Diverse

Băiatu’ de la Digi24 care face un soi de emisiune economică e un fake Moise Guran, nereuşit. Şi are o anvergură a mâinilor, mamă, mamă… Ca de predicator.

„Bunăoară”. Mă enervează cuvântul ăsta iţit la tot pasul. Cam ca toate cele de-s rustice, ţărăneşti, ardeleneşti, boiereşti, domneşti, interbelice e chi più ne ha più ne metta. Aştept o reclamă la ipadu’ rustic, pentru boieri sofisticaţi. Că doară targhetu’ e cam acelaşi ca pentru pânica boierească de 6 lei – domni de oraş.

Cel mai rău e când citeşti în autobuz şi s-aşază lângă tine tanti vorbăreaţă la telefon încă din staţie.
Cel mai bine e când auzi că hai că mi se termină bateria, uite că piuie, te pupică mami, te pupică.

Ceea ce m-a făcut să-mi dau seama că eu cu mami nu ne-am pupică niciodată. Haipa. Cam atât.

În caz că nu ştiaţi, aflaţi că dacă-mi scrieţi pe FB şi nu sunteţi în lista de prieteni, FB nu-mi zice că mi-aţi scris. Am petrecut o oră agreabilă duminică citind mesaje din ultimii 3 ani. Duminică a fost prima dată când am avut curiozitatea să mă duc pe „mesaje – altele”.
Oricum, aflaţi că nu mă interesează ofertele de consultanţă în marketing online, nici workshopurile de creative writing, că n-am de gând să-mi fac sait de meditaţii de română online şi aflaţi mai ales nu lămuresc nelămuriri ortografice pe FB. Nici pe twitter şi nici pe mail. Dacă aveţi o bănuială că nu sunteţi printre cei 1% pentru care totuşi o fac uneori, întrebaţi la locul de-ntrebat. În general dă rezultate. Mai puţin atunci când n-am chef.

Tuturor celor care mi-aţi scris ca să mă felicitaţi, mulţumesc. Celor care mi-aţi scris să-mi mulţumiţi, cu plăcere.

Şi b: care pana mea m-ai băgat în grupul „Dacii – adevăruri tulburătoare”?!

7 Răspunsuri to “Diverse”

  1. VictorCh Says:

    „Cam ca toate cele de-s rustice, ţărăneşti, ardeleneşti, boiereşti, domneşti, interbelice…”
    Sa inteleg ca doar ardelenismele te enerveaza, pe cand oltenismele, moldovenismele, banatenismele sau (a propos) regatenismele (muntenismele, dobrogenismele) nu?

    Off-topic (mai precis: off-TOATE topicele din articol):
    Din categoria „din strafundurile cugetarii gramaticale a traducatorilor de la TV” – astazi „Un tip al caror amprente nu apar in…”

  2. diacritica Says:

    Despre reclame era vorba, Victore. Încă n-am văzut reclamă branduită „olteneşte”.

  3. Hutanu Robert Constantin Says:

    Este blogul meu preferat. Recunosc, cateodata ma simt depasit de noua „limba romana” si mai intru pe aici si ma mai dumiresc daca e sau nu cum cred eu. Nu vreau sa spun (dar uite ca zic! 🙂 ) am avut un fost prieten care a predat multi ani limba engleza si cu care m-am certat pe tema lui „creeaza”.. am crezut ca eu sunt depasit, pentru ca eu am invatat altfel accentul pe cuvantul „trafic”.. si ma rog, multe altele. Acum insa realizez ca, daca invatamantul romanesc este „in cadere” libera, „exista esplicatie”! 🙂 (cel putin una!). Mult succes in continuare!

  4. diacritica Says:

    Mulţumesc.

  5. neagrigore Says:

    Şi b: care pana mea m-ai băgat în grupul “Dacii – adevăruri tulburătoare”?! =))

  6. VictorCh Says:

    „Despre reclame era vorba, Victore. Încă n-am văzut reclamă branduită “olteneşte”.”
    a). Mie nu mi-a reiesit de nicaieri ca – pt timpul trecut – te saturasesi de „ardeleneste”-le anume din reclame si nu din alta parte (doar pt viitor intelesesem ca astepti o reclama care… etc).
    b). Se vede ca esti mai tanara decat „altii” ( 😆 ): bagsama nu-ti mai amintesti reclamele de odinioara in care Nea Marin (Amza Pellea, bineinteles – odihneasca-se in pace!) facea „pe olteneste” reclama hotelurilor din statiunile de pe Litoral. (Cred ca era vorba despre atunci recent-infiintatele statiuni din zona Mangalia-nord.) Iar „pe moldoveneste” parca-mi amintesc sa fi vazut oarece reclama(e?) care foloseau ceva din cantecele lui Pavel Stratan…

  7. diacritica Says:

    Ştiu că nu-ţi reiese, Victore.

Comentariile sunt închise.


