În concluzie

După 4+ ani de blog ortografic şi 1 articol despre domnu’ Puric am tras concluzia că n-am voie să demonstrez că intelectualii de seamă ai ţărişoarei scriu cu greşeli, pentru că ei sunt mari în diverse feluri, iar eu în nici un fel.

De unde rezultă c-aş avea liber la făcut mişto de omu’ cu şcoală puţină. Nu mi-ar mai sări nimeni în cap pe motiv de întinare-simboluri-naţionale. Să ne râdem de proşti, cum ar fi.

(Vezi, nu mai bine stau eu pe tuşă 3 săptămâni şi-mi văd de grădinărit în balcon?)

Etichete:

39 răspunsuri to “În concluzie”

  1. Ioan T. Morar Says:

    Nu! Nu trebuie să stați pe tușă! Articolul despre Puric chiar a fost foarte savuros! (avec du saveur!)

  2. Oana Says:

    Nu că m-aș pune-n contră la concluziile tale (că doar ți le-am expus și pe ale mele mai devreme, din categoria ”unde dai și unde crapă”), dar o întrebare tot am: cine pălăria lu’ Anatol l-a scos pe Puricilă ăsta intelectual de seamă?????????

  3. ovidiu Says:

    E, vă uitați la niște frustrați?
    Eu mulțumesc.

  4. 13angigi Says:

    Pe langa gradinarit,mai puteti strecura cate o vorbulita de duh.

  5. Marco Polo Says:

    @Ioan T.Morar :
    Că aţi pus articolul partitiv „du” e un lucru bun aici, deosebindu-se de faptul că, în justiţie, omul legii trebuie să fie…”impartitiv”, adică…”imparţial”.
    Numai că „saveur” este de genul feminin, deci : avec de la saveur :).

  6. cid64 Says:

    Habar n-aveam cine e Dan Purice asta.Mai auzeam din cand in cand de el dar cu ce se ocupa nu stiam.Noroc cu siteul asta…
    De cand un mim este intelectual ?

  7. Cosmin Says:

    Ca primarul pe sat…

  8. Lotus Says:

    Păi este foarte bine că te legi de greșelile celor care greșesc. Aceste greșeli n-au nici în clin nici în mânecă cu calitatea de oameni a respectivilor care le comit. După cum blogul tău n-are prea multe de-a face cu filosofia, spre exemplu.

    Pentru mine ideea contează într-un text, cultura e bună dar trece pe locul 2, exprimarea pe locul 3 (unele greșeli pot să apară din grabă). Blogul tău nu se ocupă de idei, poate puțin de cultură dar cel mai mult de scris și atunci dă-i înainte cu tupeu, vorba melodiei.

    Uite, eu, ca persoană interesată de idei, i-aș critica pe cei care critică diacritica: dragilor, dacă voi considerați că faptul că Puric scrie greșit o chestie îi anulează calitățile de filosof, înseamnă că nu faceți distincția dintre cele trei (gândire, cultură, gramatică).

  9. Romeo Says:

    Sper ca nu vorbiti serios si ca ati fost doar un pic ironica. Fara sa va flatez, cred ca in cei 4+ ani ati facut mai mult bine, celor care v-au citit, decat domnul pseudo intelectual Puric. Cu respect…

  10. Oana Says:

    Dragă Lotusule, mi se pare foarte interesantă dihotomia asta a ta idee/cultură. Aș fi încîntată să o dezvolți. Pînă atunci, încerc de una singură să-mi dau seama cîtă valoare poate avea o idee care nu izvorăște din cultură, și gîndul mă duce direct la Guță și Florin Salam. Dacă la ei te-ai gîndit și tu, atunci suntem într-o simțire.

    În al doilea rînd, aș vrea să-mi explici care opere îl califică pe domnul Dan Puric drept filozof (apropo, DEX-ul acreditează grafia cu Z, oricît de purist ai fi tu și ai ști că vine de la philos și sophia și te-ai da mare cu asta). Că eu îl știu de mim (prin esență tăcut), și n-am vazut nici o scriere de-a lui măcar pe departe filozofică.

    Iar în al treilea rînd, orice ipochimen care se manifestă în spațiul public (repet, PUBLIC, adică acolo unde-l poate citi orice Gică) se supune cenzurii auditoriului său. Singura opțiune care-i rămîne ipochimenului după ce a fost prins cu oiștea-n gard e să spună frumos ”Am greșit, o să fiu mai atent”, și nu să se supere că a fost dovedit. Ceea ce, în definitiv, s-ar putea ca maestrul Puric să și facă – pentru că pînă acum nu s-au auzit decît vocile vuvuzelelor encomiastice.

    A bon entendeur, salut!

  11. diacritica Says:

    Păcatele mele, n-am zis că mă las de blog, ziceam doar că mi-e mai bine când stau pe tuşă şi grădinăresc în balcon. Am obosit să mă opintesc cu alde Morgan la Dud & comp la aproape orice-aş scrie pe aici.

  12. aciddu Says:

    puric este celebru. puric are fani. fanii lui puric, nu toți, dar marea majoritate, au auzit de puric din e-mail. „Vai, ce articol frumos a scris dan puric! Aproape ca l-am înțeles! Normal că nu l-am înțeles complet, pentru că Dan Puric este foarte deștept, dar am fost pe-aproape.”
    diacritica scrie un articol pe blogu’ ei. fanii lui dan puric n-au auzit de diacritica. au auzit, poate, despre scrisoarea unei profesoare (din galați?) căreia i se rupe de progresu’ odraslei. tot de pe e-mail. „Dacă Dan Puric ar fi fost profesor, aproape sigur l-ar fi scris el, Și aproape l-am fi înțeles”. revin. diacritica scrie un articol pe blogul ei. fanii lui dan puric aproape că au înțeles despre ce este vorba și se manifestă ca atare.

    concluzia: dacă atunci când scrii despre dan puric nu adaugi și un „Vai, ce profund! Câtă calitate românească de a fi!”, trebuie să te aștepți la „bine că ești tu deștept, domnu-le rusu”

    🙂

  13. aparent Says:

    Totul cu măsură. Un pic de tuşa, un pic de grădinăreală, un pic de diacritica şi un pic de umor.

  14. Lotus Says:

    Dragă Oana, sunt încântat că o misterioasă purtătoare a unui nume atât de frumos s-a simțit interesată de o idee de-a mea, care eu sunt un om fără cultură. Având în vedere că tu nu pari a avea blog iar gazda este cunoscută pentru, zic eu, prostul obicei de-a închide comentariile la articolele vechi, mă grăbesc să-ți răspund aici.

    Nu văd ce ai cu iluștrii cântăreți de muzică de petrecere pe care îi menționezi. În fond, nu toată lumea ascultă Schopenhauer, fie-i încâlcitul nume de-amar că a trebuie să gugălesc să văd cum se scrie corect. Fiecare are preferințele lui muzicale. Pe ce criterii declami tu că o muzică este elevată au ba? Și nu, definiția cu sunetul care ne gâdilă în mod plăcut urechea nu ține, că poate pe Guță îl zgârie la urechi muzica clasică. Iar dinspre partea cu cultura, ai putea să-mi zici cine e autorul piesei cu cel mai mare număr de „dușmanii mei” pe metru pătrat? Mm?

    O să îți răspund la întrebări atunci când o să îmi poți demonstra în mod obiectiv că manelele sunt o muzică de proastă calitate.

  15. Martin Says:

    Şi mie mi se pare că exprimarea e pe locul y (că aşa stau lucrurile, nu că aşa ar trebui), numai că aş vrea să văd şi eu ideea aia care poate fi exprimată cu exprimarea pe locul y. De obicei exprimarea în scris îţi permite să nu faci greşeli (mă rog, scăpări mai scapă…), numai că neglijenţa (ca şi lipsa greerului) nu-ţi permite să exprimi o idee clar, iar dacă n-o exprimi clar pare-mi-se că nici nu prea o ai. Adică vezi mata ceva, da’ ca prin pătură, aşa…

  16. Martin Says:

    Şi pardon, da’ nu mă pot abţine: „iz aristocratic”? 🙂 Adevăru’ e că haristocraţia noastră are un iz, aşa… ba chiar nişte izuri: de grangoare, de găşchism fără discernământ, de CV cu semne de întrebare etc.
    @ Diacritica – să ştii că nu-i frumos să opreşti comentariile dupe… Ori le opreşti de la început, ori le laşi până la coadă. Da, ştiu, te-au agasat, da’ nu poţi nega că are şi prostia farmecul ei. Iar dacă-ţi privezi spectatorii de farmece se cheamă că le-ai pus gând rău! 🙂

  17. diacritica Says:

    Îs setate să se-nchidă automat după câteva zile, nu mai ştiu câte (depinde cât mă sastisisem de prostii la momentul când am făcut setarea). Altminteri mă trezesc cu o grămadă de tâmpenii la articole de-acu’ 2-3 ani.

    Prostia are farmec, da, da’ numa’ pe bogul altuia.

  18. Martin Says:

    Da, da’ și blogul tău e blogul altuia! 🙂

  19. diacritica Says:

    Chiar aşa. E-al lui Mihai Rusu, ar trebui să iau distanţă. 🙂

  20. Cârcotaşu Says:

    @ Lotus,
    1.

    Pentru mine ideea contează într-un text, cultura e bună dar trece pe locul 2, exprimarea pe locul 3 (unele greșeli pot să apară din grabă).

    Mde! Aici, maistru’ Puric a exprimat o idee aiurea confundând, în scris, două cuvinte care, altfel, se pronunţă cam la fel. Când vorbeşti unele goluri în cunoaştere nu se văd. Când scrii n-ai scăpare. Aici cazul e clar, exprimarea era pe locul unu, că altfel s-a văzut că niet kultur, iar ideea a ieşit varză!
    S-ar mai putea spune că n-ai cum să comunici idei dacă n-ai cultură (nu neapărat generală) şi nu poţi vorbi de cultură dacă nu ştii să te exprimi.
    2.

    În fond, nu toată lumea ascultă Schopenhauer…

    Eu sunt convins că nimeni nu ascultă (muzică de) Schopenhauer. Doar ilustrul pomenit este cunoscut ca un mare filozof, şi nu ca muzician!
    Aici nu era de maximă importanţă să ştii mai întâi ce vorbeşti? Vot kultur!
    3.

    Pe ce criterii declami tu că o muzică este elevată au ba?

    Păi ar exista nişte criterii. Muzica, cică, se-mparte în genuri. Ba există şi critici muzicali. N-ai auzit de-aşa ceva? E o noutate? Mde.
    La urma urmelor trebuie să înţelegi că nu orice enunţ conţine o idee, poate o „idee”. Căci la urma urmelor „Idee = Termen generic pentru diferite forme ale cunoașterii logice…” şi dacă nema cunoaştere, nema idei! :mrgreen:

  21. neagrigore Says:

    Se pare că va mai dura pînă o să citesc o discuţie normală despre Puric. Dacă ar putea să-şi dea seama fanii lui cît de penibilă e situaţia, dar se pare că o dată ce te-ai îmbătat cu Puric, sufli şi-n gramatică.

  22. Dănilă Says:

    Cârcotaşu, nu vă supăraţi, dar cred că numitu’ Lotus a făcut aluzie la vorba Marelui Muziciac, Veşnicu’ Costi Ioniţă: „Fiecare are gusturile lui în muzică. N-are cum să asculte toată lumea numai Schopenhauer”.
    Dacă, prin asta, Lotus „s-a scos” la ironie sau mai mult s-a-nfundat, n-aş putea pentru ca să zic.

  23. Oana Says:

    Dragă Lotus, cum aș putea să comit eu nemernicia de a spune că manelele sunt o muzică de proastă calitate? Ferească! Sunt de calitate, și anume de exact aceeași calitate ca filoZofia maestrului Puric!
    Cît despre misterul meu, nuș ce să zic… tu ai semnat cumva în clar și eu am comis mojicia de a mă ascunde sub pseudonim? Scuze…

  24. Cârcotaşu Says:

    @ Dănilă,
    Dom-le, scuză-mă, n-am auzit de vorba „Marelui Muziciac, Veşnicu’ Costi Ioniţă”!
    Ăsta cine puii mei mai ie?

  25. Oana Says:

    Aoleu, și păcatele mele, eu nu declaM nimic! Uneori, recunosc, mi se mai întîmplă să declaR, dar numai sub amenințarea forței, și retractez imediat ce pot…

  26. Lotus Says:

    @Cârcotașu

    Păi ar exista nişte criterii. Muzica, cică, se-mparte în genuri. Ba există şi critici muzicali. N-ai auzit de-aşa ceva? E o noutate? Mde.

    Genurile împart muzica pe orizontală, eu aveam în minte o stratificare pe verticală. Iar criticii sunt deseori în dezacord cu privire la o anumită creație artistică, fie ea muzică, film sau text literar.

    La urma urmelor trebuie să înţelegi că nu orice enunţ conţine o idee

    Puteai sta liniștit, crede-mă, acest lucru îl știam încă dinainte să citesc comentariul tău.

    @Oana

    Ca să ajungi la concluzia că cele două au aceeași calitate tot îți trebuie un criteriu pe baza căruia să faci evaluarea.

    Legat de subiectul anonimității: dacă la un text nu mă interesează litera ci ideea din spatele ei, precum am afirmat, atunci să știi că nici la un internaut nu mă interesează datele din buletin ci ceea ce scrie. După asta îl pot cunoaște.

  27. Ioan T. Morar Says:

    @Marco Polo
    corectă observația. Nu știu de ce am fost cu asta în cap http://www.tripadvisor.fr/Restaurant_Review-g293737-d1763129-Reviews-Le_Saveur_du_Poisson-Tangier_Tangier_Tetouan_Region.html

  28. d Says:

    Săru-mâna, doamna Diacritica! Eu nu vreau sa fac prea mulţi purici pe aici. Am intrat doar să vă spun că unele dintre cele mai bune seminţe le-am luat de pe http://www.tandmworldwide.com. La gramatică nu mă bag, doar cu săpăliga ce mă mai pricep.

  29. blegoo2 Says:

    Bre Lotus… nu e:
    „… nu toată lumea ascultă Schopenhauer, fie-i încâlcitul nume…”
    Corect se scrie „Șopănhagăn”, cum mi-a zis mie nea Fane.

  30. blegoo2 Says:

    @Cârcotașu’:
    „…sunt convins că nimeni nu ascultă (muzică de) Schopenhauer. Doar ilustrul pomenit este cunoscut ca un mare filozof, şi nu ca…”
    Tu nu prea le ai cu sarcazmu’, hironia fineață, alea… corect?

  31. Marco Polo Says:

    Gluma asta cu „muzică de…Schopenhauer” este veche şi…”fumată” de mult timp de generaţiile vechi.Pentru cele noi : a se vedea, cam de la minutul 5:30”, de unde provine :

    Sper să placă tot videoclipul ! 🙂
    Cu bine!

  32. diacritica Says:

    (Na, păruiţi-vă în linişte, c-am mărit perioada de liber la comentarii.)

  33. blegoo2 Says:

    Marco Polo RULEAZĂ!

  34. Cârcotaşu Says:

    He, he, he!
    Că tot veni vorba de… generaţiile vechi. E cunoscută anecdota cu poetul care, citind o cronică dedicată unei plachete abia publicate, remarcă foarte uimit: „Uite dom-le ce profund am putut să fiu! Ce idei am putut să exprim!”

  35. Lotus Says:

    Cârcotaşu: adică când doi îți spun că vezi dublu, s-ar putea să fie de fapt unul singur?

  36. Luke Says:

    Puricele doarme linistit (si satul) cu sau fara postarea anterioara. Partea hazlie e ca ai scos la iveala nivelul fanilor sai, el oricum e doar un oportunist.
    Dar altceva ma distreaza si mai mult: nici unu din acesti fani nu s-au gandit macar o clipa daca infailibilului maestru chiar nu i-a placut mancarea si a vrut sa le serveasca o pedeapsa foarte subtila? (disclaimer: n-am nimic cu restaurantul si mancarea lor) Pai nu asta ar fi trebuit sa le fie concluzia logica in loc sa se planga ca esti grammar-nazi?

  37. diacritica Says:

    Partea hazlie e ca ai scos la iveala nivelul fanilor sai,

    N-am nici un merit.

  38. Grominu Says:

    FARMACIA DE SUB BALCON
    Bună ideea cu grădinăritul, pentru că majoritatea plantelor pe care vrei să le cultivi pot avea efecte benefice, chiar și administrate prin internet (efectul percepției la distanță). Iată câteva exemple:
    – sucul de pătrunjel, servit înainte de aplicarea unor (dia)critici, ușurează înghițirea hapului;
    – decoctul de leuștean, dat imediat după administrarea comprimatelor ”Pro-Diacritic efervescent”, are efecte benefice pentru asimilaţia criticii şi asupra sistemului nervos; este eficient pentru alungat ielele, zburătorii şi alte năluciri care apar după înghițirea pilulelor amare;
    – ceaiul de busuioc este bun pentru acțiunea sa antidepresivă, înlăturând efectele stresului provocat de (dia)critică;
    – mestecarea pătrunjelului are efecte benefice pentru ochi, administrarea lui poate favoriza sesizarea greșelilor;
    – menta alină durerile de cap și previne atacurile de panică provocate de (dia)critică și de prezentarea rezultatelor examenului glosologic (privind boalele limbii);
    – salvia are efect caraminativ și previne meteorismul (balonamentul) în cazurile în care greșelile nu au o apariție meteorică ci sunt adevărate ploi de stele;
    – sovârful previne durerile de măsele care pot apărea datorită scrâșnetului inerent al dinților cauzat de (dia)critică (are și efect sedativ); Atenție! Abuzul poate provoca moleșeală, lipsă de reacție la critică și, evident, scăderea numărului de accesări;
    – cimbrul: în Grecia antică era un ingredient indispensabil în alimentația razboinicilor, cărora – se spunea – le amplifica încrederea în sine și curajul. Se dă numai în cazul molâilor care nu au reacție antidiacritică, pentru creșterea și animarea traficului (a se evita supradozele).
    Toate aceste remedii, fiind suplimente naturiste, nu ar trebui să dea efecte adverse.

  39. floringrozea Says:

    Da’ de ce să faci pauză? Sunt mai importante plantele din grădină decât gramatica română? 🙂 Revină-ți!

Comentariile sunt închise.


