Mă scuzaţ’

Voi într-a opta ştiaţi ce-i aia empatie? Că eu nu. Chit că citeam cam o carte pe săptămână.

Etichete:

25 Răspunsuri to “Mă scuzaţ’”

  1. razvansorin Says:

    eu acum recent am învățat, de vreo lună.

  2. tatomirescu nelly Says:

    compătimire , atenție mărită ..

  3. aurel Says:

    🙂 Nu, nu știam. Am aflat abia prin a 11-a, cu ocazia scrisorii de adio a lui Cobain și aveam probleme cu traducerea. Știam cuvântul, dar nu mă interesase ce înseamnă. E cam aiurea să le dea în a 8-a.

  4. Zorin Diaconescu Says:

    Nici eu.

  5. tatomirescu nelly Says:

    Copiii din ziua de azi sunt mult mai dezvoltați ca noi la aceeași vârstă ..bine cei interesați , cei silitori ! Nu îmi pare un cuvânt greu pentru clasa a 8-a , când desenele animate pentru cei de 4-5 ani folosesc cuvinte ca ”extraordinar „ , ”fantastic „ .. 🙂

  6. Crysta Says:

    ”εμπάθεια” – antipatie intensa. In romaneste am observat ca se foloseste cu sensul de ”capacitatea, puterea, posibilitatea de a te pune in locul celuilalt”.

  7. diacritica Says:

    Nu doar în limba română.

  8. diacritica Says:

    Nelly, din păcate „empatie” nu se învaţă din desenele animate. Se învaţă din cărţi. Iar copiii din ziua de azi sigur nu-s mai dezvoltaţi decât noi la aceeaşi vârstă, din punctul de vedere al cărţilor citite.

  9. neagrigore Says:

    Ştiam, dar mi-era foarte greu să înţeleg ce înseamnă, nu consideram că are nevoie de un cuvînt separat (cred că nu înţelegeam cum pot fi oamenii ne-empatici). Era ceva în genul funcţiei bijective şi surjective din a 5-a, neam dacă am reuşit să le pricep pînă tîrziu, prin a 8-a. Altfel, da, puteam să repet ca papagalu’.

  10. Crysta Says:

    Nu doar in romana. In general, in limba romana, cuvintele grecesti sunt preluate din franceza sau engleza. Intelesul unor cuvinte a fost schimbat tot trecand dintr-o limba in alta. Se mai distreaza si grecii cand le spun ce a ajuns sa insemne un cuvant sau altul.

  11. mama de copil destept Says:

    Baiatul meu, care este in clasa 1, stie ! Poate copiii din ziua de azi nu or fi mai „dezvoltati” decat noi (ce-o mai fi insemnand si asta ?) din punct de vedere al cartilor citite, dar sunt mai inteligenti emotional, Nu toate lucrurile noi si utile se invata din carti. Mai exista si parinti, dascali. Deci nu, nu e aiurea sa pretinzi ca un copil de clasa a 8-a sa stie ce e aceea empatie.

  12. ElZorab Says:

    De unde empatie, când stăm atât de prost cu bunul simţ şi cu simţul civic?

  13. tatomirescu nelly Says:

    Am specificat ..copiii interesați de școală !

  14. diacritica Says:

    Baiatul meu, care este in clasa 1, stie !

    Mvai!

  15. diacritica Says:

    Era vorba despre capacitatea de a defini empatia, nu de capacitatea de a fi empatic. N-are treabă cu inteligenţa emoţională, ci cu vocabularul.

  16. diacritica Says:

    Nelly, „copil interesat de şcoală” nu acoperă neapărat aria semantică „copil care citeşte”. Sunt copii foarte interesaţi de şcoală, silitori etc, care nu citesc – abia dacă citesc câte ceva din lista de lecturi obligatorii, plus Hunger Games.

  17. tatomirescu nelly Says:

    Bine fie ca tine ! 🙂 Oricum copilul își copiază părintele , îi ”fură „ deprinderile .

  18. diacritica Says:

    Nelly, eu lucrez cu copii dintr-ăştia. Îi văd. Silitori, nu-i vorbă. Buni la şcoală. Dar nu citesc; sau cel mult Urzeala tronurilor.

  19. mama de copil destept Says:

    Draga mea, te urmaresc de mult timp, imi pari o fata desteapta si te admir sincer, dar…. nu poti sa accepti ca ai gresit? Ce inseamna „copii mai dezvoltati decat noi din punct de vedere al cartilor citite”? Doar asta am comentat. Si ca sa stii, copilul meu de 8 ani chiar e destept; imi pare rau ca nu pot sa iti trimit o inregistrare video, ca sa te conving, insa tocmai ce l-am intrebat si mi-a spus, citez: „empatie inseamna sa stii sa te pui in pielea altora”. Si nu, eu in clasa a 8-a nu stiam ce inseamna „empatie, daca asta te face sa te simti mai bine. Dar cred ca cei care au avut ieri examen la romana ar fi trebuit sa stie. O seara buna. „mama de copil destept”

  20. Monica M Says:

    In ce carti pentru un copil de 16 ani se gaseste cuvantul empatie? Dar despre celelalte subiecte nu aveti nimic de zis?

  21. diacritica Says:

    Scumpă mamă de copil deştept, aia cu copiii mai dezvoltaţi era o parafrază la ce zisese Nelly mai sus.

    Ne bucurăm că copilul tău de 8 ani în clasa I chiar este deştept.

  22. Corson Says:

    Pe vremea mea, 8 ani in clasa I aveau doar copiii mai… mai altfel. Copiii normali aveau 6-7 ani. Am avut un coleg de liceu care a implinit 18 in armata!
    Dupa lovilutie am ajuns la performanta sa mergem la 8 ani la scoala, deci sa dam bacalaureatul la 20 ani. Normal, ca doar astia de acum sint mai dezvoltati decit am fost noi la virsta respectiva. Si daca sint mai dezvoltati si au acces la mai multe mijloace de informare, ii trimitem la scoala mai tirziu, logic.
    Destept popor!

  23. RoxanaM Says:

    Abia devin ‘fluenti’ la varsta aia daca citesc, vocabularul e deja un bonus. Si ma refer la fluenti in sensul ca se pot exprima cursiv si coerent in orice situatie, au capacitatea de a raspunde prompt fara prea multe ă-uri si pauze de gandire.

  24. Cârcotaşu Says:

    Iiiiii, ş-apăi „empatia” aiasta-i aşa cevaaa, la modă acu’, cum bag sama mai sunt şi alte cuvinte spuse din vârfu’ buzelor. Ce să mai…? Ai zis că empatizezi cu cineva, că aplici pentru altceva, că doară ai expertiză în domeniu (ptiu, voiam să zic competenţă, da’ m-a luat valu’). Cum ziceam…, ce ziceam? S-aveţi succesuri, copii dăştepţi şi să fiţi fericiţi părinţi de copii dăştepţi. Că vorba aia, tot … îşi laudă…!

  25. costin Says:

    Empatia tinde să devină valoarea fundamentală a mileniului al III-lea – ceea ce este, desigur, un lucru bun.
    (Și, ca să răspund, nu știam cuvântul „empatie” în școala generală.)

Comentariile sunt închise.


