Culmea micuţilor

2013-11-24_micutii-mai-marisori(N. Manolescu, Adevărul)

Dacă erau mai mărişori nu mai erau micuţi, bre domnu’ Manolescu! Erau „măriceii”, presupun. (Dacă atunci când sunt mici sunt „micuţii”, când sunt mai mari sunt „măriceii”, nu?)

 

Etichete:

13 răspunsuri to “Culmea micuţilor”

  1. Adrian Says:

    Cei mai mari pitici din lume…

  2. omusorun om Says:

    Se pare ca Dex-ul le accepta pe ambele:
    Mare + suf. -icel, -icică.
    Mare + suf. -ișor.
    sursa DEX98.

    Sper să nu fie vreo greșeală.

  3. diacritica Says:

    Despre micuţii mărişori nu zice nimic?

  4. Mihaela Says:

    Mie nu mi se pare că ar fi vreo fractură de logică. E ca la “majoritate” care poate fi mai mică sau mai mare. Aşa şi „micimea” poate fi mai mică sau mai puţin mică. Prin „copii măricei” înţeleg că sunt, mai degrabă, la limta spre mare (pre-adolescenţi ) decăt spre micuţi (creşă-grădiniţă). Prin “micuţi mai măricei” înţeleg că sunt copii de grădiniţă, grupa mare, spre deosebire de grădiniţă, grupa mică, de exemplu, care sunt micuţi “mai mici” decât cei din grupa mare. Între cele două categorii, grădiniţă şi pre-adolescenţi este o diferenţă enormă în ceea ce priveşte comportamentul, nevoile, posibilităţile de învăţare etc. Deci, în contextul dat, nu mi se pare fractură de logică. Cel mult, o alegere mai puţin inspirată! Şi asta fără să dau fuga la dex şi manuale de gramatică, să văd ce este şi ce nu este permis.

    Îmi face plăcere să urmăresc blogul dumneavostră. Îl găsesc intructiv şi haios ! De aceea mi-aş dori postări mai dese!

    O zi bună!

  5. Costi Balcovici Says:

    Eu cred ca acest post ar trebui trecut nu la stalcirea logicii, ca o femeie nu poate observa stalcirea logicii. Logica poate cel mult sa fie stalcita de o femeie, nu observata. Eu cred ca ar trebui facuta o rubrica separata, anume „nelinisti femeiesti”, si tot ce ai scris pe acest blog, de la origini pana in prezent, sa fie trecut sub aceasta rubrica. Altfel nu se poate!

  6. un om Says:

    mda unii chiar ii si impuscau pe cei care nu erau blonzi. Am putea nu numai sa trecem totul la stalcirea logicii ci de-a dreptul la categoria nu ma intereseaza si nu mai intru pe acest blog. Am fi mai micuti, dar mai maricei.

  7. un om Says:

    mai mici si maricei am fi cei care ramanem sa citim blogul!!!

  8. Cârcotaşu Says:

    Nemaipomenit, auzi, micuţii măricei sunt ăia din grupa mare. Da’ tot din categoria absurdităţi face parte. Că micuţ e diminutivul lui mic, iar măricel diminutivul lui mare. Or, mic mare ceri matale grataragiului!
    Acu’ alta-i! Ce ţi-e şi cu misoginismu’ ăsta! Am auzit multe, da’ p-asta n-am auzit-o: auzi, cică femeia poate stâlci logica da’ nu să observe chestia asta. Auzi, tot ce-ai scris pe blog: „nelinişti femeieşti”!
    Ce făcuşi Diacritico? Ieri te luaşi de Liiceanu, azi de Manolescu? Păi ăştia au susţinători de nivel înalt, nu te joci! 🙄 😯

  9. diacritica Says:

    Da, da’ tot pe Puric l-au apărat mai cu patos.

  10. Martin Says:

    Păi pe Puric nu poţi să-l aperi decât cu patos. 🙂
    Bre, io nu cre’ că e (a vrut să fie, de fapt) decât o contrafactuală. Necazul e că a fost gândită strâmb şi exprimată tâmp. De aci şi corecţia matale logică. E ca şi cum ai spune „Un olandez l-ar fi votat pe Becali” când politicu’ respectiv nici nu a fost pe listă şi, cum bine se ştie, la rumunica nu votează olandezii. Şi multe altele… De fapt, e umor fin, de telectual rasat, şi nu te-ai prins tu! 🙂

  11. diacritica Says:

    Eu de fapt m-am exasperat la „micuţii” – atâta l-au folosit ziariştii, că până şi Manolescu s-a contaminat cu stereotipul ăsta, şi-ncă aşa de tare că nici nu-şi mai dă seama că-l foloseşte aiurea.

    (De-asta i-am zis „culmea micuţilor” – „micuţi” în sus, „micuţi” în jos, până ajungi la „micuţii mărişori”. Numai că nu mi-ar fi trecut prin cap c-o să-l văd prima oară taman la Manolescu.)

  12. Martin Says:

    Păi ce, criticuţii n-au voie cu „micuţii”?! 🙂

  13. diacritica Says:

    Criticuţii consideraţi suficient de mărişori ar trebui să n-aibă. 🙂

Lasă un răspuns

