Despre bărbaţi

„Mamaie, da’ de ce nu mă laşi să mă duc singur, cum fac toţi copiii de-a cincea? Am crescut, acum sunt bărbat!”

Etichete:

12 Răspunsuri to “Despre bărbaţi”

  1. Corson Says:

    „Nu ma mai bate la cap, femeie! Intelege ca nu ti-o dau pe Frankie Stein!”
    Sora cea mare, clasa a 2-a, catre mezina, grupa mare.

  2. d.c. Says:

    Am citit cîndva într-o carte de psihologie un motto care suna cam aşa:
    „Copilul vrea să devină bărbat, dar oare câţi bărbaţi îşi mai doresc asta?”

  3. Dromichete Says:

    Am o mică nedumerire: mă-ta nu ar trebui scris m’ă-ta ? Că doar vine de la maică-ta, mamă-ta etc. Sau o fi fun moldovenism, gen mămucă-ta ? La tac-tu mi se pare clar ce şi cum.

  4. diacritica Says:

    “În combinaţie cu alte substantive care desemnează gradele de rudenie, posesivul este frecvent folosit conjunct: maică-sa, mă-sa; taică-su, tac-su, tat-su; soră-sa, sor-sa; frate-su, frat-su. Posesivele conjuncte modifică uneori forma substantivului, alteori suferă ele însele modificări fonetice. Comportamentul flexionar al acestor forme variază: (i) doar posesivul flexionează (noră-mii), (ii) doar substantivul flexionează (mâni-sa), (iii) ambele componente flexionează (nevesti-sii). Structurile sunt colocviale, populare, regionale, nerecomandate în limba literară.” (Academia Română, Institutul de Lingvistică “Iorgu Iordan – Al. Rosetti” – Gramatica limbii române I, Cuvântul, Ed. Academiei Române, 2005, p.239)

  5. Daniela Says:

    nici la 30 de ani nu sunt barbati cu adevarat:))…vorbeste misogina din mine:D

  6. Corson Says:

    Daniela, „misogina” nu are intelesul pe care i l-ai atribuit. Incearca „misandra”.

  7. viezure37 Says:

    ce barbati…

  8. Mihai Says:

    Al meu inca de-acuma, de la sapte ani, a inceput sa aiba atitudini independentiale, ca sa inventam un cuvant, asa, ad-hoc. Daca-mi permiti, bineinteles… 😉

  9. cristinamerticaru Says:

    Felicitari pentru superbul blog!

  10. diacritica Says:

    Mulţumesc.

  11. VictorCh Says:

    d.c. (12/02/2014 la 5:33 pm):
    „Copilul vrea să devină bărbat, dar oare câţi bărbaţi îşi mai doresc asta?”
    – Multi barbati si-ar dori (macar in reverii) sa re-devina copii.
    – Unii barbati ar avea de castigat daca si-ar dori (cu-adevarat) – si-ar si reusi – sa devina BARBATI (si-‘n optica mea asta nu are legatura cu dimensiunea, duritatea si frecventa (si priceperea) folosirii pumnilor).

  12. d.c. Says:

    @VictorCh:

    Culmea e că, din experiența personală, să redevii copil pare condiția pentru a-ți recăpăta elanul de a deveni bărbat. 🙂
    Îți regăsești deschiderea…

Comentariile sunt închise.


