Test cu liniuţe

1. „Spune-mi, vrei tu aur, ranguri sau soţie?
Dacă vrei avere, daţi-voi / da-ţi-voi / daţi-v-oi cât vei vrea;
Dacă vrei soţie, daţi-voi / da-ţi-voi / daţi-v-oi fata mea!” (D. Bolintineanu, Fata de la Cozia)

2. – Legat şi tot se împotriveşte, câinele! Ia faceţi să nu se mai poată mişca deloc şi scoate-ţi-i / scoate-ţ-ii / scoateţi-i / scoateţ-i-i  hârtia din buzunar (K. May, Winnetou)

3. – Spune-mi-vei ori nu, eu tot le voi găsi, şi încă şi capul reteza-ţi-l-voi / retezaţi-l-v-oi / retezaţi-l-voi. (P. Ispirescu, Greuceanu

4. De-aceea-mi zise el : – „Un spin rupându-l
dintr-aste plante-ori de-unde-ţi este placul,
vedeaţi-vei / vedeaţi-ve-i / vedea-ţi-vei / vedea-ţi-v-ei fals întreg în tine gândul”. (Dante Alighieri, Divina Comedie)

5. Ci-atent asculte gândul tau, şi-afla-va
spre-a şti mai bine, atâta lămurire,
că rod frumos aduce-ţi-va / aduceţi-v-a / aduceţi-va / aduce-ţi-v-a zăbava. (Dante Alighieri, Divina Comedie)

Etichete:

16 Răspunsuri to “Test cu liniuţe”

  1. Ioana Says:

    1. da-ti-voi
    2. scoateţi-i
    3. reteza-ţi-l-voi
    4. vedea-ţi-vei
    5. aduce-ţi-va

  2. Bogdan Says:

    1. „da-ti-voi”;
    2. „scoateti-i”;
    3. „reteza-ti-l-voi”;
    4. „vedea-ti-vei”;
    5. „aduce-ti-va”.
    🙂

  3. Adeline Says:

    Asta este varianta pe care eu o consider corecta. Sper sa nu ma insel. 🙂

    1. Spune-mi, vrei tu aur, ranguri sau soţie?
    Dacă vrei avere, da-ţi-voi cât vei vrea;
    Dacă vrei soţie, da-ţi-voi fata mea!

    2.Legat şi tot se împotriveşte, câinele! Ia faceţi să nu se mai poată mişca deloc şi scoateţi-i hârtia din buzunar.

    3. Spune-mi-vei ori nu, eu tot le voi găsi, şi încă şi capul reteza-ţi-l-voi.

    4. De-aceea-mi zise el : – „Un spin rupându-l
    dintr-aste plante-ori de-unde-ţi este placul,
    vedea-ţi-vei fals întreg în tine gândul”.

    5. Ci-atent asculte gândul tau, şi-afla-va
    spre-a şti mai bine, atâta lămurire,
    că rod frumos aduce-ţi-va zăbava.

  4. Cristian Says:

    1. da-ți-voi și da-ți-voi
    2. scoateți-i
    3. reteza-ți-l-voi
    4. vedea-ți-vei
    5. aduce-ți-va

    Bine ai revenit (mă plictisisem sa nu mai citesc nici o neliniște ortografică)!

  5. fotofania Says:

    Pfui că ne-ai amețit! Încerc să explic cum ne-ai învățat tu:
    1. îți voi da – da-ți-voi
    2. voi îi scoateți lui – scoateți-i (deși „scoate liniuță ț” arată fascinant)
    3. îți voi reteza capul – reteza-ți-l-voi
    4. tu îți vei vedea – vedea-ți-vei
    5. îți va aduce – aduce-ți-va
    Mă doare capul de atâta concentrare.

  6. Tudorminator Says:

    1. da-ți-voi
    2. scoateți-i
    3. retezați-l-voi
    4. vedea-ți-vei
    5. aduce-ți-va

    cred… 🙂

  7. bogdan Says:

    da-ţi-voi, da-ţi-voi (îţi voi da)
    scoateţi-i (voi să îi scoateţi lui)
    reteza-ţi-l-voi (ţi-l voi reteza, ţie, pe el, recte capul)
    vedea-ţi-vei (tu îţi vei vedea)
    aduce-ţi-va (îţi va aduce).

    – Doamna profesoară, Nelu încearcă să copieze de la mine!

  8. Cedik Says:

    1. „da-ţi-voi / iti voi da” la ambele
    2. „scoateţi-i / ii scoateti”
    3. „reteza-ţi-l-voi / ti-l voi reteza”
    4. „vedea-ţi-vei / iti vei vedea”
    5. „aduce-ţi-va / iti va aduce”

    Sper ca nu ma fac de ras cu acest comentariu si testul nu era… retoric :))

  9. jademan Says:

    ‘teste retorice’… No such thing. 😀

  10. Ana Says:

    Da-le 10 la toti ca toti sunt de familie buna!
    Daca scriau „idem ca ala de mai sus”era mai simplu, io citii de5ori 9minus1 acelasi lucru de ma ametii …

  11. Fleur Says:

    E de presupus că toate răspunsurile au fost postate odată. Așa că, nicio șansă să se tragă cu ochiul. Amețitor, într-adevăr, da’ plin de-nvățăminte… 🙂

  12. Cedik Says:

    @Fleur: Eu am raspuns ultimul (din cate vad) si in clipa in care am postat comentariul nu mai era nici unul. Deci nu s-a putut trage cu ochiul, comentariile au fost publicate pe site ulterior.

  13. diacritica Says:

    Da, dom’le, le-am lăsat în suspensie o zi sau două, ca să răspundă oamenii fiecare după capul lui. Apoi le-am publicat pe toate în acelaşi timp.

  14. marean Says:

    1. da-țivoii
    2. scoateții
    3. retez-ațilvo-i
    4. vede-a-ți-ve-i
    5. aduc-eți-va

  15. Ana Says:

    aaaa, mea culpa, nu stiui amanuntu….;)

  16. kristallherz Says:

    1. da-ti-voi, da-ti-voi. (voi da-viitor, persoana I, singular+ pronume CI „ti”, pers I, sg.)
    2. scoateti-i (faceti, dregeti, umpleti…scoateti-imperativ, persoana a II-a, plural+ „i” -pronume CI, pers a III-a, sg)
    3. reteza-ti-l-voi (voi reteza- viitor, pers I, sg+”ti”-pronume CI, pers a II-a, sg+”l”- pronume CD, pers. a III-a, sg.)
    4.vedea-ti-vei (vei vedea-viitor, pers a II-a, sg. + „ti”-pronume CI, pers a II-a, sg.)
    5.aduce-ti-va (va aduce-viitor, pers a III-a, sg. + „ti”-pronume CI, pers a II-a, sg.)

    Sper ca amintirile mele din generala sa fie corecte. Au trecut ceva vremi d-atunci…

Comentariile sunt închise.


