Olimpiada de română

În caz că vă-ntrebaţi de la cine-a-nvăţat să scrie ăla cu da-ţi-mi bursa înapoi, vă zic eu, că am aflat întâmplător în seara asta: de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Probabil chiar de la inspectorul de română.

2013-12-01_olimpiada-romana

Etapa judeţeană, da? La română, nu la tehnologie. Şi o profă care dă temă chestia asta, la 10 luni după, fără să o corecteze. Am înţepenit când a venit flăcăul cu foaia la mine să mă-ntrebe una-alta.

Muriţi, bă! Sau măcar daţi-vă demisia.

21 răspunsuri to “Olimpiada de română”

  1. blegoo2 Says:

    „Da-ți-vă”, nu dați-vă.

  2. blegoo2 Says:

    … demisia, adică; ori măcar „dațivă”.

  3. Adrian Says:

    O ardea flacăra olimpică și s-a grăbit.

  4. Martin Says:

    Mie nici nu mi se pare aia cea mai gravă oroare. Textele sunt tâmpe, prost scrise şi execrabil redactate. Până şi cerinţele par redactate de un absolvent de patru clase. N-ar trebui să ne mirăm că oamenii ăştia n-o să mai deschidă cărţi. Sinistruţ.

  5. VictorCh Says:

    Cum sa le doresti sa moara si astfel sa scape repede si usor? Lasa-i sa se mai chinuie pe-aici, cu leafa didactica si cu un „mişto” sanatos facut pe seama lor…

  6. Neveu01 Says:

    Valeu….asta da, rusine cat casa….

  7. Oana Says:

    Blegoo2, corect e „dați-vă” (un soi de „a voastră dați” – demisia). Întotdeauna în probleme de genul ăsta luați în considerare părțile de vorbire care alcătuiesc sintagma respectivă. E o chestiune de logică, nu trebuie să fie așa de greu!

  8. Manole Alexandru Says:

    dar „s-aveti” din ultimul rind este corect redactat?

  9. diacritica Says:

    Oana: era o poantă.
    Alexandru: nu. Sunt multe alte greşeli în textele alea, eu am ales să mă refer doar la una.

  10. Elena Says:

    Nu mai vorbim de asezarea in pagina! De exemplu, le tot explicam elevilor cum si unde sa scrie linia de dialog, dar apoi apar astfel de texte, inclusiv in manuale! Pot eu sa ma mai supar pe elev, cand el spune senin ca „asa era in carte, doamna”? Ce pot sa-i spun? Sa-i spun sa scrie cum i-am zis eu, ca asa e bine, si ca in carte e gresit?

  11. pozedecat Says:

    De unde si strigaturile cele mai populare in ultima vreme: de-mi-si-a! 🙂

  12. George Fanaca Says:

    S-aveti e corect. Alexandru si diacritica nu stiu sa scrie oare? E vorba de elidarea unei vocale 🙂

  13. Adriana Says:

    Am nevoie de putin ajutor.. Am un subiect de admitere de la Universitatea din Bucuresti la lb. romana si trebuie sa il rezolv, dar am intampinat o mica/mare problema. O cerinta spune cam asa:
    Corectati greselile din exemplul urmator: „textul unei legi recent aprobata in Parlament”
    M-am contrazis cu ai mei colegi si am decis ca cel mai bine ar fi sa intreb aici pentru ca voi primi raspunsul corect.
    Am zis asa: 1. elimin majuscula si 2. in loc de „in” pun „de” ..si atat .. pentru ca legea este una singura, daca era „unor legi” atunci spuneam aprobate..As vrea sa imi explicati si mie cum fac acest acord si dupa ce criteriu pentru ca m-am tot contrazis cu ceilalti. Multumesc foarte mult !!!
    Adriana, eleva.

  14. diacritica Says:

    George, e vorba de greşeală de redactare. Dacă nu ştii ce-i aia, abţine-te.

    Oana: unei legi recent aprobate. Ca unei fete – deşi-i una singură.

  15. Adriana Says:

    am inteles! multumesc pentru ajutor 😀

  16. B. Says:

    Mi-a plăcut: ‘sinistruţ’.
    Nu mi-a plăcut: atitudinea cuiva.

    Pe lista cu ‘nu mi-a plăcut’ mai am multe exemple, din blogosferă, de data asta. De ex., profesoara de română ce (are şi Doctorat) a postat ca ‘provocare’ de 1 Decembrie cele trei cică ii din colecţia sa (kitsch, delir). Alt exemplu: profesoara (la o Universitate!) ce pune titlul ăsta: ‘La multi ani Romania!’.

  17. Cosmin Says:

    Eu cred că lupul e de vină. El a greșit.

  18. Oprea Eduard George (@TzaCaNeL) Says:

    Am si eu o intrebare, ca tot ma contrazic cu cineva, e acceptata forma „lenii” de la lene ?

  19. diacritica Says:

    http://www.dexonline.ro

  20. VictorCh Says:

    „M-am dus” si eu „pe” DEX, ca eram curios de raspuns. Am inteles, probabil ca genitiv-dativul „lenii” este o forma… (argotica? populara? regionala?) „neoficiala”.
    Cautand insa la „Declinari” dupa raspuns, ALTCEVA n-am inteles: genitiv-dativul singular NEarticulat. Daca nu ma insel, intrebarile care definesc cazurile in chestiune sunt „al cui?” si respectiv „cui?” (Nu stiu CUM sa „leg” aceste intrebari de raspunsul constituit de forma nearticulata „lene”…)

  21. Grominu Says:

    DOOM 2
    6.6.3. Genitiv-dativul singular
    1. …………
    2. ………..
    3. Substantivele feminine terminate la nominativ-acuzativ singular în -e sau -ee (care au pluralul tot în -ee sau nu se folosesc la plural) au aceeași formă și la genitiv-dativul singular nearticulat: justețe, onomatopee; acestei justețe, onomatopee, iar cel articulat se formează adăugând articolul hotărât -i la această formă comună: justeței, onomatopeei.
    SAU:
    http://limba-romana.ucoz.ro/index/ortografia_substantivelor/0-393
    Cazul genitiv-dativ singular articulat al substantivelor feminine
    Substantivele feminine formează cazul genitiv-dativ singular articulat de la forma corespunzătoare nearticulată, la care se adaugă articolul -i:
    Notă. Fac excepţie de la această regulă:
    c) unele substantive feminine defective de plural, terminate în -e: acurateţe, justeţe, nobleţe, tandreţe, foame, sete etc. Au la genitiv-dativ singular aceeaşi desinenţă ca şi la nominativ singular nearticulat: o foame → (unei) foame → foame+i.

Comentariile sunt închise.


