Învrednici-tu-sa, învrednicitu-s-a, învrednicitu-sa…

Categoria „să scriem corect româneşte, cu diacritice”. Ba chiar cu virguliţe. Restul sunt detalii, hachiţe de fascişti (pardon) ortografici. Ce, nu se-nţelege ce-am vrut să transmit?

2014-05-10_invrednici-tu-sa

Copii, noi scriem învrednicitu-s-a, de la s-a învrednicit. Cum învrednicit-s-a e greu de pronunţat, între t şi s s-a infiltrat un u.

 

 

 

Etichete: ,

6 Răspunsuri to “Învrednici-tu-sa, învrednicitu-s-a, învrednicitu-sa…”

  1. Adrian Says:

    Infiltratu-s-a un u.

  2. Marco Polo Says:

    Da, a fost infiltrat un ”u”…fascist. O…”coloană a cincea”. 🙂

  3. VictorCh Says:

    A REVENIT un „u” care la forma arhaica a verbelor* EXISTA*.
    * Aceasta forma INCA mai este pastrata (chiar si in vorbirea curenta) in anumite zone (mai ales rurale) din nordul Ardealului, parca mai mult in propozitiile interogative: „Ai cositu fanu?” „Ai vazutu cine-o trecut?” „Te-ai dusu la oras?”

  4. Mihaela Says:

    Bine ca nu prea se foloseste genul asta de exprimare in viata de zi cu zi, ca multora le-ar da bataie de cap sa gandeasca atatea cratime.

  5. DROMICHETE Says:

    Ceva si mai deştept implementatu-s-a prin Vlaşca: Ai facutără… ai mâncatără…
    E clar că e moştenire de la romani

  6. Grominu Says:

    Apropo de infiltrații: „Nu-mi IMAGINIZEZ”, zicere infiltrată pe Disney Channel.
    Eu credeam că se merge în direcția scurtării cuvintelor, cu sau fără influența englezei. Close your eyes and try to IMAGINIZE this. Nu mă INDIGNIZEZ, doar mă întreb și eu: care o fi, totuși, trendul? Le simplificăm până le complicăm, cu sau fără cratime?
    Simplificatu-s-a în felul ăsta? Simplifica tu, sa inteleg si eu.

Comentariile sunt închise.


