă”. Şi îmi aparţine. Iar dacă mă ţiu ţin băţ că aia nu-i cacofonie, va să zică că nu mă smeresc şi nu mai merit iubirea iubitorului de limba română. Căci iubitorul de limba română e-aşa de plin de iubirea pentru limba română încât logica nu mai are loc în inima lui. (Opţiunea „în cap” pare a fi exclusă, din motive ce vor fi determinate ulterior de oamenii de ştiinţă britanici.)

Etichete:

5 răspunsuri to “Cacofonia zilei”

  1. Martin Says:

    Heh… grea poveste. Asta nu e cacofonie, iar de multe ori alea care sunt nu pot fi ocolite. Dacă găseşti ceva tiorie la capitolul hăsta postează şi tu… 🙂

  2. diacritica Says:

    Teorie în sensul de normă nu prea există. Doar că „sună nasol” şi are „tentă vulgară”. Adică nişte chestii subiective. Unele doamne de română susţin, de exemplu, că „timpul acesta” e cacofonie, că aud ele acolo vulgarităţi. Eu n-aud. 🙂
    Am văzut tot prin cărţi pentru gimnaziu şi că „că cineva” ar fi cacofonie.
    Numa’ doamne pudice prin ortografia românească! 🙂

  3. Martin Says:

    Păi mie îmi sună nasol multe lucruri din ce aud pe la radio-TV. Nu mai vorbesc de ziare şi comunicate de presă, ori alte cele internautice. Nu sunt excluse nici cărţile!
    A, ştiu faza cu „pulismele” – am auzit-o de curând (fără exemple, dar am dedus că despre asta e vorba). E drăguţă iniţiativa doamnelor, şi încântătoare atenţia lor pentru aşa detalii, când numa’ la ce ar trebui să fie atente nu sunt.
    Mda… naşpa, pentru că chiar există situaţii! 🙂

  4. coronero Says:

    niciCACUm nu e cacofonie >:)

  5. VictorCh Says:

    diacritica (13/01/2013 la 9:29 am): CUM sa reprezinte „că cineva” cacofonie prin ligaturare, cand DIRECT* conjunctia „căci” este prezentata / explicata in http://dexonline.ro/definitie/c%C4%83ci ?
    Cartile alea pt gimnaziu sunt scrise de autori care „nu-s „teferi” „?
    * A propos de cacofonii: „cand direct” o fi cacofonie? (Ca „suna ca (Biiip!)”…

Lasă un răspuns

