Spaţiul mioritic şi ritmul de-al – vale. Sau v-ale?!

(Şi unde zici că se punea cratima aia?… D-eal? Dea-l? De-al, ăsta tre’ să fie, că sigur e cu cratimă şi am auzit şi de de, şi de al. )

2013-08-25_de-al

 

(Luminiţa Pîrvu, Hotnews)

 

Copii, noi scriem „de-a-l propune„, cu două cratime (nu cu una, doamna Pîrvu!), de la „de a îl propune„.  Sau, mai simplu: „de a-l propune„.

Etichete: ,

14 răspunsuri to “Spaţiul mioritic şi ritmul de-al – vale. Sau v-ale?!”

  1. VictorCh Says:

    V-ALEleu! (Intre „oameni de condei”, da?)

  2. Lotus Says:

    Greu cu de-alde ăștia…

  3. Marco Polo Says:

    Dacă îmi amintesc eu bine, dna Luminiţa Pîrvu este o veche „colaboratoare” a dnei Diacritica. 🙂

  4. Blue Iris Says:

    :))

  5. VictorCh Says:

    Daca nu ma inseala memoria, dumneaei protesta vehement (prin comentarii postate pe-aici cu alte ocazii (oarecum) similare) impotriva publicarii aici de „articole rauvoitoare” care „se leaga de” „fleacuri” (cum ar fi ortografia si gramatica) in loc sa se preocupe doar de esenta mesajului transmis (de parca n-ar fi fost vorba despre scriitura publica a cuiva care se revendica profesionist al scrisului, ci ar fi fost doar (sa spunem) corespondenta privata intre (spre ex) un instalator si-un tractorist – nu ca acele indeletniciri n-ar fi vrednice de tot respectul (daca sunt practicate cu profesionalism), dar nu prea au tangenta cu scrierea (nu in plan profesional)…)
    Ba parca imi mai amintesc (daca nu ma insel) ca mai si incercase dumneaei „s-o dea pe dupa visin”, contestand indreptatirea unora dintre corecturi…

  6. M Says:

    Hehe… mi-e mi-a plăcut mai mult aia cu „renunță la serviciile lui X în calitate de consilier personal”. Mă îndoiesc că asta a vrut să zică… 🙂

  7. ioanadriana Says:

    Blogul tau ma ajuta foarte mult. Am luat un caiet dictando si am scris tot ce am considerat eu ca trebuie sa stiu, desi am uitat sau ce nu am stiut pana acum. Anul asta dau bacul si imi prind foarte bine aceste postari.

  8. diacritica Says:

    Hai baftă! 🙂

  9. VictorCh Says:

    AOLEU, M! „mi-e mi-a”? Esti SIGURA ca si la „mi-e” era necesara (in ACEST caz) cratima? (Aici „mie” NU este contragere de la „imi este” ci dativul pronumelui personal…)

  10. diacritica Says:

    M-ule, ai pus-o, te-a prins Victor c-ai greşit!

  11. Martin Says:

    Merci.

  12. Martin Says:

    Vream să zic: „Merci, nu ştiam că se scrie împreunat.”

  13. Diana Carmen L Says:

    @Martin: Voiam*

  14. diacritica Says:

    „Voiam” de la „a voi”.
    „Vream” de la „a vrea”.

Comentariile sunt închise.


